Ophobning af brugte ure?
Dejlig med nogle gode svar, specielt dig mads Icon_+1 Du er meget uddybende med svar...og tak for det.

Grunden til mine lidt dristige spørgsmål + svar tidligere i tråden er, at jeg har været ude for netop, det med at ville både sælge og købe samme tid, men fik af vide at på det ur ville man give mig en given pris,som jeg anså som særdeles lav set i betragtning af markedet på chrono 24 hvilket der promte kom et svar at de priser er urealistiske høje, hvilket for mig til at studse lidt,ved indkøb er priserne for høje ved salg passer de Icon_crazy .

Jeg er godt klar over der er mange faktorer der spiller ind, hvor meget vil man have i dækningsgrad, skal uret til service, er det en poulær model mv.
Men jeg har prøvet det 2 gange nu med nogenlunde samme formulering som ovenstående..

Men jeg kan sagtens se at priserne er rykket ca 20 % på en af de rolex modeller somjeg selv har, på ca 16-18 mdr
Svar
Mange af os der også sælger et ur i ny og næ kan godt lide at henvise til chrono24...........

Og det ville vi nok ikke gøre hvis priserne var relativt lave - eller bare "reelle handelspriser". Jeg er ikke Rolex expert, men de forhandlere jeg har kigget nærnere på og som sælger både Omegaer og Rolexer har i hvert fald ofte lidt optimistiske priser på Deres Vintage Omegaer - sammenlignet med hvad de handles til i DK.

Priserne stiger og det bliver de ved med. Danskerne har masser af penge. Opsparingen har ikke været større indenfor de seneste 25 år. Kun de der har mistet dDeres arbejde - altså måske 2-3 % har færre penge idag end før.

Friværdierne er stauneret eller faldet, men jeg tror ikke mange køber ur for friværdien. Tværtimod er der måske netop behov for lidt kortsigtet luksusforbrug, når man ikke er i humør til større investeringer.

Ja, Kristoffer, jeg venter også på at Kineserne og russerne efterspørger fine gamle Swiss made ure. det bliver interesant.

vh Baun
Svar
hej mads!

Du plejer at have ret i næsten alt. Men at sige, at Rolex har været det store brand siden 50'erne er vist ikke helt i overensstemmelse med virkeligheden. Hverken i selve "brandingen" eller i antal producerede ure. Der var da f.eks. Omega.

Dette indlæg er ikke, og jeg gentager ikke, et bidrag til diskussionen Omega vs Rolex.

mvh jan
Svar
Camaro Skrev:hej mads!

Du plejer at have ret i næsten alt. Men at sige, at Rolex har været det store brand siden 50'erne er vist ikke helt i overensstemmelse med virkeligheden. Hverken i selve "brandingen" eller i antal producerede ure. Der var da f.eks. Omega.

Dette indlæg er ikke, og jeg gentager ikke, et bidrag til diskussionen Omega vs Rolex.

mvh jan

Du har da ret her Jan og det jeg nok skulle have skrevet var mere specifikt at Rolex altid har hørt til blandt de større manufakturer der kontinuerligt siden 50'erne har produceret et stort antal ure. Dermed mange ure på brugtmarkedet. Der var mærker i 50-60'erne der producerede flere, men ses over hele perioden 1950-2013 TROR jeg ikke der er nogen der har produceret i nærheden af de stk tal Rolex har formået. Men det er gætværk.

Jeg tror dog der findes MANGE ældre Tissot, Certina, Eterna, Omega, ect. dress 34-36 mm ure i gemmerne derhjemme som ikke når Chrono24, hvorimod alt hvad der stort set kan gå og stå, der står Rolex på, kommer op af skufferne og ryger til salg. Jeg kan selv se tendensen i den henvendelser jeg får. Der kommer vel 3-5 vurderingsspørgsmål om ugen hvor det meste er noget vintage hvor serviceprisen overskrider urets værdi og dermed ryger det i skuffen igen. Et hvilket som helst Rolex kan derimod trække +5 k og op, så de ryger stort set alle videre til salgsmarkedet da det kan svare sig at tippe af. Det er ihvertfald mine erfaringer på de henvendelser jeg får.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
nu har du ret igen Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)