SDGM003 "Grand Cocktail" ankommet!
Big Grin 
Så kom dagen hvor mit seneste skud på Seiko stammen ankom. Og dette er min måde at komme ud med min jubel på J

Det drejer sig om Seiko Brightz SDGM003 som også er blevet døbt ”Grand Cocktail” med reference til lighederne med det legendariske Seiko SARB065 ”Cocktail Time”, samt reference til de dyrere Grand Seiko ure pga. urets klassiske design og pæne finish.

Personligt synes jeg øgenavnet er helt berettiget, for uret udstråler i den grad klassisk elegance. Det er et på samme tid både diskret og underspillet klassisk no-nonsense Seiko design, men samtidig er det bare hamrende flot og indtagende at glo på – det er som om at det suger blikke til sig.

Først et par hurtige unboxing billeder:

İmage

İmage

İmage

İmage

Uret er en del af Seikos Brightz serie, om end dette ur skiller sig lidt ud fra flokken ved at være både billigere, og med et mindre avanceret værk. Normalt har Brightz urene som regel udekorerede versioner af Grand Seiko værker inden i sig, men i dette tilfælde er det arbejdshesten Seikos 6R15 automatikværk også kendt fra bl.a. Sumo og Shogun. Men absolut ikke skidt, selvom jeg godt kunne have tænkt mig at se sekundviseren flyde mere smooth.

Uret kommer med Seikos Comfotex behandling, som er deres betegnelse for dels en ret hidsig antirefleks behandling af safirglasset (Super Clear Coating – fjerner 99 % af alle reflektioner), samt antiridsebehandling af stålet på urkasse og lænke (kaldet Dia Shield coating). 

Tiden må vise hvor godt Diashield behandlingen modstår ridser, men jeg er i hvert fald imponeret over antirefleksbehandlingen. Jeg er ikke helt narret til at tro at glasset decideret mangler, meeen det er godt nok klart og skiven tydeligt læsbar fra alle skæve vinkler.

Det næste stykke tid skal jeg nok gå i detaljer omkring uret, men jeg synes det lige skal bæres et par dage før jeg drager større konklusioner. Men lige et par hurtige førstehåndsindtryk, og så nogle flere billeder.
  • Virkelig flot skive, blankere end jeg havde forestillet mig.
  • Onyx stenen i kronen er en lækker detalje
  • Drilled lugholes, måske lidt malplaceret, men rart at have. 
  • Lænken er virkelig rigtig flot, men faktisk mere flimset end jeg havde forventet baseret på de mange lovprisninger den har fået med på vejen på diverse fora (skal nok uddybe senere). 
  • Lænken er i øvrigt med pins og lige til at lukke op og skide i når man skal tilpasse størrelse – men nu er det gjort, og det skal jeg heldigvis ikke prøve igen foreløbig J
Update 2016-03-31:

Efter 4 døgn med uret har jeg fået testet dets præcision, og det har vundet 8 sekunder på 96 timer hvilket er rimelig pænt taget værkets specifikationer i betragtning. Det vil uden tvivl ændre sig lidt over tid når jeg begynder at bruge det lidt mere almindeligt. Præcisionen døgn for døgn ser sådan ud:

24 timer = +3 sek
48 timer = +6 sek
72 timer = +8 sek
96 timer = +8 sek

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Rigtig god påskedag!
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
[-]
  • Stensbjerg
Svar
Tillykke med uret.
Og mig, som troede, at jeg ikke kunne få lyst til et nyt ur!
Det er dag helt fantastisk lækkert.
De gennemborede horn er en meget fin detalje!
Vil du fortælle lidt om forhandler og pris?
/
Kristen
Svar
(27-03-2016, 01:28 PM)khbk Skrev: Tillykke med uret.
Og mig, som troede, at jeg ikke kunne få lyst til et nyt ur!
Det er dag helt fantastisk lækkert.
De gennemborede horn er en meget fin detalje!
Vil du fortælle lidt om forhandler og pris?
/
Kristen

Når man glor på andre folks ure hver dag, så kan man da ikke undgå at få lyst til nyt på et tidspunkt :-)

Jeg købte billigst muligt, direkte fra Japan. overvejede Seiya, men fandt en ebay forhandler der var billig, med mange gode anmeldelser og god returpolitik som jeg hoppede på i stedet. Japan-best-shop hedder forhandlerens ebay profil. Men der findes flere lignende der sælger modellen på Ebay. 

Gav knapt 4100 DKK inkl shipping, men dertil kommer den sædvanlige told og moms.

Ps. uret fås også med cremefarvet skive. SDGM001.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Tillykke med et lækkert ur og tak for udpakningen Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Hvor laver Seiko mange flotte ure.
Til priser der er til at betale
Tilykke med uret
Svar
Ord er overflødige.  Icon_cool Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Uha, den klokke ser lækker ud! Tillykke med uret.
Er uret 40 mm?
Mvh.

Jørgen
Svar
Nice looking watch,Seiko give fantastic value for money. Icon_Up
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(27-03-2016, 04:52 PM)JJ Skrev: Uha, den klokke ser lækker ud! Tillykke med uret.
Er uret 40 mm?

Tjek, meget passende størrelse synes jeg, ikke for voldsomt som dresswatch synes jeg.
Mvh. Bjørn
Svar
(27-03-2016, 05:44 PM)bcmb Skrev:
(27-03-2016, 04:52 PM)JJ Skrev: Uha, den klokke ser lækker ud! Tillykke med uret.
Er uret 40 mm?

Tjek, meget passende størrelse synes jeg, ikke for voldsomt som dresswatch synes jeg.

Enig - kunne godt tænke mig en sådan, men så meget "dress'er" jeg ikke Icon_smil 
Og har en Tissot skeletteret hvis det skulle være Icon_e_biggrin1
Mvh.

Jørgen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)