Apple Watch unboxing - Nu med lidt første brugsindtryk
Tak for gode tilbagemeldinger. Vi holder den kørende lidt endnu.

Kim - ja, jeg er meget positiv og det skyldes dels nogle generelle ting og dels nogle specifikke ting omkring Apple Watch.

Generelt
  • Jeg er meget interesseret i ny teknologi og de muligheder der følger med
  • Jeg er fascineret af hvordan virksomheder arbejder med produktudvikling, særligt når det omfatter både fysiske produkter og services
  • I mine øjne er Apple utroligt dygtige til at udvikle smukke og brugbare dimser, hvor der som regel er tænkt en del mere end to-tre skridt fremad
  • For mig er der 'value for money' i at være en del af Apple's 'lukkede' univers. Jeg er klar over, at der er 'åbne' og 'gratis' alternativer.
Med det som udgangspunkt, så kan jeg om Apple Watch specifikt sige:
  • Kvaliteten af dimsen (jeg kan altså ikke kalde den et ur...) har overrasket mig - både mht. finish, bærekomfort mv.
  • Brugeroplevelsen har været overraskende god. Jeg forventede noget 'ufærdigt' men er blevet positivt overrasket af hvor godt det hele er skruet sammen fra første opstart til daglig brug
  • På bare tre dage har dimsen fundet en plads mellem min iPhone og mig selv. Jeg kigger markant mindre på min iPhone og bruger ikke tiden på at sidde og kigge på den lille skærm i stedet. Bare det at jeg ikke skal have telefonen frem og låse den op gør, at jeg ikke bliver fristet til også liiiiige at checke tre andre ting.
  • Hvis dette er version 1.0, så glæder jeg mig vildt til de næste iterationer.
Og så har jeg bidt hovedet af al skam og går med et dejligt mekanisk ur på den ene hånd og Apple Watch på den anden hånd...suk....men jeg kan ikke undvære tandhjulene. Heldigvis er det skjorte og slips på arbejde, så det er ikke helt så synligt, men der er klart stemplet 'nerd' i panden på mig. Haha.

Claus

Hej Danny,

Hastigheden er OK. Første gang en app åbner tager det vist lidt ekstra tid - og alt afhængig af din mobilforbindelse så kan det tage et lille stykke tid at hente informationer, f.eks. om vejret. Generelt virker det meget fornuftigt - og du sidder ikke og åbner og lukker apps som på iPhone.

Mange af de vigtigste apps kan vise deres basale informationer som en del af 'Glances', dvs. de skærmbilleder, der kommer frem når du swiper opad på dimsen. Så bladrer du mellem forskellige sæt af informationer, f.eks. dine næste kalenderaftaler, vejret der hvor du er osv.

Swiper du nedad på skærmen, så ser du dine notifikationer, dvs. messages, mails, instagramopdateringer (likes) osv. Dem kan du hurtigt kigge igennem der.

For begge grupper af information (notifikationer og 'glances') gælder, at du kan trykke lidt hårdere på skærmen for at blive ført ind i den pågældende app, f.eks. mail, instagram eller vejrudsigten. Det fungerer ret godt - og skærmen er bygget så du får et fysisk feed-back når du trykker hårdt på skærmen - som hvis du klikker på en fysisk mus eller trackpad på en bærbar.

Til gengæld oplever jeg, at Siri er ultrahurtig. Jeg tabte underkæben et par gange i går, da jeg testede den med lidt forskellige spørgsmål. Og hvis den ikke kan svare direkte på Apple Watch, så henviser den til din telefon, der er klar med svaret når du låser den op - f.eks. hvis dit spørgsmål har udløst en søgning i Safari. Meget imponerende.

Claus

Svar
Det går sgu også helt okay med aktien:D
Svar
Tak for dit uddybende svar Claus Icon_Up Umiddelbart virker det ikke til at du syntes at ventetiden er et problem, det er godt at høre. Det har været mit største minus mod dimsen udfra hvad jeg har læst rundt omkring. Det skal jo helst ikke være hurtigere bare at tage telefonen op af lommen Icon_blink
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
(27-04-2015, 05:39 PM)BadHamster Skrev: Tak for dit uddybende svar Claus Icon_Up Umiddelbart virker det ikke til at du syntes at ventetiden er et problem, det er godt at høre. Det har været mit største minus mod dimsen udfra hvad jeg har læst rundt omkring. Det skal jo helst ikke være hurtigere bare at tage telefonen op af lommen Icon_blink
[url=//www.pinterest.com/pin/create/extension/][/url]

Her kommer saa lidt updates fra de seneste par dage - og jeg er rendt ind i lidt boevl med apps...

