Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
(03-02-2016, 09:46 PM)TioMalo Skrev: Glem Rakuten og de amerikanske sælgere.
Eller vil I gerne betale moms og fortoldningsafgift ???
Der findes masser af dem i EU, her citat fra min egen tidligere post:
Et Seiko SKX 007, som kun koster ca. kr. 400 mere end rædslen Invicta kan du altid sælge videre hvis din urinteresse skulle eskalere og du fik midlerne til noget andet / noget dyrere. Du kan se dem her: http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss/1...iko+skx007
Eller her, på den engelsk Amazon fra ca. £ 170: http://www.amazon.co.uk/Seiko-SKX007K-Bl...iko+skx007
Var dog opmærksom på det at du køber fra en sælger som sender varen fra et EU land; på denne måde kommer du ikke at betale told og moms. På Amazon er der masser af kinesiske sælgere som prøver at skjule hvorfra varen sendes.
Og husk - bestil varen kun hvis det sendes fra et EU land !
Go´ fornøjelse,
mvh. John
Altså, John - ingen af de sælgere, du linker til på Amazon.com med SKX007 vil ifølge annoncerne levere til Danmark - heller ikke det ur, du linker til på den engelske Amazon side, så det er altså ikke en voldsom hjælp.
Hvis man skal finde et ur på Amazon, hvor der sendes indenfor EU, så er den engelske side http://www.amazon.co.uk dog nok den rette.
Desværre viser det sig, at hvis man laver en søgning på skx007, så er der kun 1 ur af de mange, der dukker op, hvor sælger er villig til at sende til Danmark (uret er så et skx009), og det er dette:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0002...YHCREP2PRE
Desværre er prisen så også 174,95 pund hvortil kommer forsendelse på 30 pund - altså ialt 204,95 pund, svarende til DKR 2.030,26 ! Ikke voldsomt billigt imho !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Og også et temmelig almindeligt ur  altså skx007
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
Der også Monsterwatches. SKX007/009 fra 200 Euro.
Siden er vidst pt under "ombygning", hvis det skal være på engelsk, men man kan sende ham en mail.
Ny læsere skal lige læse op på K- og J-versioner. Det siger ikke noget om, hvor uret er produceret, men er en angivelse til ære for lovgivningen i det land, hvor uret er beregnet for salg. Urene er altså lige gode.
Citywatches har også gode priser og sender fra UK.
Jeg har købt et Citizen Nighthawk fra dem, og handelen forløb fint.
/
Kristen
Svar: 34
Tråde: 6
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 2
Jeg prøvede at købe et SKX007 ved Rob fra Monsterwatches men efter to mails uden svar (jeg gav det et par uger), så opgav jeg og købte det på urvaerket.dk til tilbudspris - jeg mener jeg gav 1500-1700 kr.
Der er også denne side som jeg tidligere har har læst om herinde. De skulle være legit og sende fra England
http://seiko-citizen-orient-direct.co.uk/
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(04-02-2016, 01:27 PM)Brotus_007 Skrev: Jeg prøvede at købe et SKX007 ved Rob fra Monsterwatches men efter to mails uden svar (jeg gav det et par uger), så opgav jeg og købte det på urvaerket.dk til tilbudspris - jeg mener jeg gav 1500-1700 kr.
Der er også denne side som jeg tidligere har har læst om herinde. De skulle være legit og sende fra England
http://seiko-citizen-orient-direct.co.uk/
Ja da. Og så udsalg, så klokkerne (SKX-serie) koster mellem £ 118 og 138. OK pris.
Men hvordan var det nu med UK ? ER de med i EU, er de på vej ud af EU eller noget helt tredje ?
Ja, mon det ikke er "legit" at sende fra UK. Du kan sende og modtage (stort set) hvad der huer dig indenfor EU.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 34
Tråde: 6
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 2
UK er EU-land.
Jeg bestilte en julegave på Amazon.co.uk og der var ingen told, moms eller andre sure "overraskelser".
