Svar: 13
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Nej, ikke en reference til de gamle bubblebacks, men en henvisning til rolexures generelle prissætning.
I gamle dage havde man mange værktøjer der kunne give en et afkast eller forrentning. I dag har vi reelt ikke særlig mange stedet er gemme vores penge. Renterne på bankkontoen følger næppe med inflationen selvom den er lav for tiden, obligationsrenterne er presset i bund og bliver næppe normaliseret i vores levetid, og aktiemarkedet lider under en anstrengt prissætning målt på flere multiple.
Penge vil altid søge hen hvor der er afkast, og det er der i Rolexure, og har været det i mange år. Jeg syntes dog at prissætningen på en del modeller er out in the woods, og jeg tror at nogle modeller vil kunne købes billigere indenfor et par år.
Hvad siger forum?
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
I think the bubble will pop one day.But as long as Rolex keep producing great quality watches,it could be a long wait before it pops.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Prepare for war
En vare er det værd som kunderne vil betale,
Og så længe Rolex kan afsætte den 1 million ure (+-) de laver hvert år,
Så går priserne ihvertfald som nu kun en vej.
Jeg tror man skal afgøre med sig selv om vil stå af eller på på den karrusel,
Frem for at sidde og vente på et bobbel brist.
Alle kan sidde og kigge i deres krystal kugle og komme med deres eget gæt ,
På hvad der kommer til at ske.
Det eneste de har til fælles er at de alle er kun et gæt,
Nogen vil så sige at de har et mere kvalificerede gæt end andre,
Det må være op til den enkelte at vurdere.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(23-01-2016, 09:49 PM)Lars B Skrev: Nej, ikke en reference til de gamle bubblebacks, men en henvisning til rolexures generelle prissætning.
I gamle dage havde man mange værktøjer der kunne give en et afkast eller forrentning. I dag har vi reelt ikke særlig mange stedet er gemme vores penge. Renterne på bankkontoen følger næppe med inflationen selvom den er lav for tiden, obligationsrenterne er presset i bund og bliver næppe normaliseret i vores levetid, og aktiemarkedet lider under en anstrengt prissætning målt på flere multiple.
Penge vil altid søge hen hvor der er afkast, og det er der i Rolexure, og har været det i mange år. Jeg syntes dog at prissætningen på en del modeller er out in the woods, og jeg tror at nogle modeller vil kunne købes billigere indenfor et par år.
Hvad siger forum?
 - desværre...
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 269
Tråde: 2
Modtaget Likes: 531 i 156 svar
Givet Likes: 204
Jeg vil sige det på den måde, jeg tror ikke man skal holde vejret mens man venter på at Rolex sætter priserne ned
Rolex prisjusteringer har alle dage kun gået én vej og personligt tror jeg ikke at de ændrer retning. Man kan forestille sig at de måske, og det er et stort måske, springer en prisstigning eller to over. Men direkte at sænke priserne, det tror jeg ikke vi kommer til at opleve.
Svar: 13
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg skulle selvfølgelig have præciseret at jeg tænkte på brugtpriserne, og at det er en række af specifikke modeller jeg mener er anstrængt prissat.
Rolex sætter ikke priserne ned på deres ny ure, derom er vi enige.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
(24-01-2016, 03:41 PM)Lars B Skrev: Jeg skulle selvfølgelig have præciseret at jeg tænkte på brugtpriserne, og at det er en række af specifikke modeller jeg mener er anstrængt prissat.
Skal du købe et brugt Rolex kan det være god ide at kigge uden for den danske Dam
Og evt inden for EU på den måde skal du kun tænke på fragt.
nu ved jeg ikke hvor gode kontakter du har rundt omkring,
Men med lidt fodarbejde kan du komme langt, og de store markeder er ikke langt væk i dag.
Personlig finder jeg tit de int. Brugt priser mere realistiske end de danske,
Og så længe nypriser på Rolex stiger så ryger bunden ikke ud af brugt priserne.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(24-01-2016, 06:39 PM)Stensbjerg Skrev: (24-01-2016, 03:41 PM)Lars B Skrev: Jeg skulle selvfølgelig have præciseret at jeg tænkte på brugtpriserne, og at det er en række af specifikke modeller jeg mener er anstrængt prissat.
Skal du købe et brugt Rolex kan det være god ide at kigge uden for den danske Dam
Og evt inden for EU på den måde skal du kun tænke på fragt.
nu ved jeg ikke hvor gode kontakter du har rundt omkring,
Men med lidt fodarbejde kan du komme langt, og de store markeder er ikke langt væk i dag.
Personlig finder jeg tit de int. Brugt priser mere realistiske end de danske,
Og så længe nypriser på Rolex stiger så ryger bunden ikke ud af brugt priserne.
 Enig.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jeg har for nylig solgt min hvide explorer-II fra ca 2000. Og den fik jeg ikke mere for, end jeg havde givet, så den er i hvert fald et eksempel på, at det hele ikke bare stiger. Jeg havde fået samme rente i banken (et rundt 0), så jeg har selvfølgelig haft glæden af at penge stod i et ur. Men det er altså ikke bobler det hele.
/Bjørn.
•
|