Fejl på Rolex Cyclop
Jeg troede da en smule kvalitets kontrol var at forvente til den pris de tager? Er det kun mig der finder det forkert at ting som disse kan komme igennem?

-whoa-
Svar
(11-11-2015, 12:29 AM)ohmymega Skrev: Jeg ved det er pinligt i dette forum, men jeg kan ikke være den eneste der bare ikke kan se hvad det er på billederne vi skal kigge efter.
Nej - Helt rolig. Du er ikke den eneste. - Tråden var usædvanligt indforstået, indtil du spurgte.

(11-11-2015, 12:29 AM)ohmymega Skrev: Iøvrigt er der fire fotos på min skærm, og ikke de nævnte tre !!??

Ja, jeg er ny, grøn, newbie, amatør, d..,  Icon_study
Ja, jeg er gammel, grå, garvet, amatør, d.., - og du har modtaget en Icon_Up

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
(11-11-2015, 04:50 PM)Eisner Skrev: Jeg har set problemet på, sub, gmt, exp2, og yachtmaster. Så en god del af sortimentet er berørt af det.

Præcis. Har set flere nyere modeller som er berørt af samme problem ..

Sent from my iPhone using Tapatalk

(11-11-2015, 05:05 PM)whoa Skrev: Jeg troede da en smule kvalitets kontrol var at forvente til den pris de tager? Er det kun mig der finder det forkert at ting som disse kan komme igennem?

-whoa-

NOPE! Synes faktisk det er forringe af. Men måske de har tænkt de kunne slippe afsted med det? De fleste rolex købere kan ikke se forskel :-(..

If you ain't using it, you abusing it!
[-]
  • whoa
Svar
Kan der fortælles lidt mere om fejlen.
Billederne gør det ikke så tydeligt.
Man skulle jo tro, at der undervejs i produktionen er flere kontroller.
Der, hvor glasset produceres, kan der kun være kontrol af glasset. Og det er vel en underleverandør.
Så kommer glasset ind i produktionen af uret. Og der kigges med kritiske øjne mange gange i løbet af samlingen.
Og der kigges med og uden lup. På et element, som har været et iøjnefaldende kendetegn på Rolex-ure i mange, mange år.
Uret, eller rettere mange ure, kommer helt ud til køberen. Og først her opdages fejlen!
Tilsyneladende modvilligt indrømmer producent/forhandler at der er fejl.
For mig er det uforståeligt??
/
Kristen
[-]
  • whoa
Svar
(11-11-2015, 07:04 PM)khbk Skrev: Kan der fortælles lidt mere om fejlen.
Der, hvor glasset produceres, kan der kun være kontrol af glasset. Og det er vel en underleverandør.
Så kommer glasset ind i produktionen af uret. Og der kigges med kritiske øjne mange gange i løbet af samlingen.
Og der kigges med og uden lup. På et element, som har været et iøjnefaldende kendetegn på Rolex-ure i mange, mange år.
Uret, eller rettere mange ure, kommer helt ud til køberen. Og først her opdages fejlen!
/
Kristen

Fortælles mere om fejlen? Jeg forstår ikke helt spørgsmålet tror jeg. Men hvertfald så er problemet at forstørrelsen i glasset ikke er tilstrækkelig(hvad end tilstrækkelig så er). Den forstørede hvertfald ikke de 2,5x som Rolex oplyser Cyclopen gør.

Og jeg er ligeså uforstående overfor hvordan Rolex kan slippe så mange ure igennem deres kontrol, og underligt der undervejes ikke har været én som har bemærket det. Jeg er tydeligvis ikke den eneste der har oplevet problemet. Faktisk lagde jeg også opslaget op på en facebook side, og er nu i kontakt med 2 andre, som har samme problem.

Og ja, der skulle meget til før den lokale AD indrømmede fejlen, men der hvor jeg første gang blev gjort opmærksom på problemet, var ved en ejer af en GMT-Master II, som tog kontakt til Klarlund og de skiftede glasset omgående.
Svar
For en lille måned siden var jeg forbi Klarlund. Der er en anden kunde der ser på et Rolex (på afstand lignede det et milgauss). Pludselig udbryder han at den ser forkert ud og der er åbenbart en åbenlys fejl på skiven. Han diskuterer lidt kvalitets kontrol med sælgeren, og spørger om han må tage et billede, men det må han ikke. Hvad fejlen var ved jeg ikke, ville ikke blande mig og uret kom ikke tilbage i monteren, men ud i baglokalet.

Det er vel successful kvalitets kontrol når fejlen opdages inden uret sælges... Icon_lol
Svar
Vildt han ikke engang måtte tage et billede!!

If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Han spurgte pænt om han måtte tage et billede og sælgeren bad ham pænt lade være, så han lod være. Der var ikke noget større drama over det.
Svar
(11-11-2015, 11:56 PM)tg Skrev: Han spurgte pænt om han måtte tage et billede og sælgeren bad ham pænt lade være, så han lod være. Der var ikke noget større drama over det.

Gad godt at have set hvad der var galt..
Svar
(11-11-2015, 07:04 PM)khbk Skrev: Kan der fortælles lidt mere om fejlen.
/
Kristen

Netop. jeg tror nu mere at det drejer sig om Rolex´ eksperiment med forandret lupstyrke.
Alle urene på fabrikken går i gennem utallige kontrol, både ang. kontrol af dele og kontrol af færdigsamlede slutprodukt.
Luppen er skiftet til en anden styrke med vilje. Jeg tror at de vil sondere markedets reaktion. Og med "markedet" mener jeg den gigantiske gruppe købere som kan købe omkring en million ure per år. Ikke en håndfuld hysteriske og kværulantiske urnørdter som os som alligevel kun køber vintage / brugt Icon_blink
Vi må se - tiden vil vise; Rolex fortæller ikke noget i offentligheden om den her slags justeringer.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)