|
TAG-Heuers smart watch præsenteret - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: TAG-Heuers smart watch præsenteret (/showthread.php?tid=80594) |
TAG-Heuers smart watch præsenteret - jk - 09-11-2015 Læs alt om TAG-Heuer Connected: http://www.watch-insider.com/news/tag-heuer-connected-watch-here-is-all-you-need-to-know-and-see-about-the-watch-being-developed-with-google-and-intel-connectedtoeternity/ http://www.tagheuer.com/int-en/home Dette samarbejde mellem Google, Intel og TAG-Heuer (læs LVMH-koncernen) skal man absolut ikke undervurdere! Der er mange, mange interessante ting ved uret, men det mest interessante er måske, at man kan få det byttet til et mekanisk ur efter to år, hvis man ikke er tilfreds: Anyone who purchases a TAG Heuer Connected watch will have the opportunity to exchange it for a mechanical watch with real Swiss movement inside. At the end of the connected watch’s two-year warranty period, customers can go to the TAG Heuer store of his or her choice to exchange the TAG Heuer Connectedwatch for a mechanical Swiss Made Carrera watch. With similar design, also made from grade 2 titanium, this mechanical watch has been exclusively developed and reserved for owners of connected watches. Its price is set at 1500 USD, 1350 Euro, 1400 CHF, 1100 GBP. RE: Tag-Heuers smart watch præsenteret - Miwes - 09-11-2015 Spændende og tak for linket. RE: TAG-Heuers smart watch præsenteret - willy - 09-11-2015 Biver is a smart guy,and only time will tell if this idea sells.I have my reservations about this.In some ways it seems to be a bit of a fake.And i ask myself why is it necessary to make a smart watch look like a normal watch.For me it is just an expensive gimmick.After all how difficult is it to put even a Patek or Lange dial on a smart watch?And 46mm is a bit out of date in my book. RE: TAG-Heuers smart watch præsenteret - jk - 09-11-2015 Man kan vel ikke kalde uret "a bit of a fake", når de bruger deres egne urskiver? Jeg tror, det er godt tænkt, at lade det ligne et normalt ur. Målgruppen for dette ur vil ikke blive afskrækket af 46 mm. Jeg synes, det er interessant at se, de normalt selvtilfredse urfirmaer fra alpelandet arbejde sammen med de største amerikanske computerfirmaer. Det samarbejde tror jeg ikke, man skal undervurdere. JK RE: TAG-Heuers smart watch præsenteret - willy - 09-11-2015 (09-11-2015, 08:10 PM)jk Skrev: Man kan vel ikke kalde uret "a bit of a fake", når de bruger deres egne urskiver? Jeg tror, det er godt tænkt, at lade det ligne et normalt ur. Målgruppen for dette ur vil ikke blive afskrækket af 46 mm. Jeg synes, det er interessant at se, de normalt selvtilfredse urfirmaer fra alpelandet arbejde sammen med de største amerikanske computerfirmaer. Det samarbejde tror jeg ikke, man skal undervurdere.Yes you are right about them working together and not against one another.And i think they might have some success with it.But i cannot see the Swiss watch industry going big time into this.The Quartz revolution,where the Japanese nearly destroyed them,has learned them this. What i meant about fake,was the fact that they try to make a smart watch look like a conventional watch.But who knows it might catch on RE: TAG-Heuers smart watch præsenteret - Miwes - 10-11-2015 Jeg har gennem tiden været helt fremme i sutskoen, når det kom til at købe de nyeste gadgets og da jeg fik min første iPhone, så skulle jeg da også ha en hver gang der kom en ny model. Deres smartwatch var jeg ikke helt så begejstret for og det var mere generelt at skulle skifte mit gammeldavs ur med noget nymodens pjat Nu har jeg så fulgt spændt med på Tag Heuer's sammenarbejde med Intel og Google og det er jo fristende, når man er fan af TH. uret, men jeg har jo min smartphone og bruger den så lidt som muligt efterhånden og er ved at komme i den alder, hvor jeg har brug for at være offline lidt oftere, eller sagt på en anden måde...så bruger jeg mere tid med min familie og kobler af. Hvis det så skal ende med at jeg har et smartwatch på der ligner mit Carrera og jeg bliver tjekket i hoved og røv med deres sensorer og så måske en gang ligegyldig info oven i Så hellere bare et helt almindeligt Tag Heuer uden batteri....er det ikke indlysende ![]()
