|
Ophobning af brugte ure? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Ophobning af brugte ure? (/showthread.php?tid=58912) |
Ophobning af brugte ure? - Henrik A - 06-03-2013 Sad igår og kiggede på brugte ure på chromo24.. Bemærkede at der er 24869 brugte rolex ure til salg og 9595 brugte bretling ure, hvilket jeg syntes virker af mange.. Tænkte i den forbindelse at urene er ved at blive for dyre for "menig" mand, og derfor denne ophobning.. Vi har altid brugt udtrykket "udbud = efterspørgelse", men syntes nu det virker som om dette ikke holder længere.. Mange uremærker er steget markant de seneste år, og spørgsmålet er om vi er ved at nå grænsen for "udbud = efterspørgelse" .. Hvad mener i / er boblen ved at sprænge ?? Re: Ophobning af brugte ure? - David.H - 06-03-2013 Det er da muligt. Men hvad der er mere sandsynligt er at folk ikke rydder op i deres annoncer. Sletter dem ikke når uret er solgt og opretter dobbelt annoncer. Der er iøvrigt så mange professionelle annoncører på chrono24 der bare har den samme annonce 365 dage om året, enten som indtrækker eller fordi de altid har en Rolex 16610 i "god stand" på lager. Re: Ophobning af brugte ure? - Henrik A - 06-03-2013 David.H Skrev:Det er da muligt. Men hvad der er mere sandsynligt er at folk ikke rydder op i deres annoncer. Sletter dem ikke når uret er solgt og opretter dobbelt annoncer. Der er iøvrigt så mange professionelle annoncører på chrono24 der bare har den samme annonce 365 dage om året, enten som indtrækker eller fordi de altid har en Rolex 16610 i "god stand" på lager. Jamen lad os da bare antage at der er 300 der har "glemt" at fjerne deres annonce efter salg.. Men det flytter jo ingenting? At nogle har en annonce 365 dage om året, fordi de altid har brugte på lager, gør det jo ikke bedre! Re: Ophobning af brugte ure? - David.H - 06-03-2013 Henrik A Skrev:David.H Skrev:Det er da muligt. Men hvad der er mere sandsynligt er at folk ikke rydder op i deres annoncer. Sletter dem ikke når uret er solgt og opretter dobbelt annoncer. Der er iøvrigt så mange professionelle annoncører på chrono24 der bare har den samme annonce 365 dage om året, enten som indtrækker eller fordi de altid har en Rolex 16610 i "god stand" på lager. Jeg tror der er flere end 300 "uaktuelle" annoncer, det er nok tættere på 30% totalt. Vil gerne lige uddybe at det jeg mente de altid "havde en 16610 på lager" skyldes at det nok er et af de mest handlede ure og derfor tager man ikke annoncen af når det man havde er solgt. De kan jo altid skaffes. Re: Ophobning af brugte ure? - Henrik A - 06-03-2013 Du mener altså at næsten 1/3 af alle ure der er til salg på Chrono24 er solgt når man henvender sig til sælger? hmm Jeg har købt 7-8 ure via denne side og henvendt mig på 30-40 ure... 1 gang var uret reserveret og derefter solgt da jeg skrev til sælger. men det kan jo bare være mig der har været heldig.. Re: Ophobning af brugte ure? - David.H - 06-03-2013 Henrik A Skrev:Du mener altså at næsten 1/3 af alle ure der er til salg på Chrono24 er solgt når man henvender sig til sælger? hmm Jeg troede vi talte om Rolex og Breitling? Re: Ophobning af brugte ure? - stenstrupigen - 06-03-2013 Vi har altid brugt udtrykket "udbud = efterspørgelse", men syntes nu det virker som om dette ikke holder længere.. Mange uremærker er steget markant de seneste år, og spørgsmålet er om vi er ved at nå grænsen for "udbud = efterspørgelse" .. Hvad mener i / er boblen ved at sprænge ??