26-04-2015, 11:04 AM
Så blev det tid til at starte på endnu en ny læderrem, denne gang en bestilling fra JacobZimmer som er bruger Herinde.
Uret som remmen skulle bruges til er hans fantastiske Omega Speedmaster Automatic ref. 351050

Jeg fik et par reference billeder:

Formen skulle være som omegaen på billede nr. 1 og have et lidt mere slidt udseende som billede nr. 2.
Den skullevære 18mm ved hornene og 16mm ved spændet, da han selv får anskaffet et originalt omega spænde på 16 mm.
Remmene blev skåret groft.

Folderne markeres efter opmåling og skæres med kniv for at tynde folderne

Derefter slibes folderne med dremmel (det sviner) og folden testes

Efter lidt yderligere finpudsning limes folderne (der bruges alm trælim)

Siderne og bagside. blev skåret til og slebet runde for bedre komfort

Der laves farvetest

Efter farve og 2 gange oliering (mobilbillede da jeg ikke fik taget et med kameraet)

Jacob ønskede dog at enden af remmen blev mere i stil af det første ref. Billede med samme syninger, så enden blev rettet til. Derefter skulle siderne have voks og forsejles. Til dette bruges bivoks og et lille stykke gevir der er slebet forskellige størrelse riller i. Herunder ses før og efter behandling med geviret.

Der blev lavet huller til syningerne og syet med pre-vokset snor

Det næste der skal laves er de små tværgående remme der holder det hele på plads (hvad hedder de egentlig på dansk?)
- Max
Uret som remmen skulle bruges til er hans fantastiske Omega Speedmaster Automatic ref. 351050

Jeg fik et par reference billeder:

Formen skulle være som omegaen på billede nr. 1 og have et lidt mere slidt udseende som billede nr. 2.
Den skullevære 18mm ved hornene og 16mm ved spændet, da han selv får anskaffet et originalt omega spænde på 16 mm.
Remmene blev skåret groft.

Folderne markeres efter opmåling og skæres med kniv for at tynde folderne

Derefter slibes folderne med dremmel (det sviner) og folden testes

Efter lidt yderligere finpudsning limes folderne (der bruges alm trælim)

Siderne og bagside. blev skåret til og slebet runde for bedre komfort

Der laves farvetest

Efter farve og 2 gange oliering (mobilbillede da jeg ikke fik taget et med kameraet)

Jacob ønskede dog at enden af remmen blev mere i stil af det første ref. Billede med samme syninger, så enden blev rettet til. Derefter skulle siderne have voks og forsejles. Til dette bruges bivoks og et lille stykke gevir der er slebet forskellige størrelse riller i. Herunder ses før og efter behandling med geviret.

Der blev lavet huller til syningerne og syet med pre-vokset snor

Det næste der skal laves er de små tværgående remme der holder det hele på plads (hvad hedder de egentlig på dansk?)
- Max

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)