Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Hej Issing
Blot et par hurtige spørgsmål:
er du urmager ?
Er du sikker på at den autoriserede reparatør hvad enten det drejer sig om ure, biler, fjernsyn eller andet altid følger fabrikkernes anvisninger til punkt og prikke?
Mvh.
P.N.
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Issing er Brandmanager for Omega så han må om nogen vide hvordan det foregår hos Omega AD'er og servicecentre
•
Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
Faktisk vil jeg blæse Swatch Group en lang march. Det jeg syntes er synd, er de "små" urmagers mulighed for at leve af det her der pisser mig af. Umiddelbart er de selv ligeglade for jeg har ikke hørt nogen af dem rigtigt råbe op. Det er selvfølge også lettere at lange et nyt tissot eller lign over disken.
Men der må være nogen der brænder for at holde liv i de gamle ure som bliver ramt.
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Jamen vi er da nogle stykker der prøver at holde fanen højt Henry.
P.N.
(08-12-2015, 02:55 PM)maclerche Skrev: Faktisk vil jeg blæse Swatch Group en lang march. Det jeg syntes er synd, er de "små" urmagers mulighed for at leve af det her der pisser mig af. Umiddelbart er de selv ligeglade for jeg har ikke hørt nogen af dem rigtigt råbe op. Det er selvfølge også lettere at lange et nyt tissot eller lign over disken.
Men der må være nogen der brænder for at holde liv i de gamle ure som bliver ramt.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
It boils down to being a matter of trust.I trust my watchmaker,who just happens to be PN  110%.I would never in my wildest dreams trust any authorised dealer this much.The Swatch Group are only interested in the money,anything else they say about better service etc etc is bullshit.They made money selling parts to watchmakers,and the only reason they stopped doing this.Is the fact that they intend to make even more money by selling the parts themselves.You have to be really naive if you cannot see this.The real losers here are the general public,who will be told more fairy stories by Swatch,about how good their service is.And many will be afraid to use independent watchmakers.This happened in the automobil industry.Swatch have to make money just like any other concern.They think watch nerds do not count.Big mistake in this computer age.I alone can influence many people to never visit their service centers,so just imagine how many the world watch community can reach.I will make it a point in the future to warn people about Swatch.even more than i do now
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
Men ikke alle servicecentre kører med vanvittige priser. Jeg har for nylig fået serviceret mit Vulcain Cricket 100105.020 hos et Servicecenter for Vulcain. Komplet service incl. tryktest, justering og kontrol af gangreserve pakninger, fragt og hvad der ellers skal til, for 240,98 Euro altså ca. 1800,- DKK. Til den pris ser jeg ingen grund til at prøve noget andet. Med til historien høre selvfølgelig at det service blev lavet i Tyskland hvor en trænet urmager tjener omkring 22.000,- mod mindstelønnen for en organiseret urmager i danmark pt. er omkring 32.000,- Det gør jo også en forskel!
De brodne kar kan vi sikkert finde både blandt AD og alle andre urmagere…. Vi har jo før hørt om super billige services her i forum, problemet var blot at servicen slet ikke var uført
Som Per nævnte tidligere så handler det om at stole på sin urmager.
•
prisen bliver nok lidt af et issue
en "officiel" Omega co-axial balance-regulerings nøgle koster 240£ fra Cousins
et Horotec (som sgu sikkert også producerer nøgler til Omega) Uofficiel co-axial etc. etc. til samme funktion koster 55£ -
og en ren personlig betragtning - Horotec er ikke noget "harald skrald mærke" - det grej jeg har set fra dem slår Bergeon med flere
længder ang. finish, design og kvalitet
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
Inden for bilverdenen var det efterhånden blevet så kompliceret at skifte en forlygtepære, at bilen skal på værksted. Det er selvfølgelig godt, at lygten lyser fint, men det er en skidt udvikling.
Jeg mener, at udviklingen er vendt, og at det nu skal være muligt at skifte pære uden specielle forudsætninger. Men det er selvfølgelig en måde at knytte forbindelsen mellen kunde og producent.
Altså at tjene penge. På min Mercedes-Benz W123 kan man nærmest stå i motorrummet og foretage udskiftningen i fred og ro.
Derfor synes jeg, at det er "uelegant" at et nyt urværk stiller særligt store krav til urmageren.
Det smukke ville da være et godt, driftssikkert værk, som er let at gå til.
Men det giver jo så ikke det ønskede (?) tætte forhold mellen producent og kunde.
/
Kristen
Jeg kunne så næsten blive helt bekymret for, om "min" autoriserede forhandler var det klumrehoved, som først bestod i x forsøg!
/
Kristen
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Jeg syntes dette ligner den samme holdning der udløste den sidste store krise
For swiss made industrien, man høre tit at det var japanerne der var de slemme
Da de rulle Quartz bølgen ud over industrien, men ikke mange siger noget om
at swiss Industrien lå som den havde redt.
Når det er sagt så går jeg roligt fremtiden i møde,
Med mit Omega ur.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
(08-12-2015, 09:05 PM)Stensbjerg Skrev: Når det er sagt så går jeg roligt fremtiden i møde,
Med mit Omega ur. 
Og det samme gør jeg. :-)
Men det handler vel ikke kun om at de ikke vil leverer reservedele til ikke aut. servicecenter, men vel også om at samle viden, erfaring og lign. på nogle få steder - som så til gengæld kan klare "det hele"
Jeg forstår FULDT ud de små uafhængige urmagere, som er dygtige, passionerede og nidkære omkring deres arbejde. Men for Swatch Group handler det også om at optimere deres virksomhed.
Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
|