Svar: 326
Tråde: 24
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
midal Skrev:Gymnordic er begyndt at lave en rigtig god protein der hedder GN nutrition. Har en super smag. Jeg drikker så også 5 shake om dagen plus amino syre. Så det skal jo helst smage godt. Men med hensyn til træning er det vigtigt at ligge sig et mål med hvad man vil havde ud af træningen.
Pas nu på, du ikke får for meget kunstig protein  dine nyrer kan komme på overarbejde, jeg siger ikke de gør det, men de kan komme på gevaldigt overarbejde
det du drikker kan gøres i meget korte perioder, hvis du vil booste...eller er det for meget
•
Kristofferj Skrev:Jeg er begyndt at træne lidt mere seriøst, og vil gerne have det fulde udbytte. Derfor havde jeg overvejet at supplere min mad med proteinpulver. Hvad er jeres erfaringer med det?
Virker det eller skal man bare spise nok "alm" mad? Hvad gør i andre motionister?
Synes det er total latterligt at begynde på noget sådanne.
Hvis du gerne vil træne så du ligner en bamse er det måske ok, hvis der skal bygges store muskler...., men altså ser det godt ud?
Jeg dyrker selv tri og har mindst et træningspas om dagen. Man kan sagtens holde kroppen igang med solid kost, samt at nan under udøvelsen sørger for at få tilført nok energi, så ens depoter ikke bliver tømt.
Så lad vær og tænk over den kost du indtager.
•
Svar: 301
Tråde: 15
@ Black Seal
Nu er det ikke alle der har mulighed for at udnytte sit åbne pas med aftensmad, middag eller lignende. Derfor synes jeg ikke det er en dårlig ting at bruge det til bygge muskelmasse på, desuden skal der jo virkelig seriøs træning for at man blive pumpet. Eller det skal der ikke, men hvor bred og stor man bliver har helt klart ligeså meget med træning at gøre.
Nu er du jo selv triatlet, så du kender jo godt til omfattende træning.
Jeg brugte proteinpulver da jeg styrketrænede, det og en omlægning af en kost gjorde jeg tabte mig og blev mere markeret. Og det var mit mål, jeg blev på ingen måde for stor eller for pumpet. På trods af styrketræning 2-3 gange om ugen kombineret med løb.
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
•
Thor86 Skrev:@ Black Seal
Nu er det ikke alle der har mulighed for at udnytte sit åbne pas med aftensmad, middag eller lignende. Derfor synes jeg ikke det er en dårlig ting at bruge det til bygge muskelmasse på, desuden skal der jo virkelig seriøs træning for at man blive pumpet. Eller det skal der ikke, men hvor bred og stor man bliver har helt klart ligeså meget med træning at gøre.
Nu er du jo selv triatlet, så du kender jo godt til omfattende træning.
Jeg brugte proteinpulver da jeg styrketrænede, det og en omlægning af en kost gjorde jeg tabte mig og blev mere markeret. Og det var mit mål, jeg blev på ingen måde for stor eller for pumpet. På trods af styrketræning 2-3 gange om ugen kombineret med løb.
Du har da også ret, jeg fortæller bare min holdning. At man sagtens kan træne meget seriøst uden det at tilføje ekstra protein.
•
Det kan man sagtens, du kan sagtens få al den protein du har behov for i en sund og varieret kost. Der er vi enige.
Men du ville ikke udnytte det åbne vindue på 20 minutter efter træning for at bygge din krop bedre op ? I tilfælde af man ikke har en aftensmad klar i ovnen der hjemme, eller kan nå tilberede det?
Jeg har lidt den holdning der skal optimeres hvor man kan når det kommer til træning.
•
Dam Skrev:midal Skrev:Pas nu på, du ikke får for meget kunstig protein dine nyrer kan komme på overarbejde, jeg siger ikke de gør det, men de kan komme på gevaldigt overarbejde
det du drikker kan gøres i meget korte perioder, hvis du vil booste...eller er det for meget 
Ikke fordi jeg ikke nødvendigvis tror på dig, men ved du om det er dokumenteret? Jeg har læst at overskydende protein som regel kommer ud med ens tis / afførring. Mener det var tis. Derfor skulle det ikke være farligt at indtage for meget protein.
•
Thor86 Skrev:Det kan man sagtens, du kan sagtens få al den protein du har behov for i en sund og varieret kost. Der er vi enige.
Men du ville ikke udnytte det åbne vindue på 20 minutter efter træning for at bygge din krop bedre op ? I tilfælde af man ikke har en aftensmad klar i ovnen der hjemme, eller kan nå tilberede det?
Jeg har lidt den holdning der skal optimeres hvor man kan når det kommer til træning.
Det må man også gerne, men jeg ville aldrig gøre det. Jeg synes faktisk det er lidt sjovt at se hvordan man i motionscentre kan se folk som lige står 30 min på et løbebånd, som efterfølgende lige tømmer en flaske proteindrik, hvilket i min verden helt uden grund.
Du må gerne kalde det optimering, jeg kalder det unødvendigt.
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Personer med nyreproblemer skal være opmærksom på deres proteinindtag. Både pulver og mad. Jeg kender flere, som mener, at deres nyrer har taget skader af de store mængder protein, de har spist, da lægen har diagnosticeret problemer. Selvsamme personer ved jeg dog (som i faktuel) har indtaget store mængder af steroider mv igennem adskillige år.
Personligt har jeg spist omkring 300 g protein de sidste 15 år. Halvdelen fra pulver, da jeg ikke kan spise så meget mad. Og mine nyrer fejler intet.
Hvis du er i tvivl, så få foretaget tjek hos din læge jævnligt.
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Black Seal Skrev:Jeg synes faktisk det er lidt sjovt at se hvordan man i motionscentre kan se folk som lige står 30 min på et løbebånd, som efterfølgende lige tømmer en flaske proteindrik, hvilket i min verden helt uden grund.
Enig. Der skal være mening med galskaben :)
•
Hvis en står 30 minutter på løbebånd eller crosstrainer så er vi enige. Der skal være en mening med det.
Men i forhold til styrketræning hvor det virkelig handler om restitutere så du performer bedre, så synes jeg ikke det er en dum ide at drikke protein shakes. Igen, alt skal gøres med måde. Har du haft restitutionsuge er det sikkert ikke nødvendigt på samme måde.
Black Seal, hvad har du planer om at stille op i af løb i år ? Øresund / CC eller udenlandske løb?
•
|