Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
Fantastisk tråd på flere måder !! Først og fremmest en dejlig og interessant fortælling om en oplevelse, der nok ikke er enhver forundt - man kan kun glæde sig på trådstarters vegne over en sådan oplevelse.
Men dette er et offentligt forum og vi er alle forskellige - derfor kan man ikke (uanset hvem man er - eller tror man er) forvente at alle blot indskrænker sig til at kommentere i andægtighed og med applaus !
Jeg anerkender trådstarters store viden og betydningen og kvaliteten af hans samling, men vi er som sagt alle forskellige og ingen kan forvente at blive behandlet som en "solkonge" !
De kommentarer som trådstarter er fremkommet med overfor de indlæg, der tydeligvis har spoleret forventningen om nævnte andægtighed og applaus, ville, såfremt de var fremsagt mand til mand i en forsamling, have efterladt et indtryk af ubehagelig arrogance !
Man kan blot konstatere, at en ellers yderst interessant tråd med mange positive kommentarer og en god stemning, alene pga. en imho voldsom overreaktion på et par uskyldige indspark er blevet vendt fra at være en berigelse til forum, til at være en ret ubehagelig affære !
Jeg sidder tilbage i stille undren.
Tilføjelse: Ovenstående er skrevet før jeg havde set moderators henstilling - efter grundig overvejelse har jeg dog besluttet at lade indlægget stå. Reaktionen herpå, er op til moderator.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar: 563
Tråde: 22
Modtaget Likes: 410 i 197 svar
Givet Likes: 951
Godt skrevet, Peter.
Synes du har fundet de ord, jeg sad og savnede.
Mvh Jens
Svar: 1,472
Tråde: 51
Modtaget Likes: 65 i 42 svar
Givet Likes: 261
Det ligger ikke i forummets natur at slette trådende, men det kan naturligvis blive nødvendigt i særlige tilfælde.
Korrekt at tråden ikke bidrager til noget positivt, hverken for nuværende såvel som for nye medlemmer. Men det er nu min overbevisning at alle parter generelt må udvise lidt mere tolerance og forståelse overfor debattens forskelligheder.
Jeg valgte ikke at slette tråden, da jeg tror og håber på fortsat dialog.
Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Respekt Tom.
Jeg følte jeg blev talt ned til og det finder jeg mig ikke i.. Hverken in real life eller herinde eller på Facebook.
Jeg beklager da hvis min lille harmløse spøg pga Willy's stavefejl (2 gange i samme indlæg) var så ødelæggende for Kurt B.
Jeg havde tidligere kommenteret hans indlæg.
Omend jeg ikke har den store viden om klassiske Navitimere.
Jeg kender ikke Kurt B og den harmløse kommentar var ikke rettet imod ham.
Vi kan ikke alle have 50 års horologisk erfaring i kufferten eller samling på 1000000 kr.
Dem er der desværre ikke mange af på dette forum. Hvis de er herinde, må de da meget gerne komme frem i bussen og melder sig klar på banen.
Jeg nyder da også at læse gennemarbejdede indlæg.
Geodoc er en mester i skønne indlæg.
Jeg smider flintøsken i graven herfra og ser fremad.
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
(20-01-2016, 08:42 PM)khbk Skrev: Johannes 19:22
/
Kristen
Jeg har ikke lige en Bibel, så kan du fortælle hvad der står?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
Svar: 1,589
Tråde: 68
Modtaget Likes: 3,081 i 967 svar
Givet Likes: 2,747
(21-01-2016, 12:02 AM)bcmb Skrev: (20-01-2016, 08:42 PM)khbk Skrev: Johannes 19:22
/
Kristen
Jeg har ikke lige en Bibel, så kan du fortælle hvad der står?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad jeg skrev, det skrev jeg.
Svar: 80
Tråde: 3
Modtaget Likes: 7 i 6 svar
Givet Likes: 1
Jeg forstår godt at de forsøger at ”holde” på Kurt i butikken, da de ser den JLC EL. Jeg har set den IRL og det ur er fuldstændigt sygt og tørrer R*V i alt andet i samme prisklasse. Folk der køber den slags er ikke bare folk med for mange penge, men derimod folk der har en reel horologisk interesse og kan se det voldsomt fascinerende ved dette ur, for det ér et regulært blærerøvs MASTERPIECE fra JLC…. Så det er ganske forståeligt at de gerne vil høre mandens historie, for det er ikke et ur man impulskøber. Et køb af et ur som det, vil jeg gætte på i langt de fleste tilfælde er kulminationen på en interesse der har strukket sig over årtier, som det også er tilfældet her.. Den historie ville jeg da også gerne selv høre hvis ikke jeg kendte til Kurt B i forvejen..
