Et lille dilemma i forb. Med service/garanti
Hej

Jeg havde for ca. 1,5 år mit IWC 371918 til service hos Richemond (IWCs service center i Singapore).
Ved fuldt service hos IWC er der to års garanti.

Jeg har lige opdaget at de byttet rundt på to af viserne på sub-dials.
Kun den kørende sekundviser skal være lumet, men kan se de har fået dem forbyttet, så det nu er "time-totalisatoren" der er lumet.

Jeg har som sagt ikke tænkt over det før nu. Tror i der er noget at hente ved at gå til en af IWCs danske forhandlere. Der er jo stadig garanti på det, det er en klokkeklar fejl (tøhø), men jeg er jo sent ude.

Hvad mener i om det?
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Jeg ville enten prøve at ringe til en dansk AD eller gå hen og banke på døren og spørge dem - det værste der kan ske er jo at man kan risikere at få et nej Icon_e_wink Men ja, klokkeklar fejl må man sige...
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Reklamation løber, som udgangspunkt, fra forbrugeren opdager fejlen (Eller burde have opdaget den). Så vil mene at du kan få det lavet kvit og frit Icon_smil

Derudover er jeg ret sikker på, at de gerne vil lave det gratis lige meget hvad...
Gotta have them all
Svar
Uret er jo stadig under garanti, så bare afsted til IWC i Schweiz (er ikke sikker på om forhandlerne vil lave det per kulance).
Svar
Tak for jeres feedback.
Jeg har talt med Ole Mathiesen, de vil gerne hjælpe, men kan ikke sige hvordan sagen helt præcist vil blive håndteret.

Han nævnte at han troede IWC ville æde regningen, men ikke kunne udelukke jeg skulle betale porto til la suisse eller holland.

Lidt træls, når nu det er en ærgelig lille fejl.
Svar
Du kunne ikke finde på at lade det være indtil næste service som en lille kuriositet?

mvh Jens
Svar
Jens Skrev:Du kunne ikke finde på at lade det være indtil næste service som en lille kuriositet?

mvh Jens

Det er en god pointe, men det tillader min "OCD-light" desværre ikke Icon_e_smile

Der er også længe til.
Svar
peterkaa Skrev:Tak for jeres feedback.
Jeg har talt med Ole Mathiesen, de vil gerne hjælpe, men kan ikke sige hvordan sagen helt præcist vil blive håndteret.

Han nævnte at han troede IWC ville æde regningen, men ikke kunne udelukke jeg skulle betale porto til la suisse eller holland.

Som udgangspunkt skal det ikke være til ulempe for kunden, at der skal fixes noget under garanti, og derfor burde du ikke skulle acceptere en betaling af porto.

Hvis de accepterer at de har lavet en fejl, skal du i hvert fald ikke betale noget, da det så er en slags afhjælpning, der ikke skal være til unødvendig gene (læs: hverken økonomisk eller på anden måde) for dig.
Gotta have them all
Svar
rkaa Skrev:Tak for jeres feedback.

det er så virkelig mærkeligt at det skal hele vejen til
Schweiz pågrund af to viser. De har jo deres egne urmager som kan lave det ?
Svar
Ja, det må være lidt feset at være ansat som urmager i den butik hvis så simple job skal sendes afsted :-( Men det er jo desværre den vej det går.........
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)