Apple Watch unboxing - Nu med lidt første brugsindtryk
Amen.

Tak for dine erfaringer so far Hr. Nissen. God stil.  Icon_Up
Mvh Kim 
Svar
(28-04-2015, 09:57 PM)KimT Skrev: Jeg tror mere og mere på at det for en del vil kunne udkonkurrere de mekaniske ure.

En frygteligt tanke, men jeg er enig med dig. Jo mere AW kommer til at kunne desto svaerere vil 'normale' ure faa det. Stensikkert.

Det kan vaere svaert at se herinde, hvor vi alle er taet knyttet til mekanikken - men jeg tror AW's funktionalitet vil vinde mange over paa 'the dark side'...

Et alternativ er at vaere komplet nerd og gaa med mekanik paa et haandled og elektronik paa det andet....;-)

Claus

Svar
(28-04-2015, 10:06 PM)Avantismo Skrev: Amen.

Tak for dine erfaringer so far Hr. Nissen. God stil.  Icon_Up

Selv tak - det er klart en fornoejelse at dele det med jer. Det her er ogsaa lidt af en rejse...valget mellem mekanik og elektronik er ikke saa klokkeklart som jeg troede....damn.

Claus

Svar
(28-04-2015, 09:36 PM)cfnissen Skrev:
(28-04-2015, 08:47 PM)khbk Skrev: Et interessant spørgsmål er, hvor længe AW -ejeren bliver ved med at tage sit gamle ur på det andet håndled.
/
Kristen

Måske det vil betyde en renæssance for lommeuret??

1) Denne AW ejer har taenkt sig at holde fast i mekanikken.

2) Ja, hvis man vil have GPS-detaljer, saa er det med iPhone. Hvis man kan leve med lidt mindre praecision (distance, tid mv.) saa kan man loebe uden.

Claus

Damn, hvis jeg skulle have AW, ville det hovedsageligt være for at jeg ikke skulle slæbe iPhone med når jeg skal dyrke motion. Det kan den så ikke erstatte.
Seiko Monster SKX799
Audemars Piguet 15300 "Blue"
Panerai Luminor Marina PAM00111
Min fotograf side fluxdonphotography
İmage
Rolex by fluxdon, on Flickr

Svar
God aften

Som et lille bidrag til denne spændende tråd, kan jeg fortælle, at jeg netop er kommet hjem fra et årligt seminar på firmaets HQ i Hamburg. Jeg nyder altid turene derned, da der generelt er mange flotte ure blandt de ansatte. Og spændende indhold på seminaret Icon_blink

I år blev der talt meget om AW, og en enkelt person havde det. Han er ikke urnørd ellers deslige, og går ikke med to ure. Så her har AW erstattet et smukt IWC portugieser! Og nej, jeg spurgte ikke om jeg skulle overtage IWC'en. Stor fejl, set i bagklogskabens ulideligt klare lys Icon_e_biggrin1 Men ingen tvivl om, at blandt menigmænd på kontoret, kommer AW til at spille en rolle på bekostning af mekaniske ure. Om det så er fordi AW er helt nyt, en lokal trend eller andet skal jeg ikke kunne sige.

Jeg fik en lille fremvisning, og det så sgu meget smart ud. Men må ærligt indrømme, at jeg ikke kommer til at købe et. Jeg synes, at jeg er rigeligt online, og skærmen var lille lovlig lille. Han havde 38, men havde bestilt 42 mm.

//Michael
Svar
Med de batteritider AW har så er man jo "nødt" at gå med to ure Icon_rul
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

Svar
Dag 6 indtryk

• Batteriet i AW holder altsaa godt. I gaar op og igang kl. 06.20 - kl. 22.30 var der 33% tilbage paa batteriet. Igen baseret paa en dag med en del notifications, lidt brug af kortfunktionen, lidt demo til nysgerrige mennesker osv.
  • Til gengaeld bliver iPhone 6 lidt presset af at skulle 'servicere' AW. Den bruger ca. 10-20 ekstra procentpoint af stroemmen i forhold til foer AW.
  • Activity-app virker godt med god opsamling af dagens aktivitetsniveau, jaevnlige reminders til kontor-manden om at bevaege sig lidt. Der er tre 'stroemme' i Activity app, hhv. 'Move' som er almindelig, stille og rolig bevaegelse som bliver omregnet til kalorieforbrug, Exercise, som bliver maalt i minutter pr. dag og hvor maalet er sat af det ambitionsniveau du fastsaetter naar du starter AW for foerste gang (high/medium/low). For mig er det 30 minutters aktivitet pr. dag - og gaaturen frem og tilbage til subwayen i aegte New Yorker tempo taeller med her. Endelig er der 'Stand' som taeller hvor mange gange du er oppe og staa og bevaege dig lidt i loebet af dagen. Mit maal er 12 - og den sender typisk en reminder til mig efter en times stillesidden. For hver af de tre 'stroemme' er der en underskaerm, der viser dig hvornaar paa dagen du gjorde mest af de forskellige ting - sjovt at se sine moenstre paa den maade.
  • Brugte 'Yelp' i gaar til at finde en restaurant at spise paa sammen med en ven, der var paa besoeg. Virker rimeligt hurtigt og kommer med en liste af restauranter, barer, kaffesteder i naerheden- alt efter hvad man beder om. Du kan klikke paa en restaurant paa listen for at se anmeldelser og du faar ogsaa beliggenhed samt mulighed for at faa kort-funktionen til at guide dig derover. Meget handy.
  • Har ogsaa faaet installeret 'Tile' app, som hoerer til det fysiske produkt 'Tile' https://www.thetileapp.com. Det er en bluetooth-dims du kan saette paa dine noegler eller andre ting du ikke vil miste og som saa holder oeje med hvor dimsen sidst har vaeret. Du kan nu bruge AW til at finde dine ting.
Igen - stil endelig spoergsmaal, hvis I har nogle konkrete ting I vil vide.

