Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
(26-02-2016, 09:05 PM)Black Seal Skrev: Den tror jeg du har skrevet før til mig, så nej forvent ikke noget postkort, men jeg bærer ikke nag, så hvis jeg på et tidspunkt møder dig til noget GTG har jeg altså ikke problemer med dig 
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lige over :-)
Vi dropper gækkebrevet og deler en øl istedet! :-)
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
(26-02-2016, 09:15 PM)gmt-geek Skrev: (26-02-2016, 09:05 PM)Black Seal Skrev: Den tror jeg du har skrevet før til mig, så nej forvent ikke noget postkort, men jeg bærer ikke nag, så hvis jeg på et tidspunkt møder dig til noget GTG har jeg altså ikke problemer med dig 
Vh. Jon
GET A ROOM !!
•
(26-02-2016, 09:15 PM)gmt-geek Skrev: (26-02-2016, 09:05 PM)Black Seal Skrev: Den tror jeg du har skrevet før til mig, så nej forvent ikke noget postkort, men jeg bærer ikke nag, så hvis jeg på et tidspunkt møder dig til noget GTG har jeg altså ikke problemer med dig 
Vh. Jon
Det bliver nok en kaffe, men jeg er på.
•
Måske burde i få styr på hvad en kopi er. Jeg mener eksempelvis ikke at Rolex kører med 48 mm?
(26-02-2016, 09:04 PM)Gert Skrev: (26-02-2016, 08:41 PM)gmt-geek Skrev: (26-02-2016, 08:05 PM)Black Seal Skrev: I er så sjove. Så skal der igen og igen tales kopi og junk. Sjovt ingen skrev det da Jon viste sit nye fede pilotur. Men ak forskellige kontekster giver forskellige svar. Gad vide hvornår alt det "pis" folk fyrer af stopper.
Altså Torben - Vi kender jo hinanden og alt det der, men det der er under lavmålet - alternativt et udtryk for uvidenhed...
INGEN - eller INTET brand har nogensinde haft patent på "pilot" looket så det ur jeg har købt kan altså aldrig være en kopi.....
Vh. Jon
Jeg har heller ingen anelse om, hvorfor der nu tales om pilot-ure. Jeg ved faktisk ikke engang, hvilket ur, der tales om.
Debatten i dennne tråd drejer sig om Invicta 8929. Og det ur er i mindste detalje et plagiat/kopi/efterligning af Rolex Submariner.
Selvfølgelig er der ingen der har patent på pilot-, dykker- eller andre TYPER af ure.
Jeg er selv den stolte og glade ejer af et dykker-ur (ganske beskedent: Tissot Seastar 1000 Powermatic). Det har drejekrans, tyk lumen, heliumventil, skruekrone, silikonerem og alle de andre ting, som karakteriserer et dykkkerur. Men det betyder ikke, at det er en kopi/klon/plagiat af Rolex Submariner. Man kan sige meget om Swatch-group, men så lavt ville de aldrig synke (no pun intended)
Alle stjæler fra hinanden.
(26-02-2016, 08:30 PM)Gert Skrev: @runzuk og Black Seal
I er åbenbart nogle af de ganske få ur-nørder, der ikke ved, hvordan et Rolex Submariner ser ud. Desværre er det alt for besværligt for lille mig at indsætte billeder her på debatten, men i kan se se et billede af et submariner på linket nedenfor. Det er godt nok at et Rolex, som ikke er forgyldt, men alligevel.
I kan også google "Rolex submariner og " og trykke på "billeder". Det er ret tydeligt.
https://www.google.dk/search?q=rolex+sub...IE8S25M%3A
Det har jeg det ok med 
Men det link du sætter ind har fandme intet med et Invicta at gøre. Det kan alle da se på 100 m afstand 
Hvor ser du efterligningerne??
Størrelsen? Nej
Kronen? Nej
Skiven? Nej
Højde? Nej
Farve? Nej
Da jeg havde mit pilot ur i mærket Azimuth Bomber, var der ingen der rynkede på næsen. Når vi så taler om mærket Steinhart, så flipper folk herinde. Mærkeligt. Næsten alle pilot ure har stjålet design fra hinanden.
Snobberi
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
@Rune
Måske du skulle få styr på dine citater - læs lige dit samlede citat igennem fra før ...
Jeg har intet haft med tråden endvidere med Rolex snakken at gøre...
jeg forsvarede mig bare da mit navn blev nævnt vedrørende noget andet end rolex ...
