Hodinkee Collectors Summit 2015 - set indefra
(20-12-2015, 10:11 PM)jacobzimmer Skrev:
(20-12-2015, 10:10 PM)HG Skrev: Kunne være sjovt at se de 10 punkter :-) som kunne give struktur i ur købet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hehe, disse guldkorn koster jo :D Det er jo en af grundene til at betale prisen..

Haha - så geniale var de nu heller ikke. Almindelig sund fornuft var en anden måde at sige det på - bakket op af talerens enorme indsigt i produkterne og markedet. Men vi læner os så også op af den NDA jeg underskrev - vil helst ikke 'bustes'. 

Men jeg glæder mig til at møde dig til et arrangement en dag...

Claus

Svar
Så sindssygt at vi har haft en "lokal" med til det arrangement...Tak for det til dato bedste indlæg på denne side.
Svar
(21-12-2015, 10:16 AM)Krüger Skrev: Så sindssygt at vi har haft en "lokal" med til det arrangement...Tak for det til dato bedste indlæg på denne side.

Selv tak, Krüger. Godt at høre, at du kunne lide det.

Svar
Jeg læste det med stor interesse... Må indrømme at da jeg hørte om det og ikke mindst om prisskiltet tænkte jeg at det da kun kunne være for at fylde den kære Ben's lommer....Men dit indlæg ændrede min opfattelse og jeg kan nu se at der ligger SERIØST arbejde i at hamre et arrangement af den kaliber sammen.. Jeg vil endda gå så langt som at sige at jeg selv kunne finde på at ansøge, bare for sjov.... Jeg har ikke noget der kan hidse de gutter op alligevel...
Svar
(18-12-2015, 08:30 PM)cfnissen Skrev:
(18-12-2015, 07:58 PM)Stensbjerg Skrev: Delen omkring Credor valgte jeg at lade folk selv "finde" Denne gang  Icon_blink
Man skal ikke lede hønen hen til kornet hver gang.  Icon_e_biggrin1

Men det er da sjovt at se nogen der deler min holdning 
Omkring finish og Credor, den er jo før blevet udlagt som 
Noget jeg selv er kommet på uden hold i virkeligheden...

Haha. God pointe. 

Og det er ikke bare 'nogen'. Det er den urmager, der af mange anses for at have den bedste finish overhovedet. Ganske sjovt at høre ham. 

Claus

(18-12-2015, 08:22 PM)Stinger Skrev: Må man (som privat ansat, under et reklameevent) parkere ulovligt bare fordi man er tidligere politibetjent?! Så er patriotismen da steget dem til hovedet. Det har jo absolute ingen relation til politiarbejde.

FANTASTISK indlæg!

Tak, Stinger. Og mht. hvad chaufføren kunne slippe afsted med var det hans egne ord. Serveret med et glimt i øjet.

Her kan man få en ide om hvordan han betragter finish,
Hvis han sige god for finishen på et ur så tør jeg godt sætte spare skillingerne på At den er orden. Icon_e_biggrin1
http://www.ablogtowatch.com/philippe-duf...tchmakers/
Og han var/er altså imponeret over finishen på GS  Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Hej CF

Nu har jeg lige siddet og læst denne arktikel fra Hodinkee, omhandlende hvad det er man skal kigge efter når man køber et Rolex vintage. http://www.hodinkee.com/articles/9-basic...8c4dbb8ca6

Nu fortalte du om at der på dette Hodinkee sumit var 10 punkter som man gjorde klog i at gå igennem når man købte et vintage ur, for at sikre at man køber uret baseret på noget mere rationelt fremfor emotionelt.

Da jeg læste den ovennævnte artikel, kom jeg sådan til at tænke på de 10 råd du nævnte, for langt de fleste af de 9 råd der findes i denne artikel, giver lige så god mening ved køb af et vintage ur fra et andet brand. Så min tanke var at flere af de råd Hodinkee nævner her, var de samme som du fik præsenteret på dit summit i NY?

mvh

Ulto
Svar
(09-01-2016, 12:18 PM)ultoman Skrev: Hej CF

Nu har jeg lige siddet og læst denne arktikel fra Hodinkee, omhandlende hvad det er man skal kigge efter når man køber et Rolex vintage. http://www.hodinkee.com/articles/9-basic...8c4dbb8ca6

Nu fortalte du om at der på dette Hodinkee sumit var 10 punkter som man gjorde klog i at gå igennem når man købte et vintage ur, for at sikre at man køber uret baseret på noget mere rationelt fremfor emotionelt.

