To tusind meter ure
#31
(03-03-2016, 09:07 PM)KimT Skrev:
(03-03-2016, 09:05 PM)Miwes Skrev: Jeg får prøvet mange ure og det kan jo ikke undgå at virke lidt underligt...indrømmet, men jeg har min egen lille ur-rejse og hygger mig rigtig meget med det  Icon_smil

Det er ikke spor underligt........men det skal jeg jo sige Icon_blink


Icon_+1 Icon_sign
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#32
Jeg kan kun være enig med størstedelen herinde. Jeg nyder altid de billeder, videoer og den entusiasme Miwes beriger dette forum med Samtidig deler jeg din begejstring for Oris og dykkerure generelt. Bliv endelig ved med at poste og lad dig ikke påvirke af Willys ofte negative kommentarer.


Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
#33
(03-03-2016, 09:05 PM)Miwes Skrev: Når jeg bliver gammel, så vil jeg godt ende med et Jeager-LeCoultre Reverso i guld og på en super lækker læderrem...det er et mål til den tid, men indtil da..."leger" jeg videre  Icon_blink

Det er jo slet ikke sikkert du kan lægge de sære ure fra dig og blive gammel... og det har vi slet ikke noget imod. En fornøjelse at være tilskuer til din ur rejse :-)



Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
#34
Man kan jo altid håbe på at man kan blive gammel med den man elsker og så kunne det da være lækkert at kigge ned i boksen og fiske et Reverso op, når lillemor og jeg skulle ud og feste lidt. Icon_blink

Noget helt andet.....!

Jeg får jo et Tissot af min fantastiske hustru og har selvfølgelig kigget lidt på det også, men undre mig over at remmen er 23mm mellem horn. det er da ret usædvanligt eller hvordan ser i det....?

Jeg har heldigvis en Tiptop rem liggende der er lidt til den smalle side af de 24mm og den kan bruges, såfremt den medfølgende meget lækre rem ikke når rundt. Jeg har fundet frem til at remmen er 23 x 20 x115, så det bliver spændende. Kender dog ikke længden på remmen med spændet.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#35
Nu har jeg haft de to ure på lidt på skift og lad os lige snuppe Oris uret først.

Det store ur som er i titanium ligger fantastisk på håndledet og som de af jer der har prøvet urkasser i titanium, så er det et lækkert materiale der aldrig føles kold som stål og den lette vægt er bare super behageligt at gå med.

Skiven er i al sin enkelthed meget let at aflæse og det gælder også når det kommer til om natten at spotte tiden, med den rest af lys der afgives fra det selvlysende materiale.

Når det kommer til det andet ur, som jo er et noget tungere ur og man føler en kompakt lille klump stål når man holder uret i hånden, og den fornemmelse er jeg egentlig ret vild med "der er gods i det her ur", men det stopper ikke ved selve "klumpen af en kasse" hvor nemlig remmen er noget af en super fed oplevelse og skulle jeg lave remme, ville jeg lurer sammensætningen af denne rem. Remmen er både med et lag af flettet carbon og gummi hvor der er sat fint læder på indersiden. Denne kombination giver en meget behagelig rem der uden de store problemer kan tåle det våde element og tørrer hurtigt op.

Oris er jeg helt uden den mindste tvivl omkring, men der er noget ved det andet ur, som ikke rigtig svinger når det kommer til skiven og det skøre layout. Jeg føler lidt at der er gået kunst i den og det er som de ure hvor man enten helt har en skive uden timeangivelse eller har skåret dramatisk i tal rundt på skiven. Om dagen er det okay, men når det kommer til natten og de selvlysende tal og visere, så er det ved flere positioner ikke muligt at tyde tiden og 10 i 02 eller 20 over 04 er viserne helt væk ???

Det vil altså sige at resten af dette ur i form af fed kasse og ualmindelig lækker drejelig lünette og suveræn gummirem er lige toppet af en ur-skive, designet af en "fuld mand" Icon_head

Så kunne man jo bare holde sig fra uret ville være den logiske slutning, men har man en underlig krøllet hjerne som undertegnede, skal man da lige prøve dette mærkelige ur Icon_blink

Om det var muligt at skifte skiven i sådan et ur til noget mere "almindeligt udformet tidsangivelse" kunne det være et ønske, men så bliver det skøre ur sikkert for kedeligt og derfor forbliver det i kassen under mærkelig ure.

Mit Tissot kom her fredag og det blev lige tjekket inden det blev pakket væk af min hustru og helt klart en dejlig gave der ligger og venter...remmen var som forventet til den korte side og hænger lige med "neglende" i yderste hul, men der skal altså findes en løsning på en lækker rem med 23 ved horn og 20 ved foldespændet. Remmen skal op i en XL altså over de 120mm i den med huller og 90 i den med spændet før det passer.

Skulle nogen kende til en lækker kroko-rem i den størrelse, der kan indkøbes til rimelige penge, så smid lige en kommentar Icon_smil
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)