Er Rolexure i en bobble?
Nej, ikke en reference til de gamle bubblebacks, men en henvisning til rolexures generelle prissætning.

I gamle dage havde man mange værktøjer der kunne give en et afkast eller forrentning. I dag har vi reelt ikke særlig mange stedet er gemme vores penge. Renterne på bankkontoen følger næppe med inflationen selvom den er lav for tiden, obligationsrenterne er presset i bund og bliver næppe normaliseret i vores levetid, og aktiemarkedet lider under en anstrengt prissætning målt på flere multiple.

Penge vil altid søge hen hvor der er afkast, og det er der i Rolexure, og har været det i mange år. Jeg syntes dog at prissætningen på en del modeller er out in the woods, og jeg tror at nogle modeller vil kunne købes billigere indenfor et par år.

Hvad siger forum?
Svar
I think the bubble will pop one day.But as long as Rolex keep producing great quality watches,it could be a long wait before it pops.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Prepare for war   Icon_e_biggrin1 Icon_blink

En vare er det værd som kunderne vil betale,
Og så længe Rolex kan afsætte den 1 million ure (+-) de laver hvert år,
Så går priserne ihvertfald som nu kun en vej.

Jeg tror man skal afgøre med sig selv om vil stå af eller på på den karrusel,
Frem for at sidde og vente på et  bobbel brist.

Alle kan sidde og kigge i deres krystal kugle og komme med deres eget gæt ,
På hvad der kommer til at ske.

Det eneste de har til fælles er at de alle er kun et gæt,
Nogen vil så sige at de har et mere kvalificerede gæt end andre,
Det må være op til den enkelte at vurdere. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • keldw, whoa
Svar
(23-01-2016, 09:49 PM)Lars B Skrev: Nej, ikke en reference til de gamle bubblebacks, men en henvisning til rolexures generelle prissætning.

I gamle dage havde man mange værktøjer der kunne give en et afkast eller forrentning. I dag har vi reelt ikke særlig mange stedet er gemme vores penge. Renterne på bankkontoen følger næppe med inflationen selvom den er lav for tiden, obligationsrenterne er presset i bund og bliver næppe normaliseret i vores levetid, og aktiemarkedet lider under en anstrengt prissætning målt på flere multiple.

Penge vil altid søge hen hvor der er afkast, og det er der i Rolexure, og har været det i mange år. Jeg syntes dog at prissætningen på en del modeller er out in the woods, og jeg tror at nogle modeller vil kunne købes billigere indenfor et par år.

Hvad siger forum?

Icon_lol - desværre...

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg vil sige det på den måde, jeg tror ikke man skal holde vejret mens man venter på at Rolex sætter priserne ned Icon_blink

Rolex prisjusteringer har alle dage kun gået én vej og personligt tror jeg ikke at de ændrer retning. Man kan forestille sig at de måske, og det er et stort måske, springer en prisstigning eller to over. Men direkte at sænke priserne, det tror jeg ikke vi kommer til at opleve.
Keld
[-]
  • stenstrupigen
Svar
Jeg skulle selvfølgelig have præciseret at jeg tænkte på brugtpriserne, og at det er en række af specifikke modeller jeg mener er anstrængt prissat.

Rolex sætter ikke priserne ned på deres ny ure, derom er vi enige.
Svar
Måske alle mekaniske ure i virkeligheden er i en bobble? Icon_e_confused Icon_blink Icon_e_biggrin1

Jeg mener, igennem de sidste 10/15 år er mekaniske ure virkelig blevet hypet og jeg kan til tider godt tænke på hvor længe det kan vare ved? Jeg ved selvfølgelig godt at ure (som vi snakker om) ikke længere bare er en tidsviser, men derimod luksusvarer og livsstilsprodukter men alligevel - vil det vare ved? Jeg tror at os "gamle" nok vil holde ved hobbyén, men hvad med næste generation?
Svar
(24-01-2016, 03:41 PM)Lars B Skrev: Jeg skulle selvfølgelig have præciseret at jeg tænkte på brugtpriserne, og at det er en række af specifikke modeller jeg mener er anstrængt prissat.  

Skal du købe et brugt Rolex kan det være god ide at kigge uden for den danske Dam
Og evt inden for EU på den måde skal du kun tænke på fragt.

nu ved jeg ikke hvor gode kontakter du har rundt omkring,
Men med lidt fodarbejde kan du komme langt, og de store markeder er ikke langt væk i dag.

Personlig finder jeg tit de int. Brugt priser mere realistiske end de danske,
Og så længe nypriser på Rolex stiger så ryger bunden ikke ud af brugt priserne.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(24-01-2016, 06:39 PM)Stensbjerg Skrev:
(24-01-2016, 03:41 PM)Lars B Skrev: Jeg skulle selvfølgelig have præciseret at jeg tænkte på brugtpriserne, og at det er en række af specifikke modeller jeg mener er anstrængt prissat.  

Skal du købe et brugt Rolex kan det være god ide at kigge uden for den danske Dam
Og evt inden for EU på den måde skal du kun tænke på fragt.

nu ved jeg ikke hvor gode kontakter du har rundt omkring,
Men med lidt fodarbejde kan du komme langt, og de store markeder er ikke langt væk i dag.

Personlig finder jeg tit de int. Brugt priser mere realistiske end de danske,
Og så længe nypriser på Rolex stiger så ryger bunden ikke ud af brugt priserne.

Icon_Up Enig.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg har for nylig solgt min hvide explorer-II fra ca 2000. Og den fik jeg ikke mere for, end jeg havde givet, så den er i hvert fald et eksempel på, at det hele ikke bare stiger. Jeg havde fået samme rente i banken (et rundt 0), så jeg har selvfølgelig haft glæden af at penge stod i et ur. Men det er altså ikke bobler det hele.

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)