MC sæsonen
Old school all the way Icon_party Icon_party Icon_party
Svar
Jeg gider ikke skrue, så ikke her  Icon_blink
Frisk olie og saft på batteriet, så køre vi igen. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg skal på søndag ud og kigge på endnu en BMW fra 70'erne. Lever den op til det forventede bliver den det næste projekt i garagen, så Linda kan komme af med japaneren og op på en rigtig motorcykel Icon_e_wink
Svar
Jeg forstår slet ikke cafe stilen med gamle cykler,
Jeg ville til enhver tid vælge en cykel som på alle måder er mere moderne,
Hvilke for mig er = bedre.

Bla. Derfor Skal den næste cykel jeg køber også helt klart have indsprøjtning 
Men cool nok der er noget for alle. Icon_cool
Svar
Ja, heldigvis da Icon_e_biggrin1

Der er meget meget få moderne motorcykler der tiltaler mig, hvorimod de helt gamle (og simple) er lige mig Icon_Up
Svar
Deres gamle køreegenskaber er et no go for mig,
Uanset hvordan de bliver pakket ind.

En af mine venner er ved at købe en moderne cafe Bike Fra BMW,
Regner med at jeg skal ud og prøvekøre sammen med ham, Det er fede cykler. Icon_cool
Svar
Men de er dælme dyre (og med ALT for meget elektronik) Icon_e_confused

Og selvfølgelig er der stor forskel på køreegenskaberne fra gamle til nyere mc´er. Men når det så er sagt, så har jeg haft en hel del nyere gennem tiden og jeg blev ærligt talt overrasket over hvor fine egenskaberne er på en 70/80´er BMW. Især når forenden er opdateret med nyere bremser og progressive fjedre i gaflen og tilsvarende andre dæmpere og bremser bag. Køreegenskaberne på min kones 36 år gamle Suzuki derimod Icon_head (og derfor skal vi have en BMW til hende også Icon_blink)

Derudover er det lidt ligesom med vintageure. De er de moderne underlegne, men de har bare noget charme som nyere ikke kan konkurrere med. Hele den stemning m.v. der er omkring veteranmotorcykler/biler og i miljøet er bare fantastisk. Og mht. køreegenskaberne, så er betydningen alligevel begrænset når man primært kører stille og rolige hyggeture med maks. 80km/t på de små veje når solen skinner og det er over 20 grader varmt Icon_blink
Svar
Vi ser ikke ens på det Kim  Icon_Up
Måske jeg køre mere aggressiv end jer på cykler som disse.

Men jeg vil uanset farten heller køre på en cykel med alu stel,
Der er sat forholdsvis mere moderne op end de cykler her,
Syntes også det er lidt de "problemer" du nævner med din hustrus cykel.

Du kan sagtens finde en cafe Bike som pænt moderne,
Uden at behøve (som min ven) at gå efter en sprit BMW.

Men jeg er jo generelt heller ikke til vintage ure. Icon_blink
Svar
(25-03-2016, 09:57 PM)Stensbjerg Skrev: Men jeg er jo generelt heller ikke til vintage ure. Icon_blink

Nej, det er nok også en del af forskellen. Det kræver jo at man kan se charmen i de gamle sager Icon_blink
Svar
İmage

Her er der så småt gjort klart til en weekend i ørkenen :-)
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)