Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
Super flot faded lynetteindlæg !!
Det er et virkelig flot eksemplar - flot skive med timemarkeringer, der er fadede i samme nuance som viserne, hvilket viser at begge dele originale til uret !
Og nej............ færdig bliver man aldrig !!!! Heldigvis !
Min GMT Master er fra 1978 og er med den originale nittede lænke, som uret blev solgt med i USA. Uret er med box og papirer og er købt gennem Micki fra Dreamwatch.dk, der fik den fra ham der købte uret fra nyt.
Submariner 16800 er fra 1982 med den originale lænke fra samme år. Dog uden box og papirer, idet jeg senere har tilkøbt boxen. Dertil har jeg skiftet viserne ud med et sæt originale fadede tritium visere i samme nuance som skiven, idet timeviseren på de originale var blevet relumeret. Men et dejligt hverdagsur som med den matte skive ikke er blevet produceret i så mange eksemplarer.
Her et skud af begge sæt, som jeg lige har lavet i dag
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 922
Tråde: 114
Modtaget Likes: 1,729 i 500 svar
Givet Likes: 1,689
ja, Keld, Du må endelig holde os orienterede om du får den landet.
Det er godt nok en fed SD du har udset dig, ihvert fald!
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"
•
keldw_phpbb3_import15852
Unregistered
•
keldw_phpbb3_import15852
Unregistered
phrede Skrev:ja, Keld, Du må endelig holde os orienterede om du får den landet.
Hej Phrede
Jeg vender tilbage. Jeg skal se det på onsdag mens jeg er på job. Satser på at hurtigt gå forbi Per i Franz Jaeger da den ligger lige om hjørnet.
•
Keldw Skrev:phrede Skrev:ja, Keld, Du må endelig holde os orienterede om du får den landet.
Hej Phrede
Jeg vender tilbage. Jeg skal se det på onsdag mens jeg er på job. Satser på at hurtigt gå forbi Per i Franz Jaeger da den ligger lige om hjørnet.
Vi krydser fingre for, at det er i orden og at du lander det !!
Billeder af nyerhvervelsen vil være et hit herinde !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 922
Tråde: 114
Modtaget Likes: 1,729 i 500 svar
Givet Likes: 1,689
Keldw Skrev:phrede Skrev:ja, Keld, Du må endelig holde os orienterede om du får den landet.
Hej Phrede
Ja, ellers er der jo ikke langt til Klarlund, og de kan også åbne det og kigge ind i maskineriet. De vil nok tage en smule for det, men tilgæld er de jo ADere og altid et meget behageligt bekendtskab.
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"
•
keldw_phpbb3_import15852
Unregistered
Jeg satser på Klarlund vil kigge på det
I mellemtiden har jeg fået tilsendt lidt flere fotos :
•
keldw_phpbb3_import15852
Unregistered
•
De nye billeder har ikke ændret mit syn på uret - under forudsætning af, at en Rolex kyndig urmager som Mølbak eller Klarlund siger god for originaliteten, så er 45K en super fin pris for en matskivet "666" !!
Uret ser ud til at være poleret et par gange, men det er gjort pænt idet kanterne ser OK skarpe ud. Men det er svært at sige noget om skive og visere, uden at kunne sætte en lup til dem - de ser dog fine ud. Det samme gælder lænke, endestykker og lås, men det vil hurtigt kunne checkes hos en urmager.
Boxen, som du viser på det andet forum, tvivler jeg dog på er original til uret - det ligner ikke en Sea-Dweller/Submariner box. Men selv uden boxen er 45 K imho en fin pris !!
Men hvis du kan få Mads Gjødesen fra Timetowatch.dk til at kommentere på den på det andet forum og han siger god for den, så ville jeg ikke betænke mig - Mads er meget kyndig indenfor vintage Rolex !
Var jeg på markedet efter en "666", så ville denne her bestemt få mine tænder til at løbe i vand !!
/Peter
•
keldw_phpbb3_import15852
Unregistered
pbr Skrev:Var jeg på markedet efter en "666", så ville denne her bestemt få mine tænder til at løbe i vand !! 
Det var næsten svar nok for mig
Tusinde tak, jeg håber der er mulighed for at få det tjekket på onsdag. Øj, nu glæder jeg mig som et lille barn.
Bedst som man havde sagt "Nu er jeg dækket ind", så dukker sådan en sag op.
•
|