|
Fejl på Rolex Cyclop - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Fejl på Rolex Cyclop (/showthread.php?tid=80600) |
Fejl på Rolex Cyclop - jacobzimmer - 10-11-2015 En bekendt havde anskaffet sig en yachtmaster ref. 116622 fra ny. Jeg prøvede at forklare vedkommende at der var noget galt med cyclopen, men det mente han ikke. Også var det emnet blev bragt på banen på andre fora, og en anden havde haft lign. problem med en GMT Master II, hvor Klarlund skiftede glasset. Forklarede den bekendte at flere har haft samme problem, og han valgte derefter så at høre Klitgaard (Aalborgs lokale AD) ad, og de mente heller ikke der var noget galt. Efter lidt snakken frem og tilbage og han viste at flere havde haft samme problem besluttede de sig for at beholde uret, da der ville komme en repræsentant fra Rolex, også kunne han vurdere om der var tale om et problem. Og det var der så. Så nu er glasset skiftet med fungerende cyclop og alt er godt ![]() Nedenfor er der før og efter billeder. De to første er før, og det sidste er efter :) Før ![]() ![]() Efter ![]() En anden yachtmaster ejer som har samme problem, og fandt ud af det efter kontakt med mig ![]() Synes dette er et problem, da Rolex ikke officielt har meldt noget ud omkring problemet, som åbenbart eksisterer på flere modeller. Især når størstedelen af Rolex ejerne er uvidende, og ikke tror der er fejl på et ur af den kaliber og til den pris. Som var tilfældet med ejerne af ovenstående ure. Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Fejl på Rolex Cyclop - maclerche - 10-11-2015 Der kan man bare se … Der røg den High-end status for Rolex :-) Godt at han fik det rettet… burde en AD ikke have spottet det med det samme? Fejl på Rolex Cyclop - jacobzimmer - 10-11-2015 Jo, det burde de. En ekspedient, som var svær at overbevise om fejlen, prøvede at stikke den af ved at sige at han burde gemme uret som en investering, da fejl modeller havde tendens til at stige i værdi på længere sigt Hele oplevelsen var ret langsommelig og ret besværlig. Desværre. Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Fejl på Rolex Cyclop - stenstrupigen - 10-11-2015 Ja, den lille cyclop ligner 100 % noget fra kopiurerne. Sjuskefejl fra Rolex, som bruger meget tid på kontrol. Med mindre det var gjort med vilje af en eller anden årsag. Nogle firmaer vælger ved massefejl bare at lade stå til. Rolex laver ure i batch, altså den ene dag elelr uge én model og så næste dag eller uge en anden model og med ca 4.000 + ure lavet om dagen, så hvis man opdager en fejl i mange modeller, som ikke har en dårlig indvirkning på funktionen så lader man det være. Jeg har hørt at nye modeller skulle have cyplop glaset forstørre dato med 2 gange istedet for 2,5 gange. Der er nok kun få som får det lavet om. De fleste aner intet om det. Men har måske bare valgt at skifte glasset for de få kunder, som beder om det. Men kunne jo også sige til kunderne at det var standardstørrelsen fremover, men så ville kunden jo måske være lidt utilfreds. Fejl på Rolex Cyclop - jacobzimmer - 11-11-2015 Ja den lignede nemlig lidt en dårlig fake på datoen før. Angående nye størrelse (?) så står der jo stadig på siden den forstørre med 2,5. Så burde de lave det om, men tror du har ret i de nyere nærmer sig mere 1,5. Især hvis man sammenligner med en 1680, eller blot ift. min egen 16570 er der kæmpe forskel!! Og vil da synes det er absurd hvis det første scenarie du beskriver er tilfældet, selvom jeg tvivler. Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Fejl på Rolex Cyclop - ohmymega - 11-11-2015 Jeg ved det er pinligt i dette forum, men jeg kan ikke være den eneste der bare ikke kan se hvad det er på billederne vi skal kigge efter. Iøvrigt er der fire fotos på min skærm, og ikke de nævnte tre !!?? Ja, jeg er ny, grøn, newbie, amatør, d.., Fejl på Rolex Cyclop - jacobzimmer - 11-11-2015 (11-11-2015, 12:29 AM)ohmymega Skrev: Jeg ved det er pinligt i dette forum, men jeg kan ikke være den eneste der bare ikke kan se hvad det er på billederne vi skal kigge efter. Iøvrigt er der fire fotos på min skærm, og ikke de nævnte tre !!?? Der har vi alle været. Intet galt i det. Cyclopen er forstørrelsen af datoen på Rolex. På de to første billeder ser du glasset hvor der er fejl i cyclopen(datoen er overhovedet ikke forstørret). På nr. 3 billede ser du den med det nye glas, hvor datoen er forstørret som det burde. På det 4. Billede ser du en med lign. fejl som nr.1 og 2 billede. Små detaljer som dette lærer man at se med tiden :D Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Fejl på Rolex Cyclop - TioMalo - 11-11-2015 Har ikke undersøgt sagen systematisk men det, jeg har set på diverse fora er at fejlen kun findes i nyere Yachtmasters. Kan fjernt huske at også Mads skrev noget om sagen(?) Mvh. John Fejl på Rolex Cyclop - KimT - 11-11-2015 Jeg mener også der var en der havde problemet på en "Hulk" Fejl på Rolex Cyclop - Eisner - 11-11-2015 Jeg har set problemet på, sub, gmt, exp2, og yachtmaster. Så en god del af sortimentet er berørt af det. |