[/quote] Hej Henrik. Du har ret. Udbud og efterspørgsel holder ikke så meget her og noget af grunden er at især Rolexure bliver dyre og dyre meget hurtigt. Både nye (især) og brugte. Det er ikke normalt med vores lønstigninger herhjemme at betale 30 % ekstra hvert 3. år for et nyt Rolexur. Og nu mht de gamle som koster forfæredelig megt at give service, lige nu, hos Klarlund, vil der forvære tingene. Muligvis langsomt men sikkert. Flere og flere herhjemme vil ikke have råd og/eller lyst til at købe et nyt Rolex foreksempel. Samtidtig stiger de brugte i værdi og der kan nogle få være med. Men efterhånden har folk også fået øjne op for at "almindelige ure" i 2.000 - 15.000 kr klassen nye er meget gode ure. Jeg kan se nogle få Rolexmodller fra 1968, som på chrono har været til salg i mindst 6 måneder. Dette er især datejustmodeller, men de dyre sub 5513 og andre gamle specialle tager også lang tid at sælge. Og det skuyldes jo også at prisen er sat meget højt op. Men hvis man gerne vil vente 6 - 12 måneder før den "rigtige" unde kommer og smider det man forlanger, ja så tager det jo tid. VH Nicholas Re: Ophobning af brugte ure? - baun - 06-03-2013 Ingen tvivl om at priserne på 60% af urene på Chrono24 er sat ganske optimistisk. Jeg ville i hvert fald gerne sælge min samling til det de gennemsnitlig står til derinde. Det kunne være interesant at vide hvad de der handles går for. Der handles jo bunkevis af brugte ure hver eneste dag og auktionspriserne siger formentlig langt mere om forholdet mellem udbud og efterspørgsel end chrono24 priser. Og de er så vidt jeg kan se støt stigende over de seneste 2-3 år. I hvert fald for Vintage Omega.... selvom vi taler Rolex og breitling her, sorry. vh baun Re: Ophobning af brugte ure? - Henrik A - 06-03-2013 Nickolas Kalle og Baun jeg kunne ikke være mere enig i det i skriver.. Eksempel Et Rolex deep Sea kostede vejledende i 2009 omkring 56k, hvis ikke jeg husker helt galt.. Pt ligger den nu på 76k, og hvis denne udvikling fortsætter , runder vi vel 100k om 3år.. Denne prisudvikling fortsætter IMHO så længe de ny rige land (Rusland, Kina (Asien)) forsætter med en voksende økonomi.. Tilbage står vi (Europa , USA) med pressede lønninger og nedskæringer .. Her kan vi ikke længere følge med disse prisstigninger, og Rolex ure bliver for de ganske få.. Taler vi brugte Rolex ure, bliver regnstykket det samme.. Brugt priserne på Rolex ure, er sky høje.. De ligger sig ofte efter ny priserne , som jo bare stiger og stiger.. Pt er der et Rolex Deep Sea til salg i DK ved Brugt forhandler.. Uret er fra 2008 og koster 60K.. Hvis man kigger på denne pris hænger det simpelthen ikke sammen.. Uret er 5år gammel og kaster vi et service oven i prisen, nærmer vi os 66K.. Til 66K kan man købe et sprit nyt Rolex Deep Sea på Urværket.dk.. Eller man villle måske kunne forhandle sige frem til tilsvarrende pris hos forhandler i DK.. Et sådan regnestykke kan jeg bare ikke få til at gå op.. Re: Ophobning af brugte ure? - David.H - 06-03-2013 Vil da lige for en ordens skyld nævne at jeg er da enig med dig i at priserne på, ikke kun Rolex, men også AP, Omega, osv er steget gevaldigt de seneste år. Du har da ret i at det bliver svært for menig mand at betale, men måske det er det man gerne vil opnå? Om boblen vil briste eller ej har du jo selv givet svaret på. Det vil den givetvis ikke så længe der er købere i de nyrige lande. Mit svar på dit første indlæg gik udelukkende på "ophobning" af brugte Rolex ure på chrono24, jeg tror ikke at der er så mange til salg som der er annoncer på sitet. Just my 2 cents.. |