Laco vs Steinhart - Myota vs ETA
Hvad er jeres tanker ang. disse to mærker?

Jeg har læst mig frem til at de skulle være blandt de oprindelige mærker som lavede flieger ure under 2.verdenskrig.
Urene ser også ganske fine ud, synes jeg. Men er de ikke lidt 'billige' ifht. hvad man får osv.?

Deres læderremme ser rigtigt fine ud, i god kvalitet og lumen ser også fornuftig ud.

Laco har et quartz som starter ved 200€
Og ellers ligger urene hos begge mærker omkring 350-450€ i gennemsnit

Man får ikke et ur der kan tåle at se skyggen af vand, måske er det dér de har sparet?

Er der nogle af jer der har et, hvad synes I om dem, og ellers hvad kan I fortælle om den type ur og deres mærker?

Så er der det med at vælge imellem ETA eller et Myota lign. værk... Håber at I kan gøre mig lidt klogere og fortælle hvad der er 'bedst' eller hvad I foretrækker.

Jeg har det indtryk at ETA er det mest eftersøgte, og har lidt mere prestige, efter hvad jeg har læst rundt omkring.

Bliver man ikke træt af at skulle huske at trække et ETA op i hånden hele tiden? Eller man har måske disse ure på i weekenden til specielle begivenheder osv. og så gør det ikke så meget?

TLDR: Laco eller Steinhart? og ETA eller Myota urværk?

Go' Onsdag til jer :)

Mvh. Martin
Svar
Meget kort fortalt vil jeg sige: Miyota  både godt og skidt - ETA meget mere godt end skidt. Vælg et ETA med automatisk optræk hvis du synes det er besværligt at trække uret op hver dag eller et quartz-ur med batteri.
De nævnte to værkfabrikater laves i utallige versioner så det er ikke så simpelt at sammenligne dem kvalitetsmæssigt. Urværket er blot den ene side af kvaliteten, så kommer alt det der er udenom, kassemateriale, vandtæt ?, glas og krone. Så der er nok at læse op på  Icon_smil

Mvh.
P.N.
Svar
Ja lyt til Per! Det dækker meget godt! Hvert værk kommer jo også i forskellige "kvaliteter" og i forskellige udgaver, feks er Miyota 9015 vist ret tæt på Eta 2836.
Men begge mærker har bedre og "dårligere værker!

Om man bliver træt af at skulle trække sit ur op er jo op til en selv at vurdere, men som Per siger så få et med automatisk optræk (det har de to værk jeg skrev før) der bliver trukket op når du bruger dem, desuden kan du så gøre det manuelt med kronen også!
Er det dit eneste ur, så vil det jo altid gå (hvis du bruger det;-))
Men automatiske ure er som regel mindre præcise end quartz! Så de skal stilles engang i mellem.

Jeg har selv 5-6 quartz ure, 2 ecodrive (får strøm af solen og lys) 2 med manuelle optræk og 4 med automatisk optræk! Jeg nyder dem alle og har ikke noget imod at stille på dem når jeg skal bruge dem :-) så ja som Per siger er der rigeligt at læse om og spørg endelig hvis du har spørgsmål

Angående Laco og Steinheart så er begge vist fine ure til prisen og det er normalt at endt pilot ur ikke har så så godt til at dykke med ;-) navnet siger jo det hele 😎

Sent using rock, paper scissor!
Svar
Betyder ingenting.

Både ETA og Miyota (Citizen) laver ganske udemærkede værker. 

Jeg har haft billigere ure med begge fabrikanter. Jeg kunne ikke mærke nogen forskel. Hverken i powerreserve eller præcision.

Begge er solide og holder hvad de lover. 

