Hjælp til Sea Dweller Triple Six
Hej allesammen.

Jeg er blevet budt en Sea Dweller Triple Six fra 1984. Jeg er ikke super skarp på Sea Dwelleren, så tillader mig at spørge efter jeres mening. Den kommer kun med boks. Umiddelbart sælges den for 45K. Det er et privat salg. Går jeg galt i byen. Der er ikke en konkret service historie på det.
Svar
Uden at vide det, kunne det godt være min gamle "Triple Six" - den var fra 1984 og jeg købte en box til den. Jeg købte den i sin tid af Mads fra Timetowatch.dk for 50K og det er et par år siden. Den røg til Thomas fra Chrono.dk i en byttehandel med en AP ROO Diver og blev solgt derfra for ca et halvt års tid siden.

Hvis den har et lille hak midt på det nederste horn der vender ud mod kronen - højt oppe ved lynetten, så er det sandsynligvis min den gamle. Du kan se mærket på det øverste billede nedenfor - og hvis det er tilfældet, så er den 100% original og i super stand !!

Uanset hvad, så er 45K for en matskivet "Triple Six" en super pris - så under forudsætning af, at der ikke er noget uldent ved den, så ville jeg sige, at du bør slå til før det er for sent !!

Her er et par billeder af min den gamle:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Det ser spændende ud, men jeg er desværre ikke ekspert udi om hvilke fælder der eventuelt kan gemmen sig mht et sådant ur.
Men spørg grundigt ind til historien på uret. Er det originalt hele vejen igennem, hvor mange ejere?

Hvis det var mig ville jeg måske tage det forbi en AD for at få dem til at tjekke originaliteten igennem...
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Tusinde tak for de hurtige svar! Det sætter jeg virkelig pris på.

Jeg ved den er købt i Italien for godt 18 måneder siden. Tidligere ejer skulle lige inden da have haft den til service, men igen, der er ikke noget papir på servicen.

Plejer at handle med folk jeg enten kender, eller har et super godt ry, derfor min tøven.

Hvor i Kbh går man ind fra gaden og får en til at kigge på den?

Igen, tak for svarene.
Svar
Keldw Skrev:Tusinde tak for de hurtige svar! Det sætter jeg virkelig pris på.

Jeg ved den er købt i Italien for godt 18 måneder siden. Tidligere ejer skulle lige inden da have haft den til service, men igen, der er ikke noget papir på servicen.

Hvis den er hentet hjem fra Italien, så er det ikke min den gamle - men 45K er stadig en fin pris, hvis den er original og i ordentlig stand.

En tur forbi Mølbak eller Klarlund (sidstnævnte vil dog tage sig betalt for det) vil formentlig kunne afgøre sagen.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:
Keldw Skrev:Tusinde tak for de hurtige svar! Det sætter jeg virkelig pris på.

Hvis den er hentet hjem fra Italien, så er det ikke min den gamle - men 45K er stadig en fin pris, hvis den er original og i ordentlig stand.

En tur forbi Mølbak eller Klarlund (sidstnævnte vil dog tage sig betalt for det) vil formentlig kunne afgøre sagen.

Tak Peter. Jeg sætter virkelig pris på hjælpen!

Mvh. Keld
Svar
Keldw Skrev:Tak Peter. Jeg sætter virkelig pris på hjælpen!

Mvh. Keld

Det var så lidt - håber den checker ud og at du lander den ............. i så fald får du et af de fedeste "new-vintage" Rolex, der findes !! Icon_e_biggrin
/Peter

Svar
Det håber jeg VIRKELIG også Icon_e_biggrin

Med den og min 1680 er jeg dækket fint ind på vintage fronten Icon_e_biggrin
Svar
Keldw Skrev:Det håber jeg VIRKELIG også Icon_e_biggrin

Med den og min 1680 er jeg dækket fint ind på vintage fronten Icon_e_biggrin

Det ville være et fint sæt - 1680´eren med plexