Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(21-01-2016, 04:17 PM)TopClocks Skrev: (21-01-2016, 03:41 PM)willy Skrev: I can agree that you can find cheaper alternatives to some MB watches,but i think that their designs are better.I do not however agree with what you say about quality,at all! You just cannot compare the finish on a MB to a Patek,and call it a compromise in quality.Its like saying Rolex have compromised on quality in their calibers compared to Lange.Different ways of defining the market you are going after is a better way of describing it, in my opinion.And we should always remember that the days when Patek were the benchmark for high end watches are long long gone
Det er et smagsspørgsmål, hvorvidt man foretrækker layout på det ene eller andet ur, Willy. Zenith's design er min opfattelse mere praktisk, idet man har en sektion forbeholdt indikation for dato og en anden sektion for dag og måned. En gang i mellem må det æstetiske lide for det praktiske. Desuden er jeg ikke særligt begejstret for indikation af månens faser på Montblanc-uret eftersom det fremstår billigt, at bruge ''pointer-type'' indikation i stedet for en ''disk'', jf. https://monochrome-watches.com/pre-sihh-...ew-price/.
Dog vil jeg gerne understrege, at jeg ikke har sammenlignet Montblanc med Patek, hvilket fremgår tydeligt i mit svar til Krüger. Min sammenligning angår derimod Montblanc og Zenith, idet begge ure tilbyder årskalender og kronograf-funktion. Hertil kommer, at de begge befinder sig inden for en prisvenlig kategori. Det er derfor efter min opfattelse reelt nok at sammenligne dem.
Apropos benchmark, så har Benjamin Clymer for resten brugt samme betegnelse om Patek's ref. 5960, jf. https://www.hodinkee.com/articles/introd...ess-steel. Det skal i øvrigt tilføjes, at Patek indtil midten af 2009 fulgte kriterierne for Poinçon de Genève, inden de introducerede deres kvalitetssegl med skærpede krav. Sidstnævnte foranledigede faktisk en opdatering af kriterierne for Poinçon de Genève, hvilket må siges at være en bedrift, især da Patek før i tiden fulgte dem.
There are several brands that have a better finish than Patek today.The benchmark is usually the best.Patek do have a high standard,no doubt about that.But Lange and LF are better in the eyes of many.JLC have a 1000 hour test on some of their calibers.This is for reliability,and partly finish.Poincon Geneve is a high standard and maybe PP have even improved it.But Lange surpass this,by being the only brand that assemble every caliber,and then test it before taking it apart and assembling it again.Omega have recently also set their own standards for their watches.The COSC certificate that has been used by brands in the past,as a kind of quality mark,is today more a marketing device.It does not mean much because many brands test their calibers to a higher degree than COCS.What Hodinkee say about one particular watch,does not make it a benchmark.There are thousands out there who might not agree with their assessment of this.Lange made the benchmark inhouse chronograph that changed the high end watch market.The Datograph was the first true inhouse chronograph made by any of the top brands.Patek rushed to try to develop their own,after they got over the shock of being beaten by Lange.Usually a benchmark is something that sets the standards on which others are judged,and the Datograph set the standard for Patek-VC-AP etc etc,who up to that point were just reworking calibers made by other brands.In my opinion the idea that Patek will ever set a benchmark for Lange to follow would bring a smile to the people that make them.But you and i can just give our opinions about this.Regarding the looks of any particular watch is always down to personall taste.I like the designs of many MB watches,but find Zenith rather old world design just like PP
http://www.hodinkee.com/articles/with-th...nd-ferrier
ps.Found this interesting link about Investment http://quillandpad.com/2015/12/15/keep-c...ch-market/
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Så er der fotorapport om Audemars Piguets SIHH nyheder fra Howard (moderator på TZ's AP forum).
http://forums.timezone.com/index.php?t=t...sg_7185796
•
Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
Hmm, dejligt med alle de nyheder der kommer…. For første gang i min korte interesse for ure ser jeg en markant ændring i flere brand.
Som Palle tidligere nævnte, Skeleton/skeleterede ure, det er som om at mange har satset på dette i år. Jeg er ikke specielt fan af dette, men de modeller hvor værkpladerne, eller det der er tilbage af dem er gjort mørke og med lyse visere som skrigende kontrast, de vækker nu alligevel noget i mig.
Et Skeleteret Panerai havde jeg nok aldrig forventet….
A. lange & Söhne ser ud til at vige en smule fra det gamle klassiske med noget mere moderne look, det er fedt… ligeledes ser jeg at Vacheron Constantin også får et lidt mere moderne look…
Så mangler man blot den rette lotto-kupon
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(21-01-2016, 11:35 PM)maclerche Skrev: Et Skeleteret Panerai havde jeg nok aldrig forventet….
Det har de skam gjort før. I 2010 kom 348 samt 350 og i 2012 kom 528.
Her Pam348
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 1,167
Tråde: 43
Modtaget Likes: 1,243 i 350 svar
Givet Likes: 2,218
Mvh Danny
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Bare koen står længe nok John,
Så skal der nok komme en tyr og hoppe på.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 63
Tråde: 0
Modtaget Likes: 28 i 12 svar
Givet Likes: 0
(21-01-2016, 06:46 PM)willy Skrev: [Part one]
There are several brands that have a better finish than Patek today.The benchmark is usually the best. Patek do have a high standard, no doubt about that. But Lange and LF are better in the eyes of many. JLC have a 1000 hour test on some of their calibers. This is for reliability, and partly finish. Poincon Geneve is a high standard and maybe PP have even improved it.
But Lange surpass this, by being the only brand that assemble every caliber, and then test it before taking it apart and assembling it again. Omega have recently also set their own standards for their watches. The COSC certificate that has been used by brands in the past, as a kind of quality mark, is today more a marketing device. It does not mean much because many brands test their calibers to a higher degree than COCS.
[Part two]
What Hodinkee say about one particular watch, does not make it a benchmark. There are thousands out there who might not agree with their assessment of this. Lange made the benchmark inhouse chronograph that changed the high end watch market. The Datograph was the first true inhouse chronograph made by any of the top brands. Patek rushed to try to develop their own, after they got over the shock of being beaten by Lange. Usually a benchmark is something that sets the standards on which others are judged, and the Datograph set the standard for Patek-VC-AP etc etc, who up to that point were just reworking calibers made by other brands.
[Part three]
In my opinion the idea that Patek will [n]ever set a benchmark for Lange to follow would bring a smile to the people that make them. But you and i can just give our opinions about this. Regarding the looks of any particular watch is always down to personall taste.I like the designs of many MB watches,but find Zenith rather old world design just like PP. 
http://www.hodinkee.com/articles/with-th...nd-ferrier
[Part four]
P.S
Found this interesting link about Investment http://quillandpad.com/2015/12/15/keep-c...ch-market/
Jeg har valgt at dele dit indlæg op i bidder, fordi det ellers bliver uoverskueligt. Jeg vil herefter behandle de enkelte dele hver for sig og afslutte vores debat. Du opfordres til at lave en separat tråd, hvis du ønsker at tilbede A. Lange & Söhne.
- Part one
Jeg nævnte Patek 5960 som benchmark, idet vi talte om ure med årskalender og kronograf-funktion. Jeg kan ikke på stående fod komme i tanke på et ur, der tilbyder tilsvarende komplikationer, og som er i stand til at konkurrere med det. Richard Mille har flere ure af den type i deres sortiment, men der er ikke tale om et in-house produceret værk, så vidt jeg kan forstå. Det taler ikke til dens fordel.
Desuden skal man have det in mente, at Patek Philippe patenterede årskalender-komplikationen for 20 år siden, hvorfor historien også taler til deres fordel. Jeg anser derfor Patek 5960 med rette som en benchmark inden for den kategori, medmindre du kan fremvise og argumentere for et andet resultat.
Det er efter min opfattelse ikke seriøst, at sammenligne en uafhængig producent, der alene producerer et beskedent antal ure om året, med Patek Philippe. Laurent Ferrier har for resten en baggrund hos Patek Philippe, hvorfor han har lært nogle tricks fra et af de bedste i branchen. Laurent Ferrier skal derimod sammenlignes med andre inden for samme kategori, f.eks. Kari Voutilainen og Roger Smith.
Du overser en faldgruppe, Willy.
Hvis A. Lange & Söhne gentager processen to gange, øger man risikoen for fejl. Det siger sig selv. Hvis de skærpede kravene til deres proces på anden vis, ville der ikke have været behov for at gentage processen. Mennesker begår fejl, hvorfor den risiko ikke kan udelukkes. Jeg vil ikke udtale mig om Omega og deres processer, idet jeg ikke har viden herom. Jeg er bare stor fan af deres Speedmaster!