Da jeg læste den ovennævnte artikel, kom jeg sådan til at tænke på de 10 råd du nævnte, for langt de fleste af de 9 råd der findes i denne artikel, giver lige så god mening ved køb af et vintage ur fra et andet brand. Så min tanke var at flere af de råd Hodinkee nævner her, var de samme som du fik præsenteret på dit summit i NY?

mvh

Ulto

Hej Ultoman,

Spændende artikel med gode råd vedr. køb af vintage Rolex. Nu fik jeg den læst - tak!

Nej, det er ikke helt de samme ting. Denne er rettet specifikt mod køb af Rolex med fokus på helt specifikke ting, der skal checkes når du er tæt på at købe en vintage model. Ganske fornuftig liste, så vidt jeg kan se - men det kan de rigtige Rolex-hajer nok sige mere om.

De 10 punkter gik mere på ting du skulle overveje (f.eks. ved at score på en skala fra 1-10) omkring en specifik urmodel - for at sikre dig, at du får købt et ur med potentiale og ikke en fuser. Det går ikke så meget på fake/ikke-fake som det går på kvaliteten af det du køber.

Et eksempel kunne være to forskellige Patek Philippe modeller - vil du købe en Elipse model 7439 bare fordi den har en overkommelig pris og der står PP på skiven eller er der andre modeller, som kunne have mere potentiale, selv om den nuværende pris er højere? Der kan man så bruge de 10 punkter til at få tænkt sig lidt om.

Man kan næsten sige, at det var et gennemgående tema - at man skal købe i så høj kvalitet som muligt og ikke gå på kompromis, så man ikke ender med et ur, der ikke holder værdien og som man ikke kan komme af med igen.

Når du så har besluttet dig for at det er den ur-model du gerne vil købe, så er det jo om at checke at det ikke er en fake. Her er Rolex-listen jo mildest talt ganske god.

Håber, at det giver mening :-)

Claus

Svar
Hej Claus

Det giver rigtig god mening.

Jeg tror aldrig selv jeg kommer til at købe med investering for øje, da jeg tror jeg har større chance for at strikke en aktieportefølje samme, end en urkasse. Da jeg er fuldt ud bevidst om at der findes folk med langt større kendskab end jeg.

Den glæde mine ure giver mig, er den glæde jeg får "gennem" mine øjne når jeg kigger på dem. Den glæde ønsker jeg ikke at interfere med et investeringaspekt, da man jo så pludselig vil sidde med et ur, hvor hvergang man kiggede på det, så en investering der ikke gik som forventet, det vil jeg gerne undgå.

Ynder dog at læse om det, men det skyldes nok i højere grad glæden ved ure, helt generelt.

Tak for dit svar

vh Ulrik
[-]
  • Stensbjerg
Svar
(09-01-2016, 07:37 PM)ultoman Skrev: Hej Claus

Det giver rigtig god mening.

Jeg tror aldrig selv jeg kommer til at købe med investering for øje, da jeg tror jeg har større chance for at strikke en aktieportefølje samme, end en urkasse. Da jeg er fuldt ud bevidst om at der findes folk med langt større kendskab end jeg.

Den glæde mine ure giver mig, er den glæde jeg får "gennem" mine øjne når jeg kigger på dem. Den glæde ønsker jeg ikke at interfere med et investeringaspekt, da man jo så pludselig vil sidde med et ur, hvor hvergang man kiggede på det, så en investering der ikke gik som forventet, det vil jeg gerne undgå.

Ynder dog at læse om det, men det skyldes nok i højere grad glæden ved ure, helt generelt.

Tak for dit svar

vh Ulrik

Det var da så lidt - jeg har det på meget samme måde. 

Det her var decideret en mere 'professionel' tankegang - og derfor netop beregnet på at prioritere systematiske overvejelser fremfor følelser. Og fokuserer mere på om der vil være et fremtidigt marked for urmodellen end om den tiltaler dit øje lige nu og her.

Claus

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)