F. P. Journe kom forbi NY igen
Så skete det igen. Francois-Paul Journe kom forbi på sin årlige PR tur. I går holdt han intim middag for en lille skare af de tunge samlere - i dag var det tur til de mere almindelige dødelige. Anledningen var - udover den årlige turne - at introducere F.P. Journes nyeste skud på stammen, dameuret elegante.

Som sædvanlig kom der en fin invitation med mail

İmage

Jeg lagde jo hurtigt mærke til, at årets F.P. Journe begivenhed ikke skulle foregå i boutiquen på Madison Avenue, men på et af de finere hoteller i New York, New York Palace på Madison Avenue ved 51st Street.

Det var ikke helt gået op for mig hvad The Jewel Suite by Martin Katz betød, men det fandt min kone og jeg ud af da vi kom til hotellet. Vi blev ført over i hotellets 'Tower' del, som er der hvor de særlige værelser findes og vi blev bedt om at køre op på 53. etage.

Se her, hvad der ramte os lige i ansigtet

http://www.businessinsider.com/penthouse...014-5?op=1

Det viser sig, at Martin Katz er en amerikansk juveler, der laver meget dyre smykker til meget rige mennesker - stor overraskelse. Læs mere her.

http://martinkatz.com

Så vi træder ind i den vildeste tre-etagers suite på 53. etage og opefter i Midtown New York. Udsigten var derefter i den store stue i den nederste etage.

İmage

İmage

Og der var tjenere overalt med champagne, canapeer og meget andet godt og i baggrunden sad der en pianist ved suitens flygel og spillede jazz klassikere. Alt sammen ganske civiliseret ;-)

İmage

Indretningen var måske ikke klassisk skandinavisk, men det så nu meget godt ud

İmage

İmage

Gik man op på 1. sal af suiten (eller tog den indbyggede elevator) så fandt man et arbejdsværelse og et par soveværelser med egne badeværelser

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Man kunne så tage elevatoren op til den private tagterrasse, som bestod af en overdækket stue og lidt åben terrasse med egen jacuzzi

İmage

İmage

İmage

Jacuzzi...

İmage

İmage

Og udsigten fra Jacuzzi....suk...

İmage

İmage

Så kunne man tage elevatoren ned

İmage

Og endelig den indre trappe ned til nederste etage

İmage

Her mødte vi sørme Mr. Journe som gik rundt og hilste på

İmage

İmage

Således ydmyget mht. ens boligsituation kunne man nu gå i gang med at kigge på dameurene. 

Elegante er ikke kun FP Journes første dameur - det er også et quartzur....gisp! Men det er ikke hvilket som helst quartzur. Mr. Journe laver jo ikke tingene som andre, derfor kan hans quartzur noget specielt. Når man tager det af og lægger det, så går det i 'dvale'. Det går simpelthen i stå. Når man så tager det op igen, så vågner det og indstiller sig selv til det rigtige klokkeslet. Med den teknologi kan batteriet holde i ekstremt lang tid - op til 18 år i stand-by mode.

Selve urets form er kraftigt inspireret af en ekstremt limited edition serie kaldet Vagabondage, som FP Journe lavede for en del år siden. Dog med noget mere feminine træk gennem udsmykning, remme mv. Jeg så i øvrigt Vagabonde ure på to af gæsterne her til aften - ikke noget hverdagssyn, for at sige det mildt.

Nu til billederne - Elegante bliver lavet i en titanium-version, men aftenens udstilling var klart inspireret af at vi var på besøg hos en juveler, som i øvrigt havde suppleret med lidt anden 'hardware' i form af ekstreme diamantringe. Se selv. Vi har nok at gøre med udgaverne i hhv. rødguld og platin. Alle varianterne leveres med gummiremme i forskellige farver. Seks forskellige til titanium modellen (hvid, lyserød, lyseblå, midnatsblå, chokolade og khaki-grøn), chokolade-brun til guldversionen og mørkeblå til platinudgaven. Alt efter lyst og behov kan uret udsmykkes med diamanter på både kasse og skive.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Urene var udstillet i nogle rimeligt cool - men svært fotograferbare - montrer. Åbenbart en del af designerinteriøret.

İmage

Se mere om elegante her

http://www.fpjourne.com/eu/collections-en-elg-1.html

Heldigvis var der også solide herreure på besøg. Her er et par smagsprøver. Det første sidder på armen af Felipe, som er moderatør på FP Journe forum på timezone.com

İmage

Det næste er Octa i Linie S serien, dvs. FP Journes sports serie. Ideen kom fra en af Mr. Journes japanske kunder, der gerne ville have et ultralet sportsur til sine lange løbeture. Uret er lavet i aluminium hele vejen....også værket! Det fører til, at det vejer 53 gram - inklusiv lænke!

