Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
(03-05-2015, 10:48 PM)misiu Skrev: Der er et par ting der ikke helt passe i den aktikel. Det med at der er kun 3 urmagere der kan reparere antikke ure er vist lige at overdrive det. Der er ihvertfald dele flere der kan rep. Antikke ur. Og det at ikke er interesse i faget mere er heller ikke sandt, den har aldrig været store end den er i dag. Det synes jeg ihvertfald
Finn er sikkert blevet fejlciteret, når han taler om antikke ure tror jeg han taler om specielle stand, skabs og rejseure og andet i den stil. Dem er der altså rigtig mange som ikke gider røre ved. Det er jo også derfor at Michael fra din skole af og til må udføre sådanne service hjemme i kælderen! At der kun er tre der udfører sådanne service og repr. Er måske overdrevet, men helt officielt er der nok ikke så mange endda.
Finn Morbeck er i øvrigt tidligere lære på urmagerskolen og har skrevet en håndfuld bøger også!
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Det er ikke et problem at finde urmagere til antikke stand og vægure i alle dele af landet, det er nok et større problem efterhånden at finde forretninger der på eget værksted laver armbåndsure, dyre mærkeure og ure med specielle komplikationer.
P.N.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(10-05-2015, 11:23 AM)P.N. Skrev: Det er ikke et problem at finde urmagere til antikke stand og vægure i alle dele af landet, det er nok et større problem efterhånden at finde forretninger der på eget værksted laver armbåndsure, dyre mærkeure og ure med specielle komplikationer.
P.N.
+1 Yes that is the big problem today.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•