Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Jeg ser frem til at høre mere fra din oplevelse af uret og tak fordi du deler....rart med flere vinkler på vores hobby og måske er det løsningen med to ure, lidt nostalgi og topmoderne på samme tid.
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Tak for udpakningen, Claus. Som altid med Apple er det gennemført. Jeg orker i høj grad at høre mere, meget mere, om dine første erfaringer med Apple Watch'en. Uanset hvad man måtte mene om opfindelsen, er den da utroligt spændende.
JK
•
Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
(24-04-2015, 11:03 PM)jk Skrev: Tak for udpakningen, Claus. Som altid med Apple er det gennemført. Jeg orker i høj grad at høre mere, meget mere, om dine første erfaringer med Apple Watch'en. Uanset hvad man måtte mene om opfindelsen, er den da utroligt spændende.
JK
Her er så lidt umiddelbare noter fra den første 1,5 dags tid...lettere ubearbejdet, men det kan nok give et første indtryk.
Dag 1
- Lækker indpakning giver en lækker første oplevelse.
- Suveræn opstart af uret med parring med iPhone, download af apps mv. Helt i særklasse
- Interfacet kræver tilvænning – ikke så meget, men allgevel. Man skal lære de to knapper at kende samt de forskellige måder at ’swipe’ på. Men det er fint mht. hastighed.
- Notifikationer??? Der er godt nok mange indstillinger…
- Batteri virker rimeligt holdbart – de første dage er jo ret atypiske fordi man sidder og leger og leger og leger….og viser det til en del mennesker
- Prøvede at gå lidt rundt i New York med brug af directions i Map-appen. Det virkede ikke supergodt – lidt for langsomt til at starte og lidt for upræcist. Kan skyldes problemer med GPS dækning blandt højhusene i Midtown – det er også umuligt i bil.
- 38mm virker fint med mig – dimsen er lækker at have på. Glemmer det helt – det er meget let og passer fint under et skjorteærme
- Ser ud til at trække en del på iPhone 6 batteri. Det skal jeg lige have kigget på i løbet af de næste par dage – er det kun her i starten eller…?
- Nyhedværdien er stor her den første dag. Vores dørmand var straks på det, servitricen på baren ligeså – og selv cool New Yorkere skal straks røre, tage billeder og dele på sociale medier når de ser det.
- De forskellige urskiver er godt nok cool når man kigger nærmere på dem – og de forskellige ’komplikationer’ (dato, world time, månefaser, kalenderaftaler, aktivitetsniveau, batteri osv osv) man kan have på de forskellige urskiver er så cool. Nogle af urskiverne er relativt langt fra normale ure – og de er super flotte.
Dag 2
- Damn, der er mange apps - og nogle af dem er ikke knivskarpe, fx. Instagram som virker som en app hvor de ikke heeeelt har tænkt sig om
- Der skal læses en del lige nu – både mht. tips og tricks men også om nye apps – lidt ligesom da iPhone kom ud. Det er en lang opdagelsesrejse lige nu.
- Bare jeg havde nogen at sende beskeder til – Digital touch (hjerteslag, små tegninger) virker kun til andre Apple Watches. Det er lidt som at have den allerførste fax eller mobiltelefon i omgangskredsen…
- Der er godt nok mange indstillinger man skal/kan kigge på. Notifikationer og ’Glances’ (de forskellige informationer man kan få ved at swipe op) er nok i top
Hvis I vil have en smag for hvad man kan med det, så led efter den user guide som Apple har frigivet på nettet. Den giver et godt billede af produktet og dets mange muligheder.
For mig er det tydeligt, at det dels er første version – der er en del ting, der lige skal finjusteres – og dels at vi ikke i dag kan se hvad det bliver til, ligesom iPhone i 2007. Der kommer til at ske ting og sager på app siden.
Og hvor er det langt fra et stille og roligt mekanisk ur...det er som at have en pulserende storby med larm og ballade på den ene arm og et stråtækt landsbyidyl med ro til læsning og eftertanke på den anden...
Claus
•
Svar: 1,472
Tråde: 51
Modtaget Likes: 65 i 42 svar
Givet Likes: 261
Fedt at læse om dine betragtninger indtil nu ;) Jeg er langt fra sikker på om det nogen sinde bliver noget for mig - men time will tell.
Tusinde tak for opdateringen :up:
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
•
Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
(26-04-2015, 01:45 PM)T.Hansen Skrev: Fedt at læse om dine betragtninger indtil nu ;) Jeg er langt fra sikker på om det nogen sinde bliver noget for mig - men time will tell.
Tusinde tak for opdateringen :up:
Dag 3 (...og saa holder jeg en pause og samler op om en uges tid)
Har arbejdet lidt med notifikationerne, og nu begynder det at ligne noget. Grundindstillingen er at Apple Watch overtager indstillinger fra iPhone - men det rigtige trick er at indstille dem som du vil have dem paa armen. Dvs. at du skal igennem indstillingerne for hvert enkelt app for at overveje hvad du vil se.
Batteriet virker meget solidt - startede kl. 8 i morges og nu er klokken 23.15 og Apple Watch siger 47% tilbage efter rimelig brug i loebet af dagen - dog ikke noget avanceret databrug som f.eks. navigation o.l. Mest at checke Instagram, mail, messages samt status paa aktivitet.
Man kan sagtens laese mails paa den lille skaerm - no problem.
Telefonens batteri (iPhone 6) ser heller ikke ud til at vaere saa haardt ramt. Er paa ca. 41%....men det har ogsaa vaeret en stille soendag ;-)
Aktivitets dimsen er cool. Den koerer stille og roligt i baggrunden og med jaevne mellemrum bliver du mindet om (via vibrationer og lyd) at nu er det tid til at staa op og gaa lidt rundt.
Super behageligt at have denne model paa (38mm Sport). Det vejer naesten intet og sidder godt paa armen.
Interfacet sidder i fingrene nu - de basale dele af det.
Siri virker lynhurtigt - utroligt imponerende. Og hvis den ikke kan vise svaret paa skaermen, saa bruger Apple Watch 'hand off', dvs. at du faar en lille ikon i nederste venstre hjoerne paa din iPhone, som viser at telefonen tager over - f.eks. hvis svaret paa spoergsmaalet er en web-search. Meget, meget flot lavet.
Animationerne paa displayet er meget flotte. Jeg har valgt et display med digitale tal samt solens gang i loebet af dagen. Detaljerne i animationerne er ekstremt flotte - f.eks. med solopgang og solnedgang.
Claus
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Læser med stor interesse din oplevelse, som er langt bedre end de fleste anmeldelser.
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 143
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Melder mig også som fan af den løbende anmeldelse, keep it coming :)
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Tak, Claus. Se det er en anmeldelse, man kan bruge til noget. Jeg bliver nok nødt til at prøve sådan et "betjeningspanel" til iPhonen, når de kommer til egnen.
Jk
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Du lyder meget positiv
•
Svar: 1,167
Tråde: 43
Modtaget Likes: 1,243 i 350 svar
Givet Likes: 2,218
Hvordan oplever du hastigheden ved kommunikation med iPhone og når der skal åbnes apps?
Mvh Danny
•
|