Claus

Svar
Dag 7 - Nye ting bliver prøvet
  • Ikke noget nyt med batteriet. Det holder bare.
  • Har installeret ny kalender app kaldet 'Tempo'. Virker flot og smart på iPhone, meget mere integreret med kontakter, e-mails mv. end Apple's egen kalender app. Lad os se hvad der sker over de næste dage. Den er nu på iPhone og AW.
  • Har langt om længe prøvet Digital Touch, da en af mine venner var i San Francisco med sit nye AW. Pludselig kunne man i 'Messages' også vælge touch-funktionen og ikke kun de to oprindelige, dvs. ring til ham eller skriv til ham. Ved at trykke på en lille ikon med en finger kommer man ind på en 'blank' skærm. På den kan man tegne små tegninger, som så automatisk bliver sendt til modtageren efter et lille stykke tid. Det er ret sjovt - vi endte med at spille kryds og bolle live mellem New York og San Francisco. Man kan også vælge at holde to fingre på skærmen. Derved sender man sit hjerteslag til modtageren i den anden ende, som kan mærke det på håndledet. Mærkeligt og ret intimt. Den tredie mulighed er at tromme med en finger - modtageren mærker så dine finger-slag på håndledet. Igen både mærkeligt og meget intimt. Geniale ting til den lidt mere følsomme kommunikation f.eks. mellem kærester og familiemedlemmer. Det er nok ikke noget man gør med chefen...
  • Prøvede så også at sende beskeder. Her kan man enten vælge nogle for foruddefinerede beskeder - som man kan tilrette på sin iPhone - i stil med 'On my way' eller 'Sorry, I can't talk right now'. Der er også en lille smiley-ikon man kan trykke på for at sende animerede emoticons, dvs. små figurer der smiler, bevæger sig o.l. Endelig er der en lille mikrofon-ikon. Med den kan man indtale en besked og enten få den sendt som lyd-fil eller få bruge Siri som talegenkendelse. Jeg var ved at tabe næse og mund, da den genkendte min danske besked perfekt. Og det gik rimeligt stærkt. AW tabte dog pusten, da jeg prøvede at sende flere beskeder - gik simpelthen helt i stå. Om det skyldes manglende mobil-forbindelse på den tilkoblede iPhone, der sender lyden afsted til talegenkendelse, eller om det var AW's processer, der ikke kunne følge med kunne jeg ikke gennemskue. Men imponerende var det nu at indtale en besked på dansk og se den blive genkendt perfekt.
  • Og igen i dag har iPhone ikke været så meget i brug. Underlig fornemmelse.
  • Her på gaden i New York er det mange gange svært at komme gennem menneskemylderet i Midtown. Dels fordi der er mange mennesker, men så sandelig også fordi der er mange 'telefon-zombier', der bare går midt på fortove med øjnene klistret på deres smartphone. Tålmodighed er ikke New Yorkeres stærke side - det skal bare gå stærkt og hvis du står i vejen eller forsinker dem, så sker der ting og sager. Her kommer AW også til sin ret, da det er noget nemmere at kaste et hurtigt blik på den lille skærm end det er at finde smartphonen frem, låse skærmen op og læse beskeder, mails og facebook mens man prøver at lade som om man samtidigt kan gå i en lige linie.

Svar
God læsning Claus Icon_smil
"telefon zombier" he-he, dem har de osse i London, de ses som regel i store grupper, i hurtig gang, snuden i smartfon'en og i den anden hånd en kop kaffe !
Lemming-agtigt og samtidigt lidt imponerende  Icon_e_biggrin1
Svar
Rigtig god læsning. Tak for det, Claus. Jeg er dog stadig i syv sind...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)