Dressur, men hvilket?
Nu kalder man jo disse ganske almindelige daglig ure for dressure, men reelt er designet jo lavet til at kunne gå til det hele - ikke mindst almindelig afslappet hverdagstøj.

Jeg tror i høj grad det er en vanesag og en smags sag, et ganske klassisk rundt ur, med ganske almindelige visere kan da gå til hvad som helst.

Mit fritidstøj er præget af at jeg går på jagt og arbejder med hunde og til det bruger jeg lige så gerne et Constellation Pie Pan som et lidt mere sportslig Dynamic. Begge dele finder jeg er både konfortabelt, smukt og passende.

Der er dog situationer, hvor man må forvente at uret kommer i vand, hvor je gforetrækker ure med nedskruet krone, men det kan lige så godt være mit Rolex Date Just som et dykker.
Svar
Enig i at det er et spørgsmål om vane.
I min verden kan alle ure være hverdagsure, så for mit vedkommende har det så hovedsagligt været dykkerure (Har pt et Explorer II som mit hverdagsur, som jo faktisk ikke er et dykkerur, men syntes stadig det passer ind under betegnelsen)
Så betegnelsen dressur er mere for at indsnævre det jeg er ude efter.
Når det så er sagt, så håber jeg da også, at jeg nogle gang vil tage min såkaldte dressur på til jeans og T-shirt ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Thjaa, begreberne dress kontra tool er efterhånden blevet noget flydende. Baun tager bærer et ur, som jeg nok ville kalde dress, når han går på jagt, og jeg tager nogen gange min guldgmt (16718) på til smoking. Der er sjælendt mange andre end en selv, der bider mærket i det. Jo måske lige et MB&F til smoking ville vække opsigt.

Hvis jeg skal komme med et indspark til det oprindelige spørgsmål vil det være, om ikke du skulle overveje et guldur? Hvis dress også er skjorte med manchetknapper, der måske er guld, er det altså meget klassisk dress med guld også på uret. Af de to viste ville jeg personligt vælge JLC'en fordi den er noget andet et "bare et pænt, enkelt, rundt ur".

/Bjørn.
Svar
Guld, det har jeg overvejet, men også sendt til hjørne igen.
Mest af alt fordi jeg for tiden kun benytter jakkesæt/manchetter til højtider.

Inspireret af en anden tråd er Vulcain nu kommet på radaren, hvor deres 50 President er den der har vækket min nysgerrighed (både det med alarm samt det med månefase).

İmage

İmage

Det er jeg nødt til at prøve, er dog lidt skeptisk over de 42 mm, da jeg tror jeg vil finde det for stort. Det er der jo kun en måde at finde ud af.
Nu kender jeg ikke det store til Vulcain, kan se de selv producere deres værker, hænger pris og kvalitet sammen?

Svar
Snakker vi dress og tager udgangspunkt i de 2 du viser til at starte med ,
Så ville jeg gå efter Reversoen det er bare The Godfather of dress.

Historien om hvorfor modellen er lavet,
Og det lille JLC patenteret trick det kan lave med kassen,
er jo også en god historie at fortælle ved bordet skulle emnet komme op. Icon_Up

I ultra thin viser så også lige JLC muskler på deres sædvanlige diskret måde,
Som passer perfekt til dress.

Den Vulcain er godt nok også lækker. Icon_drunken
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
GS snowflake?
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Var inde og prøve ure, desværre havde han ikke en Vulcain med månefase. Men fik prøvet dette, er en smule nervøs for at det bliver for højt.

İmage

Dagens favorit var helt klart dette JLC, så pokkers harmonisk at det er svært at få tankerne fra. Desværre ligger det lige en tand overbudget, på trods af han fortalte at han som std. kunne slå 16% af.

İmage

Prøvede ligeledes en Nomos GMT, kan ikke helt finde ud af hvad jeg syntes om dem.

İmage

Svar
Spare lidt sammen og gå efter jaeger lecoultre Icon_drool
Svar
(15-09-2015, 08:20 PM)misiu Skrev: Spare lidt sammen og gå efter jaeger lecoultre Icon_drool

Icon_+1 Icon_+1
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Jeg har overvejet et billigt dressur, men indtil videre er Speedmaster bare røget på armen.

Ellers skulle det være et Cocktail time

İmage

İmage

Mvh Kim 
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)