İmage

Lænken er delvist belagt med gummi for at øge holdbarheden.

İmage

Aluminiums-konstruktionen har vist sig ikke at være så holdbar og for dyr at producere, så nu laves uret alene i titanium i en lidt grøn-grå farve, også superflot. Men så stiger vægten også helt op til 73 gram.

Til sidst gik der fest og farver i den oppe på tagterrassen, hvor en kreds af solide kunder, direktøren fra FP Journe i USA og Mr. Journe himself sad og lagde planer for en eksklusiv NY FP Journe urklub, som bl.a. vil få fremstillet et meget begrænset antal 'medlemsure', som de sad og designede i fællesskab. Ganske sjovt at sidde og være med i.

İmage

Efter endnu en aften på toppen af New York trak vi os tilbage med en lille goodie-bag, som denne gang var rettet mod kvinden i mit liv - champagne, et tørklæde og en lille folder om elegante.

İmage

Således sluttede en helt almindelig onsdag i New York.

Claus

Svar
Min onsdag var næsten lige så cool..........not......men jeg fik slået græs  Icon_lol
Svar
Herlige ting, du oplever!
Det er jo som at være med i et afsnit af Dirty Sexy Money  Icon_lol
Tak som altid for at du deler!
Mvh Jens
Svar
Super oplevelse! Tak fordi du deler den med os almindelig dødelige. Det er om at samle på den slags oplevelser, så længe muligheden er der.
JK
Svar
Kaere KimT, Jens og jk,

Tak for tilbagemeldingerne - som altid er det en fornoejelse at dele det her.

En ting jeg kom til at taenke paa i gaar aftes er forskellen mellem de store brands (JLC, Vacheron, Lange osv) og FPJ naar man oplever dem live/face to face. Hvor de store er en slags 'maskiner' med CEOs, marketing- og PR-folk kombineret med standardbudskaber, polerede holdninger og brede produktportefoeljer, saa staar FPJ som noget meget mere 'levende'. Der er mere sjov og ballade, du er som ejer/interesseret meget taettere paa folkene bag, de snakker om saerlige produkter til f.eks. brandets venner i NY, man kan tale med dem om personlige varianter af urene osv osv.

Meget af det er naturlige konsekvenser af et brand, der laver 50.000+ ure om aaret versus et, der laver 8-900. Men det er jo ogsaa 'med vilje' fra FP Journes egen side. Det virker som om han og hans team oprigtigt vil meget taet paa deres kunder. Da de tydeligvis er meget, meget ambitioese (der blev snakket om nye geografier og produkter i gaar), saa bliver det spaendende at foelge business-siden af dette brand. Hvordan vaekster man men holder samtidig den meget taette kontakt til kunderne? Hvordan vaekster man, hvis det hele haenger paa en person?

Men kvadratroden er, at jeg gaar grinende hjem fra arrangementerne med FPJ og bare imponeret hjem fra dem med JLC, VC osv. Og maengderne af champagne er de samme, saa det maa vaere noget andet, der goer det ;-)

Claus

Svar
Sikke et kedeligt liv   Icon_blink
Selvfølgelig gas jeg er i gruset  Icon_not

Fedt du deler Claus. Icon_Up

God weekend over there 
til dig og familien  Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(04-06-2015, 06:47 PM)Stensbjerg Skrev: Sikke et kedeligt liv   Icon_blink
Selvfølgelig gas jeg er i gruset  Icon_not

Fedt du deler Claus. Icon_Up

God weekend over there 
til dig og familien  Icon_cool

Hej Jacob,

Haha - ja, det var sgu' lidt kedeligt, men hvad kan man forvente af en soelle onsdag?

Det var surrealistisk at opleve en hotelsuite i den klasse.

Claus

[url=//www.pinterest.com/pin/create/extension/][/url]

Svar
Gal en suite, og gal et arrangement! Fed læsning! Tak, Claus
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Thjaa. Det eneste, jeg har at sige, er, at jeg er blevet bekræftet i to ting:

København er en mindre provinsby

Jeg skal en gang have et F.P.Journe

/Bjørn.
Svar
(05-06-2015, 05:48 PM)bjorn_e58 Skrev: Thjaa.  Det eneste, jeg har at sige, er, at jeg er blevet bekræftet i to ting:

København er en mindre provinsby

Jeg skal en gang have et F.P.Journe

/Bjørn.

Hahahaha - bedste kommentar ever.....tak!

Claus

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)