Fortis B-42 MarineMaster
#1
Så var tiden kommet til at prøve et Fortis, hvilket er første gang jeg prøver dette mærke.

Valget af uret har været ud fra nogle super flotte fotos og så ønsket om at eje et ur med en rigtig flot hvid skive, der var meget let at aflæse.

Her er en af de sædvanlige videoer med lidt små snak.



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Fortis laver nogle fine ure. Jeg har faktisk hjulpet tre kollegaer med at skaffe Fortis ure til dem gennem tiden og de er alle (her flere år senere) stadig meget glade for dem.

Jeg har ikke se videoen endnu, men det når jeg lige inden sengetid Icon_e_biggrin1
Svar
#3
Jeg regner bestemt også med at blive tilfreds med den lyse skive.

Her følger lige lidt friske fotos af uret.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Jeg synes at det ser super fedt ud. God video som altid.

Fin størrelse og clean look.

Jeg overvejede det selv, men gik en anden vej (GT).
Mvh Kim 
Svar
#5
Hej Kim

Takker ;-)

Det er et meget clean look på uret med den flotte hvide skive og ellers et okay ur i størrelsen.

Et fedt ur du selv har valgt og det er noget mere mig i størrelsen, men tror nu at dette hvide ur kommer til at give glæde og elsker allerede den let aflæselige skive, hvilket åbenbart betyder mere end jeg havde regnet med.

Det lyder lidt dumt, men jeg har også noget med hvordan lumen er i ure og hvor godt de spiller hen over natten, hvor man vågner og lige tjekker sit ur. Dette er ret så fantastisk og jeg er positiv overrasket over effekten på skiven..det virker!
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • whoa
Svar
#6
B-42 Marinemaster ville nyde godt at få chronometer stempel på skiven.
Jeg ved at den har ingen anden værdi end at producenten signalerer at deres ure tilhører i 1. division. Dvs. kun ren PR- og underholdningsværdi.
I dag, pga. computerbaserede produktionsmetoder, drastisk forbedrede olier og større konkurrence kan stort set alle seriøse armbåndsure være med i COSC. Stemplingen koster (for en privatmand, hvis jeg husker rigtigt) CHF 100 - sikkert kun det halve for en urproducent.
Alligevel signalerer "chronometer certified" noget som kunne IMHO flytte Fortis i den næste kategori.
Helt galt på det - eller...?

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#7
Selve certifikatet for en kunde koster ca 100 CHF, men for producenten er det er nok noget dyre at gennemgå de 14 dages test. Men ellers har du ret i at rigtig rigtig mange kan være med i chronometertesten.
Svar
#8
Vær opmærksom på at hvis jeres hjerte slår efter et MarineMaster fra 70'erne eller reproduktionen fra 1999, at der desværre er en masse fakes i omløb
http://largevintagewatches.blogspot.dk/2...t.html?m=1


Sent from my iPhone using Tapatalk
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#9
Tillykke med endnu et ur Michael! Har faktisk aldrig haft nogen holdning til Fortis, indtil for et par uger siden, hvor jeg var på besøg hos Klitgaard. Der var en urmager der netop havde erhvervet sig et Fortis Chronograph, da han mente at det værksmæssigt var noget af det bedste man kunne få for penge i dag Icon_party
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#10
(10-03-2016, 10:59 AM)jacobzimmer Skrev: Tillykke med endnu et ur Michael! Har faktisk aldrig haft nogen holdning til Fortis, indtil for et par uger siden, hvor jeg var på besøg hos Klitgaard. Der var en urmager der netop havde erhvervet sig et Fortis Chronograph, da han mente at det værksmæssigt var noget af det bedste man kunne få for penge i dag  Icon_party

Mange tak  Icon_smil

Jeg har haft mange tilløb til et ur med hvid skive, men er altid faldet hurtig fra igen, så har lige fået testet denne hvide klokke og ikke mindst det selvlysende materiale der er på skiven.

Det virker bare og jeg er imponeret over hvor godt det virker.

Jeg glæder mig naturligvis til at prøve lidt forskellige remme på uret og vil holde det uden lænke i første omgang, da jeg har så mange ure med lænke.

At der ligger et ETA-værk i uret er jeg okay fornøjet over, men har ikke indsigt omkring kvaliteten på værket i dette ur.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: