Nyt, ubrugt rolex-ur som investering
Jeg vil hvertfald sige jeg får svært ved at følge med.. Desværre er pengene for ur firmaerne bare i et kunde segmentet der er en klasse højere end hvor vi er .. :(
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Jeg har svært ved at fange ideen i at have et ur liggende i bankboks og så sælge det om 10 år. Med hensyn til vedligehold er der ingen grund til at foretage sig noget før det bliver taget i brug og efter 10 år vil det være særdeles vigtigt at få lavet service.

P.N.
Svar
(17-06-2015, 01:07 AM)P.N. Skrev: Jeg har svært ved at fange ideen i at have et ur liggende i bankboks og så sælge det om 10 år. Med hensyn til vedligehold er der ingen grund til at foretage sig noget før det bliver taget i brug og efter 10 år vil det være særdeles vigtigt at få lavet service.

P.N.

Kan 10 år køre det ? Køber man for listepris (eller med minimal rabat) fra en AD, kan det tage ret lang tid og når man korrigerer resultatet med forandringen af kronens købekraft, giver den ikke ret meget.
Dyrere ure er kun gode - eller rimelige - investeringer hvis man har krystalkuglen og kan se hvad er hipt i fremtiden. Og kan man det, burde man skovle pænt ind som fremtidsforsker. Eller når man tilfældigvis rammer den rette model og/eller når man lader en anden betale kantstensafskrivningen og køber en af de mange minimalt brugte, én kan finde på Chrono24 etc.
Men glæden kan også være det at man over en latte kan nævne at man har et Rolex ur for omkring 50K liggende i boksen som en investering.
Der er så mange måder at bruge sit ur Icon_blink
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg mødte en elektriker for ca 9 år siden i Horsens. Han havde købt 15 - 20 nye Rolexure fra Klitgård og lagt dem i boks. Alle 400.000 kr han havde sparet op i pension havde han lagt i urerne.

Man kan da sige at når de bliver solgt når han skal på pension er gevinsten skattefrit.  

Og til vedligeholse af et ur, som aldrig er brugt. Efter 15 - 20 år er det helt sikkert godt for uret at få den gamle olie fjernet og tilført nyt. 10 år er nok lidt i underkanten, men den olie urmagere bruger må højst være 2 år i en flaske når det skal bruges, så nogen betydning har det.
Svar
Citat:Jeg bliver så ked af det hvergang jeg høre hvad Omega, rolex, panerai osv. kostede for blot 5-10 år siden .. :(

Efter min overbevisning så holder Omega ikke værdien som Rolex?!?

Rolex 114060 classic
Svar
Nej det har du ret i. Det er der ikke særlige mange der gør. Men de var dog billigere ! :D
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
At have et ubrugt Rolex ur som fortsat er i produktion liggende i sin bankboks, fordi man håber det holder værdien og stiger marginalt er i mine øjne tåbeligt. Det er spekulation og hvis man alligevel ikke har tænkt sig at gøre brug af sin investering, så kan man jo lige så godt investere i noget som er lige så værdifast, men som ikke kræver vedligehold - eks guld eller lignenede. Hvis man analyserer brugtmarkedet bare en lille smule vil man erfare at man sagtens kan tage uret i brug og sælge det om nogle år til samme pris som man gav, idet Rolex formodentlig har haft adskellige prisstigninger siden og brugtmarkedet her følger med.

Ure som fortsat er i produktion er har ikke det samme potentiale som udgåede modeller og det er der jo en ganske enkel grund til. Et ur som er udgået er langt mere følsomt overfor udbud og efterspørgsel end et ur som enhver kan gå ind til en forhandler og pille ned fra hylden.Det ur som fortsat er i produktion vil kun stige ifm oficielle prisstigninger og den %-vise stigning der er her, kommer også på brugtmarkedet. Så hvis du alligevel har tænkt dig at beholde uret i mange år, så er der ingen valid grund til ikke at tage det i brug.
[-]
  • pbr
Svar
(18-06-2015, 10:29 AM)Krüger Skrev: At have et ubrugt Rolex ur som fortsat er i produktion liggende i sin bankboks, fordi man håber det holder værdien og stiger marginalt er i mine øjne tåbeligt. Det er spekulation og hvis man alligevel ikke har tænkt sig at gøre brug af sin investering, så kan man jo lige så godt investere i noget som er lige så værdifast, men som ikke kræver vedligehold - eks guld eller lignenede. Hvis man analyserer brugtmarkedet bare en lille smule vil man erfare at man sagtens kan tage uret i brug og sælge det om nogle år til samme pris som man gav, idet Rolex formodentlig har haft adskellige prisstigninger siden og brugtmarkedet her følger med.

Ure som fortsat er i produktion er har ikke det samme potentiale som udgåede modeller og det er der jo en ganske enkel grund til. Et ur som er udgået er langt mere følsomt overfor udbud og efterspørgsel end et ur som enhver kan gå ind til en forhandler og pille ned fra hylden.Det ur som fortsat er i produktion vil kun stige ifm oficielle prisstigninger og den %-vise stigning der er her, kommer også på brugtmarkedet. Så hvis du alligevel har tænkt dig at beholde uret i mange år, så er der ingen valid grund til ikke at tage det i brug.

Mere saglig og præcis kan den vist ikke siges ? Icon_party

Mvh. John
Svar
I 2004 blev Rolex Submariner LV (16610LV) præsenteret, og jeg bestilte et hos Rolex AD i DK.
Den kom til mig i 2005, hvor jeg gav 32.600 kr for den som var listeprisen.

Jeg har siden brugt den nænsomt, i rotation med mine andre ur.

I dag vil jeg kunne sælge den for 40.000-45.000 kr. Havde den været ubrugt havde den kunne sælges for 50.000 kr.

Så en værdstigning på over 30% i løbet af 10 år, hvor jeg samtidig har kunne bruge og nyde mit dejlige ur i alle årene, er da ok !
Og uret blev købt nyt fra autoriseret AD, til fuld listepris.

Jacob
Svar
(18-06-2015, 08:36 PM)Jacob K Skrev: I 2004 blev Rolex Submariner LV (16610LV) præsenteret, og jeg bestilte et hos Rolex AD i DK.
Den kom til mig i 2005, hvor jeg gav 32.600 kr for den som var listeprisen.

Jeg har siden brugt den nænsomt, i rotation med mine andre ur.

I dag vil jeg kunne sælge den for 40.000-45.000 kr. Havde den været ubrugt havde den kunne sælges for 50.000 kr.

Så en værdstigning på over 30% i løbet af 10 år, hvor jeg samtidig har kunne bruge og nyde mit dejlige ur i alle årene, er da ok !
Og uret blev købt nyt fra autoriseret AD, til fuld listepris.

Jacob

Ja da. Der findes nogle modeller som stiger i prisen men 30% i løbet af 10 år er nu ikke imponerende.
Når vi taler om undtagelser, blev jeg i -89 eller -90 når Knud Pedersen lukkede deres Vestergadeafdeling i Aarhus, blev jeg tilbudt 3 eller 4 Milgauss´er med 30 eller 40% rabat. De var NIB´s, omkring 10 år gamle og listeprisen var i forvejen ikke høj.
Havde jeg købt og beholdt dem havde jeg i dag en pæn opsparing i dem.

Hvis-hvis-min-næse-var-spids....

Go´ weekend - John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)