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Invicta-Guess-Police-Camel-Stienhart etc etc etc.Try walking into any used watch dealer anywhere in Europe,and try to get a part exchange on another watch.It has got nothing to do with watch snobbery at all.These watches are pumped out of factorys in the millions,and they have no lasting value at all.They work,and can continue to do so for many years.But to people who know about watches, they are worthless.You do not have to believe me,just send a mail to any dealer and ask him what he will give for this type of watch.
People on a watch site like this one,should try to give good and honest advice to new watch people.But to many just give one side of the story.We are supposed to know a bit about watches,but that is getting harder to see when some can recomend a watch like Invicta to a new guy.Think Sinn-Seiko-Citizen-Certina etc etc etc,there are a lot of real watch brands out there,that make real quality for the same price as many of these junk watches.And they can be sold again to dealers.Forget all the comments about watch snobs.Most people on this site would not be seen dead wearing a Invicta.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Jeg giver dig ret i nogle af tingene Willy.
Men på det ene mærke kan jeg ikke. Nemlig Steinhart. Og hvorfor? Jo, blandt andet bruger de samme ETA urværk som alle andre dyrere mærke. Kvalitetsmæssigt, her tænker jeg på kassen eks, her får man også kvalitet for pengene. Her kan urmageren ikke henholde til at det er junk.
Jeg taler her om standard værker såsom ETA 2824-2 og Unitas 6497. Værker som findes i ure op til +25.000 kr. Hvem bliver så snydt?
Nå, men jeg giver dig heller ikke ret i at man får så meget mere kvalitet bare fordi man vælger Seiko og Citizen. De sælger også billige ure som ikke skriger af kvalitet.
Jeg fastholder, at der er utrolig meget snobberi forbundet med ure og urværker. Sidst jeg talte med en urmager i Næstved ville han ikke røre ved et Miyota 8215 - ej heller 9015. Det er noget skidt som han sagde, altså Miyota. Sludder siger jeg.
Invicta, Guess og Police ure er måske i samme liga. Steinhart tilhører ikke denne.
Tænk engang hvis du købte en bil til - lad os sige - 500.000 kr. Denne har samme motor som en anden til kun 140.000 kr. Vil man købe sådanne en bil? Måske, men det er sku sjovt at den samme motor ligger under hjelmen. Sådan er det også med ure.
Køb et eks Steinhart eller et Certina med ETA 2824 eller et Kobold med samme urværk, men til en pris x 10. Bliver man tilfreds? Somme tider.
Har selv været der ( Kobold Arctic). Men det bliver komisk når man tror det hele er så meget bedre.
Lidt ligesom med Panerai og deres Unitas 6497 som også sidder i billige ure. Eller Tudor el Omega etc med ETA værker. Er det iorden? Gu er det ej. Man bliver sku lidt snydt
(27-02-2016, 03:17 PM)runzuk Skrev: Tænk engang hvis du købte en bil til - lad os sige - 500.000 kr. Denne har samme motor som en anden til kun 140.000 kr. Vil man købe sådanne en bil? Måske, men det er sku sjovt at den samme motor ligger under hjelmen. Sådan er det også med ure.
Køb et eks Steinhart elelr Certina med ETA 2824 eller et Kobold med samme urværk, men til en pris x 10. Bliver man tilfreds? Somme tider.
Har selv været der ( Kobold Arctic). Men det bliver komisk når man tror det hele er så meget bedre.
Lidt ligesom med Panerai og deres Unitas 6497 som også sidder i billige ure. Eller Tudor el Omega etc med ETA værker. Er det iorden? Gu er det ej. Man bliver sku lidt snydt 
Her hopper din kæde helt af. Når JEG brokker mig over, at man bliver snydt med karosseriet, så er det "snobbet" og "horologisk arrogant". Men du tillader dig selv at være snobbet med motoren.
Ellers mange gode betragtninger i dit seneste indlæg
•
Jeg er da ikke snobbet med "motoren" !!!!! Jeg påpeger jo netop, at man sommetider ikke får mere får pengene rent "motormæssigt".
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
You must not forget that ETA deliver these calibers with many different standards of finish.And that the more serious brands rebuild or finish these calibers.And you also have to look at the quality controll of many of these brands.But of course these watches can function for many years sometimes without any problems.Seiko do make cheap watches that you could define as off the shelf products.But for the same money you can pay for what i call junk brands,you can buy a quality inhouse product from Seiko.I personally would always recomend a used quality watch to a new comer,instead of a design watch.Because new comers learn more about watches everyday,and one day will want to upgrade their watch.And it does not help them if they have a watch they cannot exchange with most dealers.
PS. ETA and Omega are the same firm.Omega calibers are built by ETA to a very high standard of workmanship and finish.In other words you get what you pay for in the watch industry.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
|