Svar: 63
Tråde: 0
Modtaget Likes: 28 i 12 svar
Givet Likes: 0
(21-01-2016, 12:02 PM)Krüger Skrev: Jeg forstår godt at de forsøger at ”holde” på Kurt i butikken, da de ser den JLC EL. Jeg har set den IRL og det ur er fuldstændigt sygt og tørrer R*V i alt andet i samme prisklasse. Folk der køber den slags er ikke bare folk med for mange penge, men derimod folk der har en reel horologisk interesse og kan se det voldsomt fascinerende ved dette ur, for det ér et regulært blærerøvs MASTERPIECE fra JLC… Så det er ganske forståeligt at de gerne vil høre mandens historie, for det er ikke et ur man impulskøber. Et køb af et ur som det, vil jeg gætte på i langt de fleste tilfælde er kulminationen på en interesse der har strukket sig over årtier, som det også er tilfældet her. Den historie ville jeg da også gerne selv høre hvis ikke jeg kendte til Kurt B i forvejen.
Jeg er ligeledes fascineret af ref. 203T570 ( http://www.my-watchsite.com/master-compressor/911-master-compressor-extreme-lab-2-tribute-to-geophysic.html). Det hører uden tvivl blandt mine top fem, hvis vi taler om ure inden for den kategori, ekstreme sportsure. Kurt har helt uden tvivl købt uret af ren fascination i modsætning til andre ejere, som benytter det til at fremme deres virilitet. Det kan ikke undgås, idet uret blev solgt til en SRP af 376.000 DKK, hvorfor det tiltrækker andre forbrugere end den passionerede entusiast.
Jeg er derfor ikke helt enig, Krüger.
Dog er det ikke sært, at Kurt bliver inviteret til et fint arrangement, hvilket nok skyldes det heldige sammentræf at butikschefen i Jaeger LeCoultre's butik på Bond Street har en fortid hos Breitling. Det er jo ikke uhørt, at man bliver behandlet særligt godt hos forhandlerne, især hvis man møder op med et ur fra de højere luftlag spændt om håndleddet. Hertil kommer, at Kurt tilfældigvis forud for dette møde havde købt fire vintage Navitimer's af høj kvalitet, hvorfor butikschefen kunne regne ud at der var noget om snakken.
Avantismo's kommentar kan ikke efter min opfattelse betragtes som stødende, idet han forsøgte at være morsom uden forsæt til at være spolere tråden. Det understøttes af hans første kommentar, hvori han forholder sig positiv overfor Kurt's historie. Her er der tale om en humoristisk vending, som med jævne mellemrum benyttes i moderne og nyere komediefilm. Jeg ville have haft forståelse for Kurt's reaktion, hvis han eksempelvis blev kaldt for narcissistisk, arrogant eller noget andet upassende. Her fjernes fokus fra bolden på spilleren, men det er ikke tilfældet. Det er derfor ikke heldigt, at Kurt implicit fremstiller brugerne herinde som uvidende proletarer, hvilket heller ikke bidrager til at skabe et positivt billede af en ellers interessant og vidende entusiast. Tonen kan for resten blive tarvelig inde på Timezone.com, jf. http://forums.timezone.com/index.php?t=t...g_7175740.
Nej, jeg kender hverken Kurt eller Avantismo, hvorfor jeg ikke har nogen personlig interesse i det her.
Dog synes jeg at det er træls, at eksotiske tråde ''beskadiges'' med jævne mellemrum på et spinkelt grundlag. Mit formål med dette indlæg er at understrege behovet for at tage tingene med et gran salt. Vi er voksne mænd, hvorfor værkstedshumor og lignende ikke kan udelukkes. Det kan ellers blive kedeligt, hvis man udelukkende skal forholde sig til ''akademiske'' debatter.
Svar: 38
Tråde: 6
Modtaget Likes: 43 i 12 svar
Givet Likes: 2
Ok,
Nu går jeg selv "off topic" i min egen tråd.
