The Speedmaster "Dark Side of the Moon"
Fik kun en smule input på Omega forum så giver lige det generelle et skud også Icon_smil

Hej alle ur-elskere

Jeg er ny på sitet men kan allerede se, at der findes stor viden her. Som ur-novice håber jeg, at I kan hjælpe mig lidt på vej.

Som overskriften antyder er jeg på udkig efter dettr lækre Speedmaster. Jeg har på nuværende tidpunkt et Omega Seamaster 2594.52.00, som jeg er yderst tilfreds med. Jeg synes dog, at tiden er kommet til en opgradering  undefined  Jeg købte mit Seamaster i en fysisk butik i 2008 og man må bare sige, at der er sket utroligt meget på online markedet siden. Dette er dog samtidigt lidt af en "jungle" synes jeg, men dog mange penge at spare.

Mit spørgsmål til alle jer ur-elskere er derfor:

Uret jeg kigger på koster ca. 77.500 DKK i en fysisk butik. (Kan rabat egentlig forventes her) Samme ur kan købes online til i omegen af 50-55.000 DKK. Der skrives at uret er nyt. Kan man regne med dette og i så fald hvordan kan prisen være så enormt forskellig? Jeg vil faktisk gerne betale lidt ekstra for at handle i en fysisk butik, men når vi nærmer os 25.000 DKK synes jeg det er i overkanten.

Her et eksempel på en online mulighed: http://www.chrono24.com/en/omega/speedma...778752.htm

Jeg ser frem til alle jeres svar.

Mvh, en kommende dark sider (forhåbentlig)
Svar
TIMETOWATCH har en til salg til 50 mener jeg. Ham kan du helt trygt handle ved!

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
[-]
  • Omega7
Svar
(28-01-2016, 09:43 AM)jacobzimmer Skrev: TIMETOWATCH har en til salg til 50 mener jeg. Ham kan du helt trygt handle ved!

Hej Jacob,

Tak for dit hurtige svar. Har jeg faktisk kigget på og er helt sikkert inde i mine overvejelser.
Svar
Uret er jo af keramik, så hvor meget man kan se slidtage er jo begrænset, så her ville jeg ikke have noget imod at handle secondhand :-)

If you ain't using it, you abusing it!
[-]
  • Omega7
Svar
Som Jacobzimmer skriver, så ville jeg heller ikke have de store overvejelser at handle 'second-hand', når det er med keramisk, det er stort set umuligt at slide.

Men hvis du shopper via chrono24, så gå efter "Trusted sellers"(Selvom alle kan blive dette), lav et godt baggrunds tjek og ellers skriv frem og tilbage med sælgeren. Jeg plejer at undgå private sælgere, da det tit er der folk bliver snydt.
[-]
  • Omega7
Svar
Har fundet ham her fra Hamburg, hvilket jo blot er en overskuelig køretur. Sælger også via chrono24. Har kun fundet gode ting om ham.

http://www.watchexpress-hamburg.de/index...F+THE+MOON
Svar
(28-01-2016, 10:11 AM)Omega7 Skrev: Har fundet ham her fra Hamburg, hvilket jo blot er en overskuelig køretur. Sælger også via chrono24. Har kun fundet gode ting om ham.

Så ville jeg tage køreturen, smid familien i blien og gør en tur ud af det. Hamborg er en fantastisk by! Og jeg vil gætte på, at når du står i butikken, så vil det være muligt at forhandle prisen lidt, selvom den i forvejen er god.

EDIT: Bonusinfo - Og hvis du tager turen, kan du smutte ind forbi Neumünster outlet, som ligger på vejen til Hamborg, lige ved motorvejen. Mærkevarer, til meget billige priser.
[-]
  • Omega7
Svar
(28-01-2016, 08:45 AM)Omega7 Skrev: Uret jeg kigger på koster ca. 77.500 DKK i en fysisk butik. (Kan rabat egentlig forventes her)

Det er altid svært at sige, men mon ikke der er lidt at hente, omend sjældent i nærheden af det der kan findes f.eks. via Chrono24.

