Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Michael Young er absolut en af de allerbedste. Jeg ville ikke tøve at lade ham at arbejde med en vintagelænke af værdi.
Men, han bor i Hong Kong og jeg vil varmt anbefale at du fylder alle de papirer for eksport der nu findes før man sender lænken til ham. Dette pga. at man kan være uheldig og trække nitten med PostDanmarks toldbehandling når lænken kommer retur, den ligner jo en ny én. Og er du uheldig og ikke har de officielle papirer at du har sendt lænken til reparation og skal kun betale moms af reparationsprisen, kommer du at betale moms for en ny lænkes pris - som Povl Klarlund som toldens samarbejdspartner oplyser til toldbehandleren.
Normalt smutter dog den her slags små pakker / breve lige i gennem, men i ca. 20 - 25% af tilfælle bliver de åbnet. Og Postens toldningsafdelingens tanter er ikke at gå i dialog med + du kan ikke klage noget sted hen hvis du får en vurdering for import af ny vare + dertil hørende høj momsregning.
Men la´ os ikke klage; den her slags bureaukrati (= PostDanmarks toldningsafdeling) skaber jo arbejdspladser, ofte for de "måske egnede" som ellers ville have det hårdt på den frie arbejdsmarked - lidt ligesom i hine tider i DDR
Mvh. John
(14-09-2015, 03:49 PM)Kristofferj Skrev: Der er en gut der hedder Michael Young som skulle være ret skrap til det. Har dog aldrig selv fået lavet noget der, men kun læst gode ting om hans arbejde.
http://www.wristtimes.com/blog-1/2014/6/...t-magician
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 115
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 1
Tak for gode svar
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 36
Tråde: 4
Givet Likes: 1
Kan kun sige husk og gør som tiomalo siger jeg endte i samme situation og kæmpede i 3 måneder med post Danmark fordi jeg ikke tænkte mig om og endte med at koste mange dadler for en urkasse jeg allerede ejede de er fuldstændig ligeglade derinde
Men MY kan jeg kun sige gode ord om bekendte har brugt ham mange gange og mig selv en enkelt :)
•
Svar: 1
Tråde: 0
Givet Likes: 0
Meget imponerende, hvad Michael Young gør jvf. eksemplerne på hans hjemmeside.
Skiller han simpelthen lænkerne ad og svejser/lodder yderligere materiale på?
Det må være ret ressoursekrævende. Men en ny lænke til SD koster tæt på 10.000, så det kunne være ventetiden værd...
•