Fortis B-42 MarineMaster
#11
Citat:At der ligger et ETA-værk i uret er jeg okay fornøjet over, men har ikke indsigt omkring kvaliteten på værket i dette ur.

Værket er, så vidt jeg ved topgrade.

I  B 42 bruges topgrade, som er de samme som bruges i chronometerurerne, men de gennemgår ikke de 14 dages test. Jeg ved ikke om man så nøjes med 2 - 4 dage.[/font][/color]

Jeg har haft 4 Fortis inde i butikken da jeg var i Århus og alle tabte mellem 5 .- 10 sekunder efter 3 til 5 år. Jeg er ikke klar over om værket fra Medium grade eller the Elaborated grad, som det også hedder.  Efter signede skulle topgrade holde mere stabilt nøjagtighed. Mit gamle Omega Seamaster chrono fra 1998 har gået konstant i 2 år efter service og har kun afviget med 2 sekunder i døgnet over de sidste 2 år, så det er ret stabilt. Mit tudor Chrono afvigede med 10 sekunder i døgnet over en 3 årig periode, men det vidste sig også at fabrikken ikke havde smurt det ordentligt. En mandagsmodel måske  Icon_blink.
Svar
#12
Fortis are in my opinion a very good and very underated brand.They have been making some really watches for a long time.One of those brands that deserve a little more recognition among watch nerds in my opinion.I have never owned one but have tried many on the wrist.Their history is worth a read,and might suprise some people.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#13
Ja. Helt sikkert lækre ure og en god historik.
Svar
#14
Jeg nyder jeres indlæg og bliver endnu mere glad for mit ur Icon_Up

Uret har vundet 1 sek. på et døgn, hvilket må siges at være bestået Icon_e_biggrin1

Som sagt har jeg ikke skænket Fortis meget opmærksomhed, men der er jo heldigvis meget man kan lære endnu.

Noget helt andet !
Var lige inde og få fornyet vores pas (det var meget overskreden sidste salgs dato) og aldrig har jeg da oplevet noget så elegant og hurtigt.... det tog 2min og 48 sek. incl. betaling, så var der taget foto og fingeraftryk....DET ER EDDERMAME VILDT!
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#15
Tillykke med uret Michael  Icon_Up
Cool måde de har lavet lume på uret 
selvom jeg tror den vil genere mig i det lange løb om natten.

Helt enig god ensartet lume er en vigtig del af et lækkert ur. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#16
Tilykke
Du kommer godt nok hurtigt omkring nogle ure som altid nyder jeg din gennemgang af dine ure
Svar
#17
Det er en ret okay lumen og der er jo masser af den (en hel skive fuld) og min hustru har da også ytret sin mening om det kraftige lys, men det er vel bare at lukke øjnene min skat, som jeg siger og hun mener nu godt at det kan ses, men så må jeg jo ha fundet kvinden med de tyndeste øjenlåg Icon_lol

PS. og forøvrigt er det meget praktisk når man bliver ældre og render oppe flere gange for at tisse, så kan man se hvad klokken er og undgå at træde på hunden..hehe!

Lige det sidste...jeg fandt denne anmeldelse

http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=57097
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#18
Så var der lige en lille jubilæums bog fra Fortis

http://www.fortis-watches.com/upload/Jub...e-Book.pdf
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#19
Selv min MM kan lyse så det må under puden når jeg skal sove
Så her tror jeg at det helt sikkert ville genere.

Men det ser cool ud. Icon_cool
Og det hele skal jo ikke gå op i kun at være praktisk. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#20
Fedt ur! Tænker ofte tit på at få et Fortis, ser dem desværre bare aldrig rigtigt i dk..

Sent using rock, paper scissor!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)