Urdebatten / Urforum
Nyt Sinn - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Nyt Sinn (/showthread.php?tid=81121)

Sider: 1 2 3

Nyt Sinn - TH - 15-04-2016

Så kom der et nyt Sinn på armen igen, og synes lige, at jeg vil dele indtrykket med jer.

Modellen hedder EZM3F og er søstermodel til EZM3. Begge ure bygger på Sinn EZM1, der i samlerkredse har opnået kultstatus, som det ultimative Sinn. Denne variation udkom til Basel sidste år, og jeg prøvede den få uger efter og var hooked. Skulle dog lige prøve lidt andet først, bl.a. ville jeg være helt sikker på at U1 virkelig var for stort til mig (jeg er stadig ikke sikker)  Icon_smil .

F står for "Flieger", hvilket blot betyder, at der er nedtællings lünette (pratisk når man skal koge æg), skiven er forenklet en smule, og så er bagkassen mindre kraftig.

For en god månedstids siden fandt jeg et "brugt" hos en forhandler i tyskland. Handlen forløb glat og uret var hurtigt på adressen, men da jeg skruede kronen ud, var den helt løs  Icon_head   Sælger (gætter jeg på) var kommet til at knække vælden i forbindelse med verificering af værket. Lang historie, men med god hjælp hos Peter Halse  Icon_Up  og stumper fra Sinn (24 Euro for ny krone og væld, betalt af sælger) blev uret klar.

Det, jeg er vild med, er:

- Design: under radaren, tidløs og alligevel sit eget.
- Størrelsen: 41mm i diameter og godt 12mm tyk er helt perfekt til mig
- Mat overflade virker knap så sart.
- 200m WR, gør uret perfekt all-round.
- 1000 gauss magneteskyttelse, er en fordel når man er i fysiklokalet, (hvis man altså mener, at det gør en forskel).
- Lumen: Det er det Sinn, jeg har haft med den bedste lumen. Ikke helt på Omega / Seiko niveau, men vi nærmer os bestemt.
- Krone i venstre side: anderledes og meget behageligt. Jeg har ikke et problem med at tage uret af, hvis jeg skal indstille det. 
- Det er et Sinn  Icon_e_biggrin1

Det kunne have ønsket mig anderledes:

- Lugholes
- Ellers ikke så meget.

Mere om uret kan findes her:

http://www.sinn.de/en/Modell/EZM_3F.htm

Og lige et par mobilfotos:

M.v.h. Thomas

İmage
İmage
İmage

Nyt Sinn - peterkaa - 15-04-2016

I need this.

Nyt Sinn - jacobzimmer - 15-04-2016

Det er vidst hvad man kan betegne som et no nonsens tool watch!
Tillykke med det :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

RE: Nyt Sinn - PHO - 15-04-2016

Det er godt nok det flotteste æggeur, jeg nogen sinde har set. Tillykke med det.   Icon_flag

RE: Nyt Sinn - Kristofferj - 15-04-2016

Jeg er fan Icon_Up

RE: Nyt Sinn - TioMalo - 15-04-2016

Hvorfor kronens placering ? Destro ?
Mvh. John

RE: Nyt Sinn - TH - 15-04-2016

Tak skal I have gutter  Icon_Up

(15-04-2016, 10:42 AM)TioMalo Skrev: Hvorfor kronens placering ? Destro ?
Mvh. John

Uret bygger som sagt på EZM1, der i sin tid blev udviklet med taktiske politienheder for øje, hvilket selvfølgelig kan betragtes som en salgsgimmick. Men Sinn går jo all-in, og tanken var, at når man håndterede våben eller andet, så skar kronen sig ikke ind i håndryggen.
Jeg er temmelig sikker på, at kassen er fuldstændig den samme, som de bruger til deres 103 serie, og at den så er roteret en halv omgang og sandblæst. Hvis noget virker er der jo heller ikke nogen grund til at lave det om  Icon_smil 

M.v.h. Thomas

RE: Nyt Sinn - TioMalo - 15-04-2016

Ellers et flot, dvs. enkelt og harmonisk no-nonsence diver.
Hvad er vejledende udsalgspris ?

God weekend - John

RE: Nyt Sinn - TH - 15-04-2016

Prisen er på 1490 € på rem og 1625 på lænke. 
Der er samme pris for EZM3 (uden F), som har alm. dykkerlünette, tal på skiven og en anden bagkasse, som giver en WR på 500m.

RE: Nyt Sinn - willy - 15-04-2016

I have also just got a new Sinn,the EZM 9 Testaf.Congratulations on your watch,it is worth everything you gave for it plus a lot more Icon_smil Sinn are making the best Tool watches you can get for your money anywhere in my opinion.They are i think the modern day version of what Rolex used to be.I will be doing a review of my watch soon.I do not think there is another brand out there that are making better all round watches.Anyone who doubts this should really visit their site or read the reviews about theír watches.At last a brand who care more for function than just looking good.