Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
Det var noget af et påskeæg!
Og så er det jo dejligt, at læse noget som gør én klogere! (@Bjørn)
Man får jo helt lyst til at komme med en udokumenteret påstand, bare for at få et oplysende indlæg tilbage!
Nå men tilbage til emnet:
Hvad er det rent faktisk, som er bestemmende for at et dykkerur er "bedst"?
Det med vandtæthed må vel nærmest være en fundamental egenskab, som bare må tages for givet?
Selvom jeg sjældent kommer længere i end til knæene, holder jeg meget af mine "diver's" fx SKX007, MM300 og et par Pingos.
/
Kristen
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Must admit i have seen many tests in the past where watches rated to 5-1000 meters,have failed.I remember a very well known one from about 12 years ago,where the glass on a Brietling broke due to the pressure.One thing is theory,another is reallity.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
"One thing is theory, another is reallity".
Ja, eller også er det omvendt?
/
Kristen
En rating på 5-1000 m er da lidt speciel?
•
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 80
Tråde: 3
Modtaget Likes: 7 i 6 svar
Givet Likes: 1
(27-03-2016, 10:42 AM)Stensbjerg Skrev: Nu er der jo så heller ikke diver ex. På de 2 du mener er de bedste køb. ??.
Eeerrrh.... 14060m er sgu da født med et foldbart dykkerled? Se evt her hvis du er i tvivl.
http://www.fratellowatches.com/fratello-...0m-review/
Oris blev i sin tid indført på tropic eller Nato så det giver lidt sig selv at der ikke er døve extension. Med mindre du har så stor et håndled at du konsekvent har remmen spændt i det yderste hul så kunne man måske godt argumentere for at en tropic/nato ikke behøver en decideret dive extension idet det bare er at spænde et hul eller to større hvis det skal passe til våddragten.... Om den nye lænke der er introduceret i år har dive extension ved jeg ikke...
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Ok så IWCet er udelukket fordi du ikke kan få det uden på våddragten,
Jeg troede vi var ude i noget med muligheden for at justere for varme håndled,
Uden brug af værktøj Hvilke jeg mener er langt mere brugbart i det daglige, my bad.
Jeg har begge systemer det ene bruger jeg aldrig,
Det andet er stort set i brug hver dag, på de varme dage.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 80
Tråde: 3
Modtaget Likes: 7 i 6 svar
Givet Likes: 1
(27-03-2016, 02:54 PM)Stensbjerg Skrev: Ok så IWCet er udelukket fordi du ikke kan få det uden på våddragten,
Uden brug af værktøj Hvilke jeg mener er langt mere brugbart i det daglige, my bad.
Spørgsmålet gik på bedste dykkerur til pengene... Ikke bedste sommerur hvor lænken kan udvides for at afhjælpe opsvulmede håndled? Så Ja, IWC taber i min bog til Subben (og mange andre) pga manglen på dette.... Det er et flot ur (har selv haft både stål og titanium) men for mig er Subben et mere komplet dykkerur og til prisen er der i mine øjne ikke noget der når den Oris til sokkeholderne. Longines LD kommer tæt på, men taber på den indvendige dykkerlynette som er lidt mere besværlig at betjene.
•
(27-03-2016, 03:35 PM)Krüger Skrev: (27-03-2016, 02:54 PM)Stensbjerg Skrev: Ok så IWCet er udelukket fordi du ikke kan få det uden på våddragten,
Spørgsmålet gik på bedste dykkerur til pengene... Ikke bedste sommerur hvor lænken kan udvides for at afhjælpe opsvulmede håndled? Så Ja, IWC taber i min bog til Subben (og mange andre) pga manglen på dette.... Det er et flot ur (har selv haft både stål og titanium) men for mig er Subben et mere komplet dykkerur og til prisen er der i mine øjne ikke noget der når den Oris til sokkeholderne. Longines LD kommer tæt på, men taber på den indvendige dykkerlynette som er lidt mere besværlig at betjene.
If you look at the specifications Oris do not even get close to the quality or price of a Sinn in my opinion.
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Jeg holder utrolig meget af Oris,
Men af den sixty skulle være det bedste brugtkøb (mener den kan købes for ca 12k sprit) op til 25k
Er i mine øjne nærmest så langt fra sandheden man kan komme,
Her fornemmer jeg (hvilke kan være helt forkert) noget kærlighed gør blind, Der spiller ind.
Men cool nok vi har hver vores mening/holdning,
Og der er ikke en der som udgangspunkt er mere rigtig end en anden.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Jeg har ikke under 4½ års læretid som urmager lært eller læst så meget om vandtæthed som på urforum. Hvad jeg så skel bruge det til er jeg ikke helt klar over
P.N.
•
|