Hvis de får service hvert 5-10 år kan de køre meget længe uden reservedele.
Mvh Kim 
Svar
Jeg har det med Miyota - ETA som med Toyota contra en tysk bil.
Mod alle facts og alt fornuft vil jeg any time vælge den tyske bil fremfor Toyotaen. Og ETA fremfor Miyotaen.
Og hvorfor det ?
Fordi alt japanske ting (bortset fra antikke håndsmedede samurai-klinger og kalligraferede tuschtegninger) er i mit autistiske univers noget mega-masseproduceret grimt hejs uden sjæle. Og det også når de japanske produkter vinder alle tests med nul fejle mod europæer med kun otte på 10 skalaen...
Jeg kan ikke gøre for det.
Men hvis jeg en dag får et lækkert Lexus vil min fastgroet verdensbillede måske rykke sig - hvem ved... Icon_blink

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg har en Toyota og en VW. Og jeg har det stik modsat.

Men skønt at vi ikke er ens.  Icon_Up
Mvh Kim 
Svar
I have owned over one hundred different cars from Ferrari to VW and Toyoto.And can say in my opinion that Toyoto are more reliable and better built than any German mass produced car.And i am not the only one who thinks this.Toyoto have been voted the most reliable make of car more times than any other brand in the world.Even the Germans voted the Toyoto into the number one spot.And i am afraid VW ended at the bottom of a top twenty list.Forget the branding piss,that everything German is better made,because it is just not true.Lexus also made by Toyoto have been voted the most reliable luxury car in the USA market more times than any other car brand.If you doubt all of this,just ask any good car mechanic.And in terms of art the Japanese had a culture when the Germans were living in caves.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • whoa
Svar
og for lige at snuppe den første del af spørgsmålet - Laco (Lacher & Co. ?) har lavet "Beobachtungsuhre" ( de der 55 mm Luftwaffe moppedrenge)
Steinhart er en relativt ny biks - de laver hvadsomhelst der sælger, og tager ikke stil og "eget design" særlig højtideligt - dem der har købt steinhart er vældig glade for urene - militant glade næsten Icon_lol og ofte i forsvarsposition meget tidligt  Icon_rul
[-]
  • bcmb, Mikbodsof
Svar
(20-04-2016, 03:06 PM)willy Skrev: I have owned over one hundred different cars from Ferrari to VW and Toyoto.And can say in my opinion that Toyoto are more reliable and better built than any German mass produced car.And i am not the only one who thinks this.Toyoto have been voted the most reliable make of car more times than any other brand in the world.Even the Germans voted the Toyoto into the number one spot.And i am afraid VW ended at the bottom of a top twenty list.Forget the branding piss,that everything German is better made,because it is just not true.Lexus also made by Toyoto have been voted the most reliable luxury car in the USA market more times than any other car brand.If you doubt all of this,just ask any good car mechanic.And in terms of art the Japanese had a culture when the Germans were living in caves.

Jamen Willy - når du nu refererer til hvad jeg skrev, vil jeg venligst bede dig om at læse min svada om.
Jeg skrev netop at på trods af at japsere vinder i holdbarhed og kvalitet over europæiske produkter, har jeg den her uforståelig modstand mod østprodukter sammenlignet med europæiske. Dvs. jeg har et problem - ikke de japanske biler eller urværker Icon_blink

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(20-04-2016, 03:58 PM)TioMalo Skrev:
(20-04-2016, 03:06 PM)willy Skrev: I have owned over one hundred different cars from Ferrari to VW and Toyoto.And can say in my opinion that Toyoto are more reliable and better built than any German mass produced car.And i am not the only one who thinks this.Toyoto have been voted the most reliable make of car more times than any other brand in the world.Even the Germans voted the Toyoto into the number one spot.And i am afraid VW ended at the bottom of a top twenty list.Forget the branding piss,that everything German is better made,because it is just not true.Lexus also made by Toyoto have been voted the most reliable luxury car in the USA market more times than any other car brand.If you doubt all of this,just ask any good car mechanic.And in terms of art the Japanese had a culture when the Germans were living in caves.

Jamen Willy - når du nu refererer til hvad jeg skrev, vil jeg venligst bede dig om at læse min svada om.
Jeg skrev netop at på trods af at japsere vinder i holdbarhed og kvalitet over europæiske produkter, har jeg den her uforståelig modstand mod østprodukter sammenlignet med europæiske. Dvs. jeg har et problem - ikke de japanske biler eller urværker  Icon_blink

Mvh. John
I understand you John Icon_lol Icon_lol Icon_lol
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)