Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Denne tråd har fået mig til at tænke mere over servicevilkår/priser/tider i den schweiziske urindustri og jeg må indrømme at jeg får sværere og sværere ved at kunne "sluge" det. ikke så meget den konkrete sag her i tråden, men mere den overordnede tilgang til tingene som vi efterhånden oplever. Priserne stiger og stiger og ventetiderne ligeså, alt imens man afskærer uafhængige urmagere fra reservedele, så de - i mange tilfælde - ikke længere kan hjælpe.
Heldigvis er der internationalt kommet lidt mere fokus på "udfordringen" f.eks. på sider som Hodinkee (som er meget besøgt) m.v. og vi kan håbe at der på et tidspunkt er nogen der prøver at ændre disse tiltagende ringere og ringere vilkår for os (købere/brugere/samlere). I de fleste andre brancher har man for lang tid siden fundet ud af at aftersales er en KÆMPE faktor ifht. næste salg og hvis en af de større high-end fabrikanter lagde stilen om, ville de kunne stikke helt af ifht. de andre. Især i dag hvor det ikke kræver mere end to minutter på Google og så kan man læse spalte op og spalte ned om oplevelser med service.
Jeg ville som sådan ikke noget med dette indlæg, jeg sad bare og læste tråden igennem og det satte lige lidt tanker i gang. Eller det vil sige, jeg har gået med tankerne i en længere periode og nu ville jeg bare lige af med lidt af det
•
Svar: 1,472
Tråde: 51
Modtaget Likes: 65 i 42 svar
Givet Likes: 261
Meget enig Kim, det virker som om at urverdenden ikke helt har fanget hvilken vej kloden drejer.
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Hej Kim, m.fl.
Ja, indtil nu da går det da kun den forkerte vej.
Tænk på om ikke så lang tid kan en uafhængig urmager f.eks. Ikke få dele til Omega, ved godt at diverse lagre skal tømmes først, men tror det går hurtigere end vi er klar over. Alle nye ure SKAL så sendes til autoriserede værksteder, sikke leveringstider der er syne..... Uha, uha. Det bliver spændende at følge. Og priser...
Kunderne kan kun gøre et, lad være at købe, hvis der er dårlig service.
TagHeuer har jo faktisk gjort det lidt hen ad vejen. De har to priser på reservedele, en til autoriserede og en til ikke autoriserede, nårh ja, ikke autoriserede kan så heller ikke få alt.....er mit indtryk. Pris forskellen har jeg dog oplevet.
Mvh
Lars
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Vi må i gang med at lave delene selv Lars

Godt det er vintage ure jeg er mest interesseret i, det vil vare længe før markedet er tømt for reservedele hos alle de "uautoriserede" leverandører.
P.N.
•
Svar: 254
Tråde: 30
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 0
Er der nogen der ved hvorfor mang gør sådan? Kan det være for at sikre at et sevice lever op til en vis standard?
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(13-05-2015, 10:18 AM)brauer Skrev: Er der nogen der ved hvorfor mang gør sådan? Kan det være for at sikre at et sevice lever op til en vis standard?
That is the excuse brands tell their customers.And it is a down right lie.Car firms tried to do the same until they got a EU judgment against them.Why they allow other parts of industry to do the same,is beyond me.They do it just to make more money,at the expense of the customer getting slow service.They are cutting their own throats here,because if independant watch makers begin to disapear.What will follow,can be the end of the global interest for mechanical watches.
Some smart arse idiot got the idea on how to make even more money.They did not even stop to think about the consequenses of their actions.Brands like Nomos are leading the way,they will supply parts to anyone.
I have said this before but i will repeat it.I am not sure that what they are doing is legal.And if it was taken to the EU court,i think they would lose.They are taking the bread out of independant watchmakers mouths.And i have a question.Why do the watchmaker organizations do nothing about it?
I do not buy watches from these brands anymore
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Lad os alle stoppe med at købe ure. Problem løst
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•