- Part two
Det er ikke seriøst, at sammenligne en kronograf med manuelt optræk og et selvoptrækkende af slagsen, idet førstnævnte generelt anses for finere. Det er to forskellige kategorier. Jeg har derfor valgt at se bort fra det.
Jeg er enig i, at et magasins ''kåring'' ikke nødvendigvis gør et ur til en benchmark. Dog plejer de som regel at have styr på tingene. Hertil kommer, at der ikke findes noget bedre alternativ inden for ure med årskalender og kronograf-funktion, hvorfor Patek Philippe har sat standarden inden for den kategori.
- Part three
Patek Philippe har i det mindste sat en standard inden for ure, der kombinerer årskalender og evighedskalender med kronograf-funktion, jf. https://www.hodinkee.com/articles/unders...-perpetual, http://www.my-watchsite.com/grandes-comp...etuel.html og https://www.hodinkee.com/articles/introd...ess-steel. De må have fat i noget!
A. Lange & Söhne var for resten længe om at lave den kombination, selv om de havde et glimrende udgangspunkt, jf. http://www.my-watchsite.com/datograph/34...tuel.html. Jeg tager forbehold for at have overset en eller flere modeller. Nej, jeg er heller ikke bleg for at indrømme, at Patek Philippe's udgangspunkt ikke var optimalt, selv om Lemania's kaliber 2310 anses for et fint værk, som fortsat anvendes af high-end producenter, f.eks. Breguet.
- Part four
Det er irrelevant, at nævne investering i en tråd som angår årets nyheder. Dog vil jeg gerne bemærke følgende: det udgør blot én ud af tusind(er) artikler, du angiveligt har læst i gennem tidens løb.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
I have to give you a quick answer,because i have to catch a plane.In the watch world people are divided between Lange or Patek.Just like Rolex and Omega.It is possible to Google articles about these watches with different opinions untill you drop dead.
This debate is really never ending.But one thing i have noticed,is this.People who own a given brand,tend to defend this brand with tooth and nail.I have to ask you if you own a few Patek watches.Because if you do,this would partly explain your adversion to other opinions about them.
When greater experts than you or me,cannot agree on this subject,then all that is left is our own personall opinions.And i think you know mine.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 63
Tråde: 0
Modtaget Likes: 28 i 12 svar
Givet Likes: 0
(26-01-2016, 08:46 AM)willy Skrev: [...]
But one thing i have noticed, is this .People who own a given brand, tend to defend this brand with tooth and nail. I have to ask you if you own a few Patek watches. Because if you do,this would partly explain your adversion to other opinions about them.
[...]
Tyv tror hvermand stjæler, Willy.
Jeg deltager gerne i debatter med dig og andre, men det skal foregå på saglig manér. Jeg tyr ikke til ''bashing'' af A. Lange & Söhne, idet jeg sagtens kan anerkende deres talenter og mesterværker, f.eks. Double-Split og Zeitwerk. Desuden er deres ur med fusee chain ret frækt.
Din fremgangsmåde levner derimod sjældent rum til andet end kritik af Patek Philippe og hæder til A. Lange & Söhne. Du formår herved at skabe et negativt billede af dig selv, hvorfor du ikke opfattes seriøst blandt andre brugere. Hvis vi ser bort fra det, kan du heller ikke undgå negativt ladede præjudikater, f.eks. fanboi ( http://da.urbandictionary.com/define.php?term=fanboi). Det er efter min opfattelse trist.
Mit formål er at bidrage til at hæve kvaliteten af debatterne herinde, idet forholdene/rammerne kunne blive bedre. Dog er der behov for flere arme i den sammenhæng, hvorfor jeg vil opfordre dig til at følge Issing's råd om at løsne op for slipset og nyde ure i stedet for at bruge endeløse timer på formålsløse kommentarer, som alligevel ikke opfattes seriøst.
Det er træls, at dette forum forpestes den med type af indlæg, idet stedet ret beset er Danmarks eneste offentligt tilgængelige forum. Vi ender med at skræmme nysgerrige sjæle og seriøse samlere væk, hvis forholdene/rammerne fremstår dårlige.
•
|