Hvad flere af jer måske ikke bemærkede så skrev jeg følgende.:
"Jeg er udmærket klar over at din kommentar ikke var alverden, og der er helt sikkert medlemmer der ryster mere på hovedet af mig en af dig, men hvis jeg kan flytte den almene opførsel her på forum bare en lille smule med ovenstående, med mine kommentarer til Stinger og dig (og nu også Gert) , så er meget gjort."
Det var min oprigtige mening, og der blév rystet på hovedet af mig, "for det var jo ikke alverden" men jeg skrev det oprigtigt for at undgå at "min" tråd blev kørt af sporet. Så Kim, "no hard feelings" og fortsæt det gode arbejde du gør her.
Jeg tror & håber at jeg har medvirket til at den almene opførsel rykker en niveau op, så vi kan koncentrere os om det det drejer sig om her, nemlig ure......
Vintageure.dk er en forretning, en forretning skal ha' overskud, overskud skabes ved at flere mennesker frekventerer den.
Tåbelige og ligegyldige kommentarer fører til at færre mennesker følger med, når færre mennesker engagerer sig, kryber platformen, når platformen kryber så begynder sponsorerne at trække sig, når sponsorerne trækker sig så falder omsætningen, og når omsætningen er faldet nok så er grundlaget for at drive en forretning væk, og så slutter det......!!!
Jeg har svært ved at se hvad pokker følgende kommentarer har at gøre med den tråd jeg startede.
Citat:De går langt for et salg - du ved det ikke, men de har dig næsten.
Citat:Who the fcuk is "Brietling" ?
Citat:What the fuck is "fcuk"
Citat:Og jantelov har intet med det gøre jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvad du ejer og hvad det er værd, og jeg ejer ikke evnen til at være misundelig.
Citat:Mit liv er for kort til negative mennesker.
Citat:Johannes 19:22
Citat:Jeg har ikke lige en Bibel, så kan du fortælle hvad der står?
Citat:Hvad jeg skrev, det skrev jeg.
Det er muligt at jeg tager en smule ejerskab i de tråde jeg starter, det kan være at det er forkert, men er det for meget at forvente at en tråd der er startet som seriøs, også behandles seriøst ???
Jeg blev for nylig stoppet af politiet fordi de havde bemærket at jeg "slingrede" en smule, deres kommentar var, "kør bil når du kører bil", så "snak ure når vi snakker ure".
"Dogfights" på et åbent forum er mere ødelæggende end i forestiller jer, og da jeg ærligt og oprigtigt syntes at vi har et smadder godt forum, så håber jeg at vi kan stå sammen og stoppe det, for vi har alle sammen fortjent bedre.
Det er os der har skabt forum, uden os havde der intet forum været, men vi skal behandle det ordentligt, for uden forum, hvad er der så ????
Det er mange der igennem årene har bidraget stort til dette forum, og dem skylder vi meget. Jeg er nok selv et af de ældste medlemmer, da jeg var en af de først der meldte sig under fanerne dengang Jan Kirk startede op fra scratch.
Jeg ved godt at jeg ikke er den store bidrags yder, det skyldes overvejende at min interesse i ure er meget isoleret, men også at jeg igennem 15 år, på en hårde måde - har lært hvor tidskrævende det er holde pusten oppe.
Jeg mindes at min kone i gamle dage, flere gange kom lidt småsur ind til mig, og sagde " Aniela (min datter) sover, hun sagde jeg skulle sige godnat til dig. Og der har jeg bare siddet, dybt engageret i mit ur halløj, og glemt at kysse min datter godnat. Bare lige for en god ordens skyld, det sker aldrig mere......!!!!
Hvis flertallet af medlemmerne ønsker en ligegyldig ur- legeplads, "so be that", det kan jeg ikke stoppe, men jeg kan smutte, det er heldigvis mit egen valg, omend jeg aldrig håber det ender der.
Det er fint at ur-pjatte når der ligges op til det, men det er møg irriterende, at igen & igen se at gode emner blive spammet.
Jeg er her - blandt ligesindede, fordi ure fylder ekstremt meget i mit liv, lad os stå sammen og fortsætte med at bygge på, og gøre det til noget der er værd at misunde, for her er fan'me godt....!!!!
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Bare lige for en god ordens skyld (og det faktum at jeg har fået et par PB'er med spørgsmål om det) så er det ikke mig der omtales når der skrives "Kim" flere gange i denne tråd. Vi har flere brugere med dette navn, men kun mig der også har det som brugernavn. I det konkrete tilfælde refereres der til brugeren "Avantismo".
Og undskyld for mit første OT indlæg i denne tråd.
•
|