Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Jeg holder med kim t her - jeg har også kigget på den en del gange og vil sige at det ser mega fedt ud - imo! :-)
Jeg har ikke engang læst historien eller hvilken historie oris vil sælge det ud fra men lækkert er det... :-)
Og vinklen med værket kontra pris rager mig... if i like - i'll go for it... :-)
- men det skal jeg jo også sige når jeg lige har købt en pamela 1A...
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 80
Tråde: 3
Modtaget Likes: 7 i 6 svar
Givet Likes: 1
Jeg har længe gerne villet ha et ur i Bronze, og dette kunne meget vel finde vej til mig… MSRP er én ting – en anden er jo hvad det reelt kan købes for. Jeg gætter på en 12-14K og så er det jo ikke helt skævt. Historien om Brashear er jeg ligeglad med – Uret er super sprødt. I det hele taget syntes jeg Oris bevæger sig i den rigtige retning. Jeg har aldrig været pjattet med deres almindelige dykkerure, dels pga kassens form og dels pga størrelsen. Sixty five serien rammer plet..
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Ender det i det prisniveau vil det være meget interessant. Jeg er dog i tvivl om at det kommer så langt ned, idet det trods alt ikke er en normal model i deres sortiment, men en LE.
Og helt enig med Sixty five serien
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Kun en historie om asiatisk lesbisk stofmisbruger som trods de hårde odds fik sin p.hd. i filosofi kunne være mere politisk korrekt end den her om ham Carl, dykkeren
Men når det er sagt, vil jeg sige at jeg har lige set det første Oris dykkerur hvis form jeg kan lide. Det med bronze er så for mig uforståeligt... Er det en cadeau til bronzealderen, skal den prøve at snyde sig at ligne guld (når pudset), eller er det fordi det her brugt legering (bronze) bliver så nemt oksideret og derved laver et nemt short cut til vintage-look (når ikke pudset) ?
Det er ikke at vide men formen er absolut
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 260
Tråde: 30
Modtaget Likes: 71 i 44 svar
Givet Likes: 63
@John... urkassen er jo skåret i ét cut ud af den bronze dykkerhjelm ham der Carl havde på..
Jeg har altid godt kunnet lide Oris og har også haft et par stykker. Denne model og deres Sixty-Five, er IMO noget af det bedste de har fremkommet med...og nej, jeg forstår heller ikke bronze konceptet på ure. Lidt pæne når de er pudset og total junk når de ikke er.
Allan
Never argue with an idiot.
They will only bring you down to their level and beat you with experience
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(18-01-2016, 11:26 AM)guru1313 Skrev: @John... urkassen er jo skåret i ét cut ud af den bronze dykkerhjelm ham der Carl havde på..
Jeg har altid godt kunnet lide Oris og har også haft et par stykker. Denne model og deres Sixty-Five, er IMO noget af det bedste de har fremkommet med...og nej, jeg forstår heller ikke bronze konceptet på ure. Lidt pæne når de er pudset og total junk når de ikke er.
Allan
Hej Allan
Wow... sikke en hjelm ham, Carl, dykkede med. Altså, hvis der er i et cut skåret 2000 urkasser ud af den
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 104
Tråde: 3
Modtaget Likes: 79 i 37 svar
Givet Likes: 157
Synes det er meget fedt!
Filmen om Carl er heller ikke værst :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Cool Oris med en bedre historie end så meget andet de bygger ure ud fra,
Her er i det mindste tale om en virkelig helt.
Det er dog ikke lavet af hans hjelm,
Materialet er benyttet som en hyldest til hvad de brugte til dykkerhjelme den gang.
For en Lim.ed i et ok antal i hvad der ligner en flot finish
Syntes jeg prisen er ok for uret.
Eneste minus for mig er markøren kl 6 som jeg ikke syntes er lavet helt færdig,
Samt de 100m vandtæthed som er lige klassisk nok for mig.
Jeg har altid været på Oris divers og denne er ingen undtagelse.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(18-01-2016, 09:07 PM)Stensbjerg Skrev: Det er dog ikke lavet af hans hjelm,
Materialet er benyttet som en hyldest til hvad de brugte til dykkerhjelme den gang.
Ha ha - det med hjelmen var altså en joke
•
Svar: 426
Tråde: 62
Modtaget Likes: 292 i 120 svar
Givet Likes: 0
Et fint "klassisk" ur. Fedt at det skiller sig ud fra de andre via bronzen.
•