(02-02-2016, 12:51 AM)Gert Skrev: http://www.creationwatches.com/products/da/index.php?main_page=product_info&products_id=6085¤cy=DKK&gclid=Cj0KEQiAoby1BRDA-fPXtITt3f0BEiQAPCkqQemHzlx5zYtymB0HmzBI0BApjHcpj5QyaSu9YiGX-YYaAvp28P8HAQ
Det ur er da vist en næsten 100% kopi af et Rolex Submariner? Altså kopi af designet... :-(
Den gode nyhed er, at de ikke har skrevet "Rolex" på skiven, så man kan vist ikke beskylde det for at være et falskneri. Men god stil er det s'gu' ikke.
Kig hellere efter et Seiko eller Casio med quarts-værk. Du kan sagtens få gode, ærlige og sejt udseende quarts-ure til under en tusse.
Nej-nej-nej...
Invicta er lidt af en joke for urnørdter.
Spild ikke penge for det - du kan finde et fint ur med
mekanisk automat urværk for næsten ingen ting = Seiko SKX007 vil jeg varmt anbefale. Det er et
rigtigt dykkerur som holder fint i daglig brug.
Ang. Gerts anbefalinger om at skaffe et Seiko eller Casio med
quartz urværk: Ja da, de er jo meget nemme at have og eneste de kræver er et nyt batteri om hver tredje / fjerde år. Men de er nu uden sjæle og uden den fantastisk aura, alle mekaniske ure har. Stort set, der findes
et quartzur, jeg drejer tommelfingeren op for: Citizen "Pingo" som er et robust analog / digital dykkerur med dybdemåler, stopur og meget mere. Uret bruges af f. eks. Frømandskorpset + rigtigt mange prof dykkere har det på håndledet.
Drop Invicta. Det er et "1/2-kopi". Kender ikke heller dets eventuel vandafvisende kvaliteter. Som dykker ville jeg dog aldrig tage det på armen når jeg skal bevæge mig under vandet.
Jeg kan se at rædslen kan købes fra Amazon for under 100 US $. Det at uret er guldbelagt gør sagen værre endnu... Jeg ved at det ak, så hipt at have et stort guldfarvet klods på håndledet (som en efterligning af kändisernes guldure, I assume?) men jeg regner med at du ikke vil føre dig frem som en ufrivillig joke

?
Et Seiko SKX 007, som kun koster ca. kr. 400 mere end rædslen Invicta kan du altid sælge videre hvis din urinteresse skulle eskalere og du fik midlerne til noget andet / noget dyrere. Du kan se dem her:
http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss/181-8121683-8296365?url=search-alias%3Dfashion&field-keywords=seiko+skx007
Var dog opmærksom på det at du køber fra en sælger som sender varen fra et EU land; på denne måde kommer du ikke at betale told og moms. På Amazon er der masser af kinesiske sælgere som prøver at skjule hvorfra varen sendes.
Jeg ejer selv et håndfuld af Rolex sportsmodeller men har det fornævnte Seiko mindst en halvdel af tiden på.
Held og lykke & velkommen til !
Mvh. John