14-08-2015, 11:30 AM
(14-08-2015, 10:20 AM)maclerche Skrev:(13-08-2015, 01:09 AM)P.N. Skrev: Hej Henry
Hvis det er et ur i den kvalitet du ellers opererer i vil jeg anbefale at få kontrolleret om der er smøreevne tilbage efter så mange år på lager, det har jo ikke noget med fabriksgaranti at gøre. Hvis du tager uret i brug uden at få det kontrolleret og det efter få år viser tegn på slidtage tvivler jeg på at fabrikken vil anerkende en garantireparation. Garantien dækker typisk fabrikationsfejl og det kan man jo ikke påstå hvis uret er slidt.
Jeg vil ikke påstå at det absolut er nødvendigt at få lavet fuld service, men blot at få kontrolleret nødvendigheden fordi jeg anser det for sandsynligt at det vil være nødvendigt.
Når du køber et ur der har ligget på lager i så mange år, burde der i prisen være plads til at få uret kontrolleret og efterset. jeg vil finde det naturligt at hvis ikke sælger er i stand til at yde den service så forlange en reduceret pris så kontrollen kan foretages andet sted.
P.N.
Nu spørger jeg nok dumt, men er det muligt at se om olien er okay, får det en anden farve, skiller eller hvordan kontrolleres dette?
Er det tørret ud er det jo en smal sag…. :-)
Så længe olien er flydende er der ingen overhængende fare. Når man kan se en tør mat kant, med den stærke lup, i kanten af stenlejet eller en sort kant i centrumslejet hvor der ikke altid er stenleje, så er det på høje tid.
P.N.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)