(20-10-2015, 12:00 PM)bjorn_e58 Skrev: Mon ikke Peter (a.k.a "pbr") kommer på banen her; han har om nogen været frem og tilbage, eller rettere tilbage og frem.
/Bjørn.
Ha ha .................. ja, det kan jeg kun bekræfte !!
Du kan se min "ur-historie" her ---->
http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=78562&pid=262012#pid262012
Min økonomi er også således skruet sammen, at det som oftest kræver et fravalg for at kunne realisere et tilvalg - altså, hvis jeg forelsker mig i et ur og gerne vil have det, så indebærer det at jeg samtidig skal vælge et eller to ure ud, der må "lade livet" og sælges til fordel for at kunne købe det nye.
AAAlt for ofte har det så vist sig, at når den første forelskelse efter at man endelig har fået det nye ur på armen har lagt sig, at følelsen ikke stod mål med forventningen - enten det, eller også er der dukket noget andet op, som man så forelsker sig i i stedet for.
Det bliver meget let den evige jagt på det "fix" som et nyerhvervet ur giver, når man pakker det ud og tager det i brug ............... en slags "rus" som ALTID fortager sig.
Køb ur med hjertet - køb det ur, som DU kan lide !! Men forsøg også at udvælge det med henblik på, at det skal være et ur, som du vil have glæde af, når "rusen" har fortaget sig og som du kan omsætte igen uden alt for stort tab, NÅR det næste ur dukker op, som du ikke kan leve uden
Du har været igennem relativt mange ure, fortrinsvis Rolex. Så efterhånden må du have fået en fornemmelse af, hvad det er der giver dig en langtidsholdbar følelse af glæde, ved et ur.
Prøv at tænke igennem om et 1655 nu også virkelig vil give dig den fornemmelse. Prøv evt. at se, om du kan mødes med folk, der ejer et 1655, så du kan se det med fingrene.
Giv dig tid til at tænke det igennem og lade beslutningen modne - også længere tid, end den tid det tager at overbevise dig selv om, at det bare er det eneste ene ur der dúr !! Og hvis følelsen så stadig holder ved, så betyder det heller ikke noget at sælge et par ure for at få det man stræber efter.
Men det er f...... surt bagefter at stå med et ur og så efter kort tid at tænke, at man skulle have beholdt sit gamle ur i stedet for.
Lige netop den følelse har jeg haft med Omega Seamaster 2254, der blandt andre ure blev solgt for at kunne få et DeepSea - IWC 3536 Titanium, der blev byttet til et Pam 176 - SeaDweller "Triple Six", der blev solgt for at kunne få et AP ROO Diver - Submariner 16800 og GMT Master 1675, der blev solgt for at kunne få et Red Sub - Explorer II 216570, der blev solgt for at kunne få et Seamaster 2254 og et Seamaster Aqua Terra med blå skive. ................. osv. osv. osv. !!!
I øjeblikket har jeg en dejlig Rolex Sea-Dweller 116600, som nok lige nu er det tætteste på det ideelle ur for mig - på linie med ældre Sub´s, Dwellers og GMT Masters med mat skive ville være eller et Explorer II 216570.
Kunsten er, at lære at være tilfreds med det man har (her er jeg nok slet ikke den bedste læremester) eller acceptere, at man ikke kan have alt og hvis man vil have noget andet, så er der andre ure, der skal sælges.
Køb ure med hjertet ............. men lad være med at købe, når du befinder dig i "feber-rusen" !!! Lidt på samme måde som man skal holde snitterne fra Facebook, når man er fuld ............. man fortryder det dagen efter !!!