Dag 4
  • I aktion fra ca. 7:45 til 22 - endte med 45% batteri tilbage. Ikke voldsom brug af Apple Watch (AW) i loebet af dagen til anden end lidt notifikationer, en anelse mail-laesning og lidt Maps
  • Har lidt boevl med Maps. Kan kun faa AW til at give rutevejledning pr. bil, ikke til fods. Jeg kan simpelthen ikke finde indstillingen. Super irriterende naar man bor i en by, hvor det hele foregaar til fods. Google kunne ikke umiddelbart hjaelpe - skal kigge naermere paa det.
  • Tog en stille dag, hvilket bevirkede at AW naermest hver time vibrerede og kommanderede mig til at staa og gaa lidt rundt. Ganske fin lille reminder til sofadyret ;-)
Dag 5
  • Kort loebetur (ca. 30 min.) tog 3% af stroemmen - hvilket er bedre end jeg troede. Brugte dog Nike+, som jo ikke loebende checker pulsen, hvilket traekker mere stroem. Mener, at Apple's egen 'Workout' loebende checker pulsen.
  • Nike+ app langsom til at starte. Den lavede ogsaa lidt fejl paa iPhone forleden. Endnu en app, der skal finpudses nu naar udviklerne har faaet fingre i AW.
  • Nike+ interface var ikke umiddelbart intuitivt. Man faar en stor roed knap frem naar man skal starte en tur. Det viser sig, at man skal 'dobbeltklikke' paa knappen, ikke bare trykke en enkelt gang....det staar bare ingen steder.
  • Undervejs viser Nike+ distance, tid og gennemsnitlig fart, ikke andet.
  • Lidt underligt/irriterende ogsaa at skulle have iPhone med...men det er noedvendigt for at faa GPS data. Skal proeve en tur uden.
  • Sidder nu til moeder med AW, der vibrerer stille paa armen - god fornemmelse lige at kunne skimme notifikationer og mail-overskrfiter uden at skulle tage iPhone frem og laase op osv osv.
  • Stadig imponeret over hvor meget man kan holde sig up-to-date uden at skulle have iPhone op af lommen. Det goer mig ogsaa opmaerksom paa hvor slem jeg har vaeret til at blive distraheret hver gang telefonen blev laast op (check mail, check Facebook, check Instagram, check... osv osv).
Stil endelig spoergsmaal, hvis der er konkrete ting I vil vide!

Claus

Svar
Skal man have sin Ayefone med hvis man skal tracke en løbetur??
Seiko Monster SKX799
Audemars Piguet 15300 "Blue"
Panerai Luminor Marina PAM00111
Min fotograf side fluxdonphotography
İmage
Rolex by fluxdon, on Flickr

Svar
Ja, for der er vel ikke GPS i uret, eller har jeg misforstået?
Svar
Nope - ingen GPS indbygget i AW. Desværre Icon_e_confused
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Et interessant spørgsmål er, hvor længe AW -ejeren bliver ved med at tage sit gamle ur på det andet håndled.
/
Kristen

Måske det vil betyde en renæssance for lommeuret??
Svar
(28-04-2015, 08:47 PM)khbk Skrev: Et interessant spørgsmål er, hvor længe AW -ejeren bliver ved med at tage sit gamle ur på det andet håndled.
/
Kristen

Måske det vil betyde en renæssance for lommeuret??

1) Denne AW ejer har taenkt sig at holde fast i mekanikken.

2) Ja, hvis man vil have GPS-detaljer, saa er det med iPhone. Hvis man kan leve med lidt mindre praecision (distance, tid mv.) saa kan man loebe uden.

Claus

Svar
Jeg tror mere og mere på at det for en del vil kunne udkonkurrere de mekaniske ure.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)