Nyt ur på vej - Certina dykker
Jeg har for år tilbage den glæde at indkøbe et DS3 fra Certina og det var mit ur i dagligdagen og nu er det så blevet tid igen til at prøve dette mærke.

Certina er næsten altid at finde ved de fleste urmager-forretninger, velsagtens grundet pris og kvalitet forholdet.

Uret som er bestilt ved min faste leverandør glæder jeg mig til at se igen, for jeg har haft det i hånden for et hurtigt kig ved et tidligere besøg af Claus fra CT-Watches og blev lidt overrasket over hvor fedt et ur Certina havde skruet sammen. 

Da det kom til salg var det et ur jeg klart gerne ville ha i min samling og nu er det så på vej. Lidt tjekken rundt på nettet for at finde anmeldelse og denne er nu ikke så tosset.

http://www.watchfreeks.com/121-watch-rev...graph.html

Der følger senere lidt mere fra mig, når uret er ankommet  Icon_smil
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Cool chrono, Eneste minus for mig er time viseren,
Men Certina laver gode ure hvor mange kan deltage. 

Tillykke herfra. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Tak  Icon_smil

Der er kritik-punkter, indrømmet, men overall er det et smukt ur de har skruet sammen og jeg glæder mig som sagt til at mærke det på håndledet.

Specielt er jeg vild med urets skive/layout og glæder mig bl.a. til at opleve urets lumen.

Svar
Fedt! Har aldrig set chrono versionen rigtigt! Men uden er den ihvertfald også fed! Tillykke, og husk billeder ;-)

-whoa-
Svar
(28-12-2015, 09:43 PM)whoa Skrev: Fedt! Har aldrig set chrono versionen rigtigt! Men uden er den ihvertfald også fed! Tillykke, og husk billeder ;-)

-whoa-

Her er det rigtig nok chrono-udgaven, som jeg er vild med og størrelsen på de 45 mm passer mig rigtig fint. Der er tre udgaver og den med lænke er for mig klart den ønskede og selvom lænken ikke er noget særligt, passer den godt til uret, dog kunne de lige ha givet den et løft omkring spændet, som jeg kan læse mig til, men jeg bliver forhåbentlig klogere i morgen.

Svar
Fedt ur! Men noget af en 'bøf'

Sendt fra min HTC One_M8 med Tapatalk
PAM,GP,TAG
Svar
Det er et stort ur...modtaget Icon_blink

Svar
Har altid godt kunne lide den model, men synes prisen er en tand for høj :-(
Håber så du senere kan af gøre om det er pengene værd ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
(29-12-2015, 10:00 AM)jacobzimmer Skrev: Har altid godt kunne lide den model, men synes prisen er en tand for høj :-(
Håber så du senere kan af gøre om det er pengene værd ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ofte ser vi Certina i det lidt lavere pris-område og må da også indrømme at dette er mit dyreste Certina, hvor mit DS3 kostede 7.500,- kr ligger denne udgave til ca. det dobbelte vejl. pris.

Kigger man på om det er prisen værd ??

Man kan finde mærker der med nogenlunde samme spec. koster mere eller mindre, men det store spørgsmål er hvor meget kan man få for et Certina i den kvalitet. Jeg tænker selvfølgelig ikke på gensalg med sådan et ur og ej heller hvor stor tab der er på uret, men er det rimeligt at give 12,000 kr...jeg gør det med en okay mavefornemmelse  Icon_Up

Ps. jeg er vild med deres DS (dobbelt sikring) det er veludført
Jeg mener at deres logo blev poleret af til Baselworld 2013, hvor skildpadde skjoldet og den grønne farve blev mere synlig i deres DNA.

[-]
  • whoa
Svar
Så kom Claus lige en smut forbi og med sig havde han mit nye Certina.

Vi fik en lille ur snak og lidt update på diverse....super hyggeligt som altid.

Claus fik lidt ure med efter en lille snak og jeg bestilte et Seiko mere i samme omgang, men nu skal det jo handle om mit nye Certina, så først lidt hurtige snapskud af den nye stjerne.

İmage

İmage

İmage

İmage

Lad mig lige slå fast at der er tale om et super lækkert ur som på alle måder indfrier mine forventninger og så kan man jo påstå at jeg har sat forventninger lidt lavt, når det kommer til Certina, men så tror jeg ikke rigtig at man har fattet hvor lækkert et ur man faktisk får i denne model.

Uret passer perfekt til mit håndled og sidder ganske behageligt er min fornemmelse og mangler lidt mere tid inden den endelige dom.

Lad mig sige det som det er, jeg vurderer ud fra de ure jeg har haft og hvad man deraf kan udlede er jeg jo ret ene om, men lad mig alligevel prøve at få det ud over "kanten".

Når jeg kigger på uret, ser jeg et af de smukkere ure der har siddet på mit håndled og det kan sagtens konkurrerer med de ure der koster 3 gange så meget...det jeg prøver at sige er at uret der ligger fra 10-15 på nettet, sagtens kan leve op til prisen. Lad os starte med drejekransen som er super præcis trods sine kun 60 klik, så her er ingen slinger.

Skruekrone og tryk-knapper er også bestået og som man kender det fra de fleste ure, er skruekronen let at få fat på og løsne og stramme er en let sag.

Kassen er i en mat finish og den blanke drejekrans giver en fin kombination af lækkert look....bagpå sidder skildpadden og symboliserer styrke og er jo samtidig logo.

Lænken er okay, men det er ikke noget at falde på halen over, så her er der sparet uden at det giver problemer, hvis man ellers kan leve med at bruge negle når der skal åbnes for foldespændet og der er mulighed for at åbne et ekstra stykke hvis uret skal uden på dykkerdragten.

Lumen er ikke det bedste jeg har set, men dog rimelig med et blå skær i de ellers hvide markeringer og der er ligeledes lidt lys i de første 20 min. i drejekransen.

Drejekransen ligner den er lavet i et keramisk materiale, men det er jeg ikke sikker på og her må jeg lige vente og teste indtil jeg bliver lidt klogere på hvad for et materiale der i så fald kan være tale om.

Jeg kunne sige følgende "Certina skal man ikke grin'a" det er alt i alt et lækkert ur, som man godt kan anbefale, hvis man er til et ur der tåler det meste og husk nu deres DS....her er faktisk tænkt over at sikre ordentligt mod det våde element.

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)