(28-01-2016, 08:45 AM)Omega7 Skrev: Samme ur kan købes online til i omegen af 50-55.000 DKK. Der skrives at uret er nyt. Kan man regne med dette og i så fald hvordan kan prisen være så enormt forskellig? Jeg vil faktisk gerne betale lidt ekstra for at handle i en fysisk butik, men når vi nærmer os 25.000 DKK synes jeg det er i overkanten.

På Chrono24 - som er en portal alle kan annoncere på, hvorfor man skal tjekke hver annoncør individuelt - er der fyldt med "Good Guys" og man kan sagtens finde ure den vej til fine priser. Jeg har det på samme måde som dig og vil egentlig gerne støtte de fysiske butikker i DK, men når man kan spare så mange penge som i det konkrete tilfælde må jeg blankt erkende at jeg også ville udnytte den mulighed.

Har du mulighed for at tage en tur til Hamburg som du nævner for at hente uret, er det bare at komme af sted. Alternativt er TimeToWatch.dk som Jacob nævner også en rigtig fin fyr hvor du får en god service og jeg har selv luret lidt på det DSOTM (alm. forkortelse/øgenavn af modellen) som han har.

Anyway.....det er et rigtig lækkert ur du har kig på og jeg er sikker på at du nok skal blive glad for det, når det lykkedes at få det hentet hjem.
......og selvfølgelig velkommen til Icon_smil
[-]
  • Omega7
Svar
(28-01-2016, 10:19 AM)DangerJoe Skrev:
(28-01-2016, 10:11 AM)Omega7 Skrev: Har fundet ham her fra Hamburg, hvilket jo blot er en overskuelig køretur. Sælger også via chrono24. Har kun fundet gode ting om ham.

Så ville jeg tage køreturen, smid familien i blien og gør en tur ud af det. Hamborg er en fantastisk by! Og jeg vil gætte på, at når du står i butikken, så vil det være muligt at forhandle prisen lidt, selvom den i forvejen er god.

EDIT: Bonusinfo - Og hvis du tager turen, kan du smutte ind forbi Neumünster outlet, som ligger på vejen til Hamborg, lige ved motorvejen. Mærkevarer, til meget billige priser.

Fremragende input. Mange tak.

(28-01-2016, 10:39 AM)KimT Skrev:
(28-01-2016, 08:45 AM)Omega7 Skrev: Uret jeg kigger på koster ca. 77.500 DKK i en fysisk butik. (Kan rabat egentlig forventes her)

Det er altid svært at sige, men mon ikke der er lidt at hente, omend sjældent i nærheden af det der kan findes f.eks. via Chrono24.

(28-01-2016, 08:45 AM)Omega7 Skrev: Samme ur kan købes online til i omegen af 50-55.000 DKK. Der skrives at uret er nyt. Kan man regne med dette og i så fald hvordan kan prisen være så enormt forskellig? Jeg vil faktisk gerne betale lidt ekstra for at handle i en fysisk butik, men når vi nærmer os 25.000 DKK synes jeg det er i overkanten.

På Chrono24 - som er en portal alle kan annoncere på, hvorfor man skal tjekke hver annoncør individuelt - er der fyldt med "Good Guys" og man kan sagtens finde ure den vej til fine priser. Jeg har det på samme måde som dig og vil egentlig gerne støtte de fysiske butikker i DK, men når man kan spare så mange penge som i det konkrete tilfælde må jeg blankt erkende at jeg også ville udnytte den mulighed.

Har du mulighed for at tage en tur til Hamburg som du nævner for at hente uret, er det bare at komme af sted. Alternativt er TimeToWatch.dk som Jacob nævner også en rigtig fin fyr hvor du får en god service og jeg har selv luret lidt på det DSOTM (alm. forkortelse/øgenavn af modellen) som han har.

Anyway.....det er et rigtig lækkert ur du har kig på og jeg er sikker på at du nok skal blive glad for det, når det lykkedes at få det hentet hjem.
......og selvfølgelig velkommen til Icon_smil

Super input fra dig ogå Kim. Mange tak. Dejligt jeg fandt frem til denne side  Icon_smil
Svar
Hvis du skal til Hamburg med familien er miniartur-wunderland.de et must, et fantastisk museum!

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)