TAG-Heuers smart watch præsenteret
Hej Wily

Du overser et meget vigtigt aspekt når du sammenligner quartz vs mekaninske ure med mekaniske vs smartwatches, nemlig behov.

Ved godt at et quatz ur går mere præcist end et mekanisk, men de mekaniske ure går dog stadig mere end præcis nok til at opfylde det samme behov, nemlig for at se hvad klokken er. Dvs at da quartz urene kom, så gik de ikke ind og opfyldte et andet behov, eller skabte et nyt behov. Måske lige med udtagelsen af behovet for at kunne få et billigere ur.

Smartwatches de kommer og kan opfylde andre behov, samt nok så vigtig, skabe behov som man endnu ikke har, og netop dette gør at de står langt stærkere, end da quartz urene kom.

For er der noget der driver mennesker, så er det "behov"
Svar
Hestevogne, lommeure, cassettebånd, regnestokke, ravrør, lommeregnere, fyldepenne, Ugens Rapport, Kodak, ordbøger, Hvem Hvad Hvor, skrivemaskiner...
fortsæt selv.... armbåndsure.....
/
Kristen
[-]
  • whoa
Svar
Art never goes out of fashion.And many mechanical watches are works of art,because of the human element in them.There will always be a market for new gadgets.And already in the USA,i have read that smart watches have taken a slice of the lower end Swiss watch market.New and old, can and will exist side by side,one does not cancel out the other.To talk about one causing the downfall of the other is ridiculous in my opinion.You are talking as if all mechanical watch lovers are idiots who know nothing about quartz or electrical watches.There will always be a market for mechanical watches,and you can take that to the bank Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg taler bestemt ikke for enden eller dommedag på vores elskede mekaniske ure, eller rettere det håber jeg da ihvertfald ikke. Er sikker på de stadig vil have en niche. På samme måde som der er et markedet for veteranbiler, på trods af man kan købe sig til en "bedre" bil for samme penge. (måske ikke det bedste eksempel).

Jeg tror dog at deres markedet vil blive mindre, i takt med at smartwatches vinder ind.

Men skal der lidt dommedag profeti ind Icon_blink, så vil jeg tror at nogle mærker vil komme til at lade livet hvis ikke de erkender at markedet står overfor en transition, måske ikke i morgen, men i nær fremtid.

Vi herinde kan da håbe på at "smartwatces" vil blive erstattet med "smartbracelets", som fint kan side ved siden af vores elskede ur, eller den anden arm Icon_e_biggrin1
Svar
Jeg er ret sikker på at smartwatch "krisen" ikke betyder det samme som quartz "krisen", og den vigtige forskel på dengang og så nu. Dengang havde man lyst til at prøve noget nyt og der var masser af nye elementer i et quartz ur kontra det gamle teknologi. Tidstagning med mellemtider og den ekstreme præcise tidsmåling. Det unge publikum var brugerne af ure og fik hurtigt lyst til den nye teknologi og hurtigt var vi enige om at det var vejen frem, hvilket resulterede i at det gamle kendte mekaniske ure, blev kørt ud på et sidespor.

Tiden med de nye smartwatch er i en anden tidsalder, hvor de unge ikke går særlig meget med armbåndsure og de modne publikum til de mekaniske ure holder ved fortsat til trods for de nye smartwatches. De unge får lyst til at prøve de nye ure og der ligger salget for alvor og så er der de af os der lige må prøve sådan et smart-watch, men ret hurtigt gider vi ikke være så online og har desuden vores smartphones, hvilket er rigeligt.

Jeg tror ikke på at vi ændre vaner og det hele skrider over til et moderne ur, men vi holder ved vore "gamle" ure og enkelte forvilder sig over i ren nysgerrighed og vender hurtigt tilbage igen. Målgruppen der må eje det nyeste gadgets kaster sig frådende over de smarte nye ure, hvis ellers prisen ikke bliver for voldsom og allerede nu har jeg hørt fra flere Applewatch brugere at de er kørt træt i deres æble-ur.

Hvordan det kommer til at gå med Tag Heuer's smartwatch er simpelthen for svært at spå om, men las os nu se hvor stor et salg de får....håber da at de får succes med uret.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)