15-04-2016, 09:17 AM
Så kom der et nyt Sinn på armen igen, og synes lige, at jeg vil dele indtrykket med jer.
Modellen hedder EZM3F og er søstermodel til EZM3. Begge ure bygger på Sinn EZM1, der i samlerkredse har opnået kultstatus, som det ultimative Sinn. Denne variation udkom til Basel sidste år, og jeg prøvede den få uger efter og var hooked. Skulle dog lige prøve lidt andet først, bl.a. ville jeg være helt sikker på at U1 virkelig var for stort til mig (jeg er stadig ikke sikker)
.
F står for "Flieger", hvilket blot betyder, at der er nedtællings lünette (pratisk når man skal koge æg), skiven er forenklet en smule, og så er bagkassen mindre kraftig.
For en god månedstids siden fandt jeg et "brugt" hos en forhandler i tyskland. Handlen forløb glat og uret var hurtigt på adressen, men da jeg skruede kronen ud, var den helt løs
Sælger (gætter jeg på) var kommet til at knække vælden i forbindelse med verificering af værket. Lang historie, men med god hjælp hos Peter Halse
og stumper fra Sinn (24 Euro for ny krone og væld, betalt af sælger) blev uret klar.
Det, jeg er vild med, er:
- Design: under radaren, tidløs og alligevel sit eget.
- Størrelsen: 41mm i diameter og godt 12mm tyk er helt perfekt til mig
- Mat overflade virker knap så sart.
- 200m WR, gør uret perfekt all-round.
- 1000 gauss magneteskyttelse, er en fordel når man er i fysiklokalet, (hvis man altså mener, at det gør en forskel).
- Lumen: Det er det Sinn, jeg har haft med den bedste lumen. Ikke helt på Omega / Seiko niveau, men vi nærmer os bestemt.
- Krone i venstre side: anderledes og meget behageligt. Jeg har ikke et problem med at tage uret af, hvis jeg skal indstille det.
- Det er et Sinn
Det kunne have ønsket mig anderledes:
- Lugholes
- Ellers ikke så meget.
Mere om uret kan findes her:
http://www.sinn.de/en/Modell/EZM_3F.htm
Og lige et par mobilfotos:
M.v.h. Thomas

Modellen hedder EZM3F og er søstermodel til EZM3. Begge ure bygger på Sinn EZM1, der i samlerkredse har opnået kultstatus, som det ultimative Sinn. Denne variation udkom til Basel sidste år, og jeg prøvede den få uger efter og var hooked. Skulle dog lige prøve lidt andet først, bl.a. ville jeg være helt sikker på at U1 virkelig var for stort til mig (jeg er stadig ikke sikker)
F står for "Flieger", hvilket blot betyder, at der er nedtællings lünette (pratisk når man skal koge æg), skiven er forenklet en smule, og så er bagkassen mindre kraftig.
For en god månedstids siden fandt jeg et "brugt" hos en forhandler i tyskland. Handlen forløb glat og uret var hurtigt på adressen, men da jeg skruede kronen ud, var den helt løs
Det, jeg er vild med, er:
- Design: under radaren, tidløs og alligevel sit eget.
- Størrelsen: 41mm i diameter og godt 12mm tyk er helt perfekt til mig
- Mat overflade virker knap så sart.
- 200m WR, gør uret perfekt all-round.
- 1000 gauss magneteskyttelse, er en fordel når man er i fysiklokalet, (hvis man altså mener, at det gør en forskel).
- Lumen: Det er det Sinn, jeg har haft med den bedste lumen. Ikke helt på Omega / Seiko niveau, men vi nærmer os bestemt.
- Krone i venstre side: anderledes og meget behageligt. Jeg har ikke et problem med at tage uret af, hvis jeg skal indstille det.
- Det er et Sinn
Det kunne have ønsket mig anderledes:
- Lugholes
- Ellers ikke så meget.
Mere om uret kan findes her:
http://www.sinn.de/en/Modell/EZM_3F.htm
Og lige et par mobilfotos:
M.v.h. Thomas

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)