RE: TAG-Heuers smart watch præsenteret - Miwes - 11-11-2015 Test af uret RE: TAG-Heuers smart watch præsenteret - ultoman - 13-11-2015 Jeg synes det er super godt set af TH. Jeg mener slet ikke man kan lave en historisk sammenligning med quartz og så disse smartwatches. Den store forskel er nemlig at smartwatches de går hen og dækker et behov du har og eller skaber et behov. Jeg selv har ikke et smartwatch, og går heller ikke med overvejelser om at anskaffe mig et, men jeg er stadig af den overbevisning at vi til sidst alle vil have et. Jeg husker da jeg fik min første mobiltelefon, jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle bruge den til, og den endte med at ligge ubrugt i en kurv i køkkenet. I dag ville jeg have super svært ved at undvære min smartphone, da den har givet/skabt et behov jeg tidligere slet ikke var klar over jeg havde. Andet eksempel, iPad'en, da den kom ud, sagde de fleste også, hvad skal jeg med den, den kan jo ikke noget som min laptop ikke allerede kan, ja faktisk kan min laptop mere, da den har større motor og hukommelse. I dag tror jeg ikke der findes mange hjem der ikke har en tablet, og størstedelen af disse hjem ville idag ikke undvære den. Jeg er sikker på det bliver det samme med smartwatches, de er kommet for at blive, og vil til sidst sidde på armen af os alle. Derfor tror jeg, hvis ikke ur-industrien erkender dette, at de går en mere grå fremtid i møde. Så siger folk i denne verden; så må smartwatches få min højre hånd. Det runger faktisk også lidt hult i mine øre, for hvad jeg opfatter som den gængse holdning herinde, når det kommer til ure, så høre man ofte udtrykt "det er fedt at ikke alle kan se hvilket ur jeg har, men at det kun er andre urtosser som vil kunne genkende det, samt sætte pris på det". Den dag man begynder at gå med et smartwatch på den ene arm, og et "rigtigt" ur på den anden arm, så skriger man jo ud til verden, at det rigtig ur er specielt, bling, dyrt. hvilket jo lige præcis er de signaler mange faktisk ikke har et behov for at sende, måske endda lyst til at sende. Jeg er super spændt på at se hvad og hvor dette ender, og jeg tror bestemt det er noget ur-industrien følger meget nøje (det håber jeg ihvertfald), for de ender med at skulle tage nogle meget bevidste valg, når de beslutter sig for hvilken niche de vil dække og ønsker at være i, for de skal jo ligeledes passe på at de ikke bliver fanget mellem to stole. Nu har jeg måske i ovenstående formuleret mig lidt groft / firkantet, dette er mest gjort for debattens skyld, det dækker dog stadig over min holdning. RE: TAG-Heuers smart watch præsenteret - Kristofferj - 13-11-2015 Det er da et af de flottere dimse-ure. Det kunne jeg sagtens se mig selv gå med. RE: TAG-Heuers smart watch præsenteret - Miwes - 13-11-2015 Jeg tror da helt sikkert at et smartwatch føles godt at ha med i programmet, så man får noget erfaring på den front og hvordan et samspil med mærket kan fungerer. Når det er sagt, så er der noget kejserrens nye klær over den historie, hvor vi bliver betaget af et ur som vi dybest set har i forvejen og der er efter min mening ikke brug smartwatches i den form og betjening som minder mig om gamle dages digitalure, hvor man skulle trykke for at se tiden. Hvis jeg skulle gå med to ure...et gammelt for nostalgiens skyld og et nyt smartwatch, bliver det først ud i fremtiden med holografiske skærme og perfekte stemme-styrede enheder med kunstig-intelligens i et eller andet omfang og batterier der holder flere år uden opladning. Vi er jo kun lige begyndt med disse smartwatches og hvem ved hvor det fører hen. Indrømmelse....tror at Tag Heuers smartwatch er et lækkert moderne ur og havde da heller ikke noget i mod at teste det til en video |