Mads Gjødesen - Timetowatch.dk
(14-05-2015, 05:54 PM)T.Hansen Skrev:
(14-05-2015, 05:51 PM)D.Sandberg Skrev: Måske vi skulle holde os for gode til at sidde og hagle svenskerne ned.
:+1:  ingen grund til at opføre sig ligesom dem, det gavner ingenting.

+1
/SK
Svar
(15-05-2015, 07:20 PM)Suberman Skrev:
(14-05-2015, 05:54 PM)T.Hansen Skrev:
(14-05-2015, 05:51 PM)D.Sandberg Skrev: Måske vi skulle holde os for gode til at sidde og hagle svenskerne ned.
:+1:  ingen grund til at opføre sig ligesom dem, det gavner ingenting.

+1

Der er nu også en del uenighed mellem "dem" - svenskerne altså - omkring de implicerede parter og deres håndteringen af sagen.

/Mikkel
Svar
Hvad er det der er så anderledes ved ure i forhold til andre varer? Jeg har ikke kunne finde noget spec. vedr. ure og tænker at de er omfattet af købeloven som alt andet eller er jeg helt gal på den ??  
Hvis jeg ikke er gal på den så er der vel i denne sag fejl og mangler på varen og de skal jo ikke nødvendig vis ikke findes inden for 14 dage eller ??
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
(16-05-2015, 03:43 PM)maclerche Skrev: Hvad er det der er så anderledes ved ure i forhold til andre varer? Jeg har ikke kunne finde noget spec. vedr. ure og tænker at de er omfattet af købeloven som alt andet eller er jeg helt gal på den ??  
Hvis jeg ikke er gal på den så er der vel i denne sag fejl og mangler på varen og de skal jo ikke nødvendig vis ikke findes inden for 14 dage eller ??

Nej men når køber er bekendt med disse "fejl og mangler" i købssituationen eller indenfor returperioden på de 14 dage, men bevist accepterer varen  på trods af dette, mener jeg ikke loven tillader at man så kan bruge løs og så en måned efter fortryde. Problemet her er jo at der reelt er tale om en brugt vare som ikke sælges fra autoriseret forhandler fra ny. 

Det med de brugte ure kan være en super giftig grå zone. Jeg sælger MANGE ure der ikke er 100 % komplette eller med en lidt anden boks, skruetrækker, tags, rem, ect og hvis man som brugt handler skal stå på mål for alle disse små uvisheder er ens forretningsgrundlag alt for usikkert desværre. Potentielt kunne 50-70 % af mine kunder jo så indenfor 2 år reklamere på varen og få fuld betaling retur. 

Der hvor jeg savner lidt realitetssans her er når man kender til varens beskaffenhed og vælger at beholde og ikke mindst bruge uret for så en md. senere at fortryde og så gøre krav på 100 % refusion. 

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Det svarer vel lidt til at købe et par sko som kommer i en forkert kasse.... Gå i dem i en måned og så prøv at gå tilbage til skohandleren og høre om han vil returnere fuld hane for et par sko der nu er gået til og sikkert lugter pænt funky, blot fordi du har fundet ud af at kassen de kom i ikke er helt korrekt for modellen..... Icon_head
Svar
(21-05-2015, 08:03 AM)Krüger Skrev: Det svarer vel lidt til at købe et par sko som kommer i en forkert kasse.... Gå i dem i en måned og så prøv at gå tilbage til skohandleren og høre om han vil returnere fuld hane for et par sko der nu er gået til og sikkert lugter pænt funky, blot fordi du har fundet ud af at kassen de kom i ikke er helt korrekt for modellen..... Icon_head

En meget rammende beskrivelse af den omdiskuterede sag.
P.N.
Svar
Problemet her er at uret som godt nok er brugt med mangler blev solgt som værende komplet som fra en AD. Ved man som sælger ikke nok om sine ure eller vælger ikke at bruge kræfter på at vide dette skal man ikke love det.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
(21-05-2015, 08:03 AM)Krüger Skrev: Det svarer vel lidt til at købe et par sko som kommer i en forkert kasse.... Gå i dem i en måned og så prøv at gå tilbage til skohandleren og høre om han vil returnere fuld hane for et par sko der nu er gået til og sikkert lugter pænt funky, blot fordi du har fundet ud af at kassen de kom i ikke er helt korrekt for modellen..... Icon_head

Du kan være sikker på at jeg som sneakers samler finder ud af de har solgt mig et par sko med forkert kasse, at jeg vil gå tilbage til butikken. Som rigtigt samler ved man hvad korrekt kasse betyder for prisen - så for de rigtige vil den være lige så vigtig som ved et ur. Det samme om de er kommet med det rigtige tilbehør.
Svar
(22-05-2015, 07:20 AM)Black Seal Skrev:

Du kan være sikker på at jeg som sneakers samler finder ud af de har solgt mig et par sko med forkert kasse, at jeg vil gå tilbage til butikken. Som rigtigt samler ved man hvad korrekt kasse betyder for prisen - så for de rigtige vil den være lige så vigtig som ved et ur. Det samme om de er kommet med det rigtige tilbehør.

Hvis du gør det efter 14 dage eller en måned og har brugt skoene i mellemtiden håber jeg da at forretningen beder dig hoppe i din egen kasse, pakke dine sydfrugter og forlade forretningen. Icon_party
P.N.
Svar
Tror nu også min respons ville have været noget i retning af "Prøv du bare den ved forbrugerstyrelsen - God fornøjelse og held og lykke med det"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)