02-02-2016, 10:24 AM
Læste forkert. OB er sikkert bare en minimal forskel i referencen.
|
Invicta 8929 som første ur?
|
|
02-02-2016, 10:24 AM
Læste forkert. OB er sikkert bare en minimal forskel i referencen.
02-02-2016, 10:25 AM
Det er en dreng på 16 år et par af jer skyder efter med alt jeres fis.
Ja måske er han ligeglad, men kønt er det ikke at høre på. Synes måske man skal forsøge at tænke lidt tilbage da man selv var i den alder. Man tænker mere impulsivt og der skal være en start. I får det til at lyde som om det ur han kigger efter er det ringeste lort i verden. Godt en del stadig beholder benene på jorden. Held og lykke med det ur du ender med. Sent from my iPhone using Tapatalk
02-02-2016, 12:32 PM
(02-02-2016, 10:25 AM)Black Seal Skrev: Det er en dreng på 16 år et par af jer skyder efter med alt jeres fis. Helt enig Torben. Hvad pokker der det for en måde at byde velkommen til et næsten nyt medlem Uanset hvad, "taler" man da ikke sådan til andre mennesker, blot fordi de ikke ved meget om et givent emne. Pinligt!! Når det kommer til stykket, er et ur vel et ur. De kan alle det samme, nemlig at vise tiden. Så kan der være andre funktioner indbygget, tja.... men de kan stadig alle sammen det de er lavet til, at vise tiden. Bare hop om bord i det ur du synes bedst om. Hvad der så end sker efterfølgende, er der ingen der aner noget som helst om. Allan Never argue with an idiot.
They will only bring you down to their level and beat you with experience
02-02-2016, 01:23 PM
(02-02-2016, 10:25 AM)Black Seal Skrev: Det er en dreng på 16 år et par af jer skyder efter med alt jeres fis.Ja folk burde engang imellem lige tænke sig om, og har svært ved at tro folk snakker sådan til folk i hverdagen som der desværre ofte gøres herinde, desværre er det jo tit de samme personer man ser det gang på gang! Så burde de sku lige tænke på om den måde de snakker på ville gøre deres mor stolt.. Jeg tvivler ;-) -whoa-
02-02-2016, 02:41 PM
(02-02-2016, 09:06 AM)TioMalo Skrev: Ang. Gerts anbefalinger om at skaffe et Seiko eller Casio med quartz urværk: Ja da, de er jo meget nemme at have og eneste de kræver er et nyt batteri om hver tredje / fjerde år. Men de er nu uden sjæle og uden den fantastisk aura, alle mekaniske ure har. Jeg forstår godt synspunktet om, at mekaniske ure har sjæl og aura. Det er grunden til, at jeg selv er hoppet på bølgen med mekaniske ure. Men når det er et billigt ur, som har stjålet hele sit design fra et dyrt ur, så har det solgt sin sjæl. Hvilket vi nok er enige om ;-) Og i hvert fald er vi jo enige om at fraråde JLarsen at købe uret. -- Til jer, der skriver indlæg, som kritiserer andres indlæg: Jeg er sikker på, at JLarsen ikke har vidst, at uret er en skamløs kopi af Rolex Submariner. Det fremgår jo hverken af hans spørgsmål eller af de for det meste fake reviews, man kan læse på nettet. Deri ligger ikke nogen som helst kritik af JLarsen. Han har netop bedt om kommentarer til uret, fordi han erkender, at han ikke ved nok om det. Og vi skylder at give ham ærlige svar. Og helt generelt: Lad være at tolke kritiske kommentarer til et ur som angreb på personen bag uret. Det er lige præcis den (over-) reaktion, som giver anledning til at de ørkesløse skænderier herinde.
02-02-2016, 03:06 PM
(02-02-2016, 02:41 PM)Gert Skrev: [... eller af de for det meste fake reviews, man kan læse på nettet. . Kan du bakke den op med et link eller to?? Synes nu, at man finder masser af gode erfaringer med Invicta (især til prisen) f.eks. på WUS, se evt i den tråd jeg linkede til på foregående side. Kald mig bare blåøjet, men tvivler nu på, at de fleste reviews er fake (givet de findes). m.v.h. Thomas
02-02-2016, 03:28 PM
Helt generelt Gert... tal ordentligt til hinanden og lad være med at lege moderator.
Hvad så om det er "en skamløs kopi af Trolex Plubmariner"? I alle tilfælde giver et sagligt svar mere respekt, end " bøf fra Fakta".. "rædsel"... Dog er svaret fra John i den saglige ende, næsten alt sammen Allan Never argue with an idiot.
They will only bring you down to their level and beat you with experience
02-02-2016, 05:08 PM
02-02-2016, 05:17 PM
Når man netop er 16 år, er en tusse mange penge - eller, det kan det være.
Et eventuelt uheldig valg af ens første ur vil mest sandsynligvis sætte en stopper for interessen. Når en begynder spørger råd til sit urvalg, er det nok det man skal give ham. Er rådet kritisk, skal det indeholde et alternativt for det nedsablede. IMHO, det at klappe spørgeren på skulderen og sige at det er jo fint / alt er fint / anything goes svarer til det at når ungen spørger "hvad er klokken" svarer man "jamen klokken er jo hvad som helst du selv synes den skal være". Gert vil jeg gerne tage i forsvar; han har ikke opført sig som "moderator" og (igen) IMHO talt helt pænt. Og lige meget, pænt eller grimt, manden har altid et glimt i øjet når han ytrer sig (kan man det når man skriver et indlæg ? Og hvor ved jeg så det ?). Generelt; alle her har skrevet pænt og i hensyn for at hjælpe og rådgive førstegangskøberen. Konsensus er fino-fino når det opstår spontant men en rædsel når det er påduttet. Jeg tror (naiv som jeg er) stadigvæk at man kan være kritisk, debatterende og uenig uden at det er grimt eller giver de andre trauma. Mvh. John Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
02-02-2016, 05:19 PM
Hej Jlarsen
Nu har du set lidt forskellige skriverier fra for og imod Invicta og jeg vil da gerne byde dig velkommen i "slyngelstuen" hvor der er lutter rare mennesker, med mange meninger og gode råd. Når det kommer til Invicta har jeg købt en del af deres ure og her kommer lige en lille kavalkade ![]() ![]() ![]() ![]() Invicta er ure som jeg har købt og de er så sendt videre til min søn og svigersøn, som er et yngre publikum og her passer disse "bling bling" ure helt fint, så spring ud i det hvis du har lyst til deres ure. Hvis jeg skal knytte en kommentar til deres kvalitet, så kunne den være bedre, men dælme også meget værre.....det er okay og overraskende bedre end jeg lige havde forventet, men der er også skræk historier omkring deres ure, hvor folk modtager ure med fejl, men sådan er der jo så meget. Der hvor de fejler bigtime er omkring deres fjollede prissætning, hvor man ofte ser en før og efter-pris, men så er der lige 70% at spare....øj øj der var jeg da lige heldig Om jeg ville købe et Invicta kæmpe dykker...det kunne sagtens være, men nu er jeg heller ikke helt så fornuftig som mange andre herinde Hygge med projektet og vis endelige hvad du ender med Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|