John, jeg taler blot udfra simpel tilgang til emnet. Og en "del" timers læsning igennem årene. Dertil lidt ure ad hoc
Hvis Bjørn skulle have ret burde man jo næste lægge sag an mod alle de mærker som ripper os for penge. Det er jo blot nogle O-ringe og stål som er sat sammen  
ISO godkendelse er vel også noget pjat..... ( Ikke min mening dog)
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
"nu bliver det uhyggeligt" som de sagde i serien Riget.de to opvaskere
Der er godt nok lagt op til en dramatisk slutning mellem Rune og den store ur-kasse fremstillende Bjørn
Heldigvis er der givet frit lejde til holdninger og meninger herinde og mon ikke der ligger lidt sandhed i selv en ung spæd stemme
jeg vil da sætte mig godt til rette og nyde opklaringen af den store ur-kasse åbenbaring
Ps. har stor respekt for Bjørn og hans viden, så den anfægter jeg ikke
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Det er jo ikke raketvidenskab. Hvis man vil have et ur til at holde til meget tryk laver man kasse og glas tykkere. Det et derfor en dweller er tykkere end en sub. Og en sub er tykkere end en gmt. Simpelt
•
(22-01-2016, 08:27 AM)Kristofferj Skrev: Det er jo ikke raketvidenskab. Hvis man vil have et ur til at holde til meget tryk laver man kasse og glas tykkere. Det et derfor en dweller er tykkere end en sub. Og en sub er tykkere end en gmt. Simpelt
Du har fat i noget der kristoffer
Nu mangler vi så bare at forstå den store prisforskel
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Hvornår har produktionspris og den endelige pris hos forbrugeren, haft noget med hinanden at gøre i forbindelse med ure?
•
Det har du så sandelig ret i, sagde manden der har købt masser af lækre mikro-mærke dykker ure
Hurra for CNC maskinerne og masser af 316L...og lidt gummipakninger
•
(22-01-2016, 08:33 AM)Kristofferj Skrev: Hvornår har produktionspris og den endelige pris hos forbrugeren, haft noget med hinanden at gøre i forbindelse med ure?
Det har vel noget med hinanden at gøre. Men det retfærdiggøre selvfølgelig ikke en eksempelvis 1000 % stigning
Lidt a la når der sidder et standard ETA 2824-2 i et ur til 20000 kr og opefter.
(22-01-2016, 08:00 AM)TioMalo Skrev: (21-01-2016, 09:12 PM)runzuk Skrev: Jeg er ganske enkelt ikke enig med dig mht, at det koster det samme at lave et ur til eksempelvis 200 m kontra 2000 m.
Og det koster vel også at få et ur godkendt til eksempelvis ISO 6425?
Jeg er sikker på, at dem som laver billige ure til supermarkeder etc ville rate deres ure til 1000 m og opefter, hvis det kunne klares med et par ekstra O-ringe
Og den med krystal glasset, yes, det var en fejl. Jeg mener selvfølgelig safir glas.
Meget, meget modigt at stille sig mod ur-kolossen Bjørn. Du må have, Rune, nogle skjulte talenter og masser af viden du ikke lufter her på forumet.
Mvh. John
Er du egentlig seriøs John?
Et Swiss MILITARY 20000 Feet må i min verden være mere kostbar at designe og fabrikere end et eksempelvis Pingo. Enig?
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
•
Behøver et dykker ur at have et mere robust værk, end andre ure? Når dykkeren er i en båd, der gynger, bliver uret måske oftere udsat for nogle slag mod båden og udstyret. Men det er vel ikke særligt hårde slag? I hvert fald ikke nær så hårde som f.eks. når man taber et almindeligt ur på et gulv.
Når dykkeren først er i vandet, kan jeg kan ikke se, at urets værk skulle blive udsat for noget særligt. I vand bliver alle bevægelser langsomme.
Og urets værk bliver altså ikke udsat for noget tryk, som en er kommet til at skrive. Trykket inde i kassen skulle gerne holde sig tæt på 1 atm, uanset dybden. Ellers er uret MEGET utæt, og så har værket altså større problemer end trykket ;-)
•
|