Den ankom desuden i Aalborg dagen efter, mod at have betalt et beskedent gebyr.. Hvordan det kunne lade sig gøre fra UK, er mig stadig en gåde
•
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Well i guess he wants a honest answer,when he asks a question on our site.So here is my humble opinion of Invicta.I think they are mass produced junk,and i would never buy one.For the same money you can buy a used quality Watch from many other brands.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Efter at have deltaget i flere tråde om den slags ure, er jeg kommet til den erkendelse, at de vist ikke altid er "junk". Altså i betydningen "dårlig produktionskvalitet". Jeg troede faktisk, at de var af elendig kvalitet, men de forskellige indlæg fra de kloge folk her på sitet har overbevist mig om, at det ikke nødvendigvis er tilfældet.
Ja, de er masseproducerede, men det er Tissot og Certina og Longines jo også. Selv Rolex er vel masseproduceret? (Av-av, nu får jeg nok med krabasken). Men masseproduktion betyder ikke nødvendigvis dårlig kvalitet. Sådan er det jo med moderne produktions-teknik. En masseproduceret VW i 2016 har en meget højere kvalitet end en Rolls Royce havde for bare 30 år siden. For nu at sætte sagen på spidsen...
Mit problem med det Invicta, som tråden her drejer sig om, er ikke kvaliteten. Mit problem er, at uret helt ned i de aller-aller-mindste detaljer er en direkte kopi af Rolex. Og derfor bliver det for mig et spørgsmål om stil og moral. For hvilket signal, man sender til omverdenen, hvis man bærer et ur, som i alle detaljer ligner et Rolex - uden at være et Rolex?
Meningen med at bære et ur - i hvert fald et mekanisk ur - er jo ikke at se, hvad klokken er. Man sender et signal til omverdenen. Og man sender også et et signal til sig selv. Hvad det signal egentlig er, kan blive en længere diskussion. Men signalet skulle nødig være "jeg smykker mig med noget, der faktisk ikke er det, som det ligner".
Det bliver ikke bedre af, at man evt. ikke VED, at man går rundt med en kopi. Så signalerer man jo bare uvidenhed. Men dem, der for alvor skulle skamme sig, er selvfølgelig ikke dem, der er uvidende og er blevet fristet at det smukke design. Det kan vi alle komme til i en eller anden sammenhæng, hvor vi ikke er særlig kyndige. Næh, dem der for alvor bør fordømmes, er dem, der markedsfører sådan et ur uden at fortælle de mere eller mindre uvidende købere, at det er kopieret efter Rolex.
Og næsten lige så foragtelige er de "anmeldere", der ikke fortæller om urets allervigtigste karakteristikum. De bedste anmeldere kalder det et "Rolex look-a-like", og så er elefanten i rummet da i det mindste antydet. Men der er også anmeldere, som slet ikke fortæller, at uret er en efterligning af Rolex.
Når selv en novice som mig kan genkende Rolexen i dette Invicta, så skulle en person, der føler sig kvalificeret til at anmelde ure, da også kunne det! Og hvis de ikke fortæller det i anmeldelsen, så er de enten voldsomt ukvalificerede, eller korrupte. Det sidste er nok det mest sandsynlige.
Nogen her i tråden kom til at kalde mine synspunkter "horologisk arrogance". Jeg ELSKER udtrykket "horologisk arrogance". Som Monty Python udtrykte det: "There's wood in it". Så jeg vil huske det og skamløst genbruge det i fremtiden. Men alting er jo relativt. Jeg har været helt åben om, at mit eget horologiske udviklingsstadium kun er på Tissot/Certina-niveau. Så i forhold til sitet her, er det altså helt ude i hampen at kalde mig horologisk arrogant.
Hvis en meget ung mand (nogen her på sitet har ment at vide, at tråd-starter er 16 år) køber sådan et ur, så kan det da godt være, at han bliver glad for uret. Og måske vil glæden vare i flere år. Men hvad sker der så den dag, hvor han møder et mere voksent og horologisk bevidst menneske. som fortæller ham sandheden om det, han har på armen? Det kunne let føre til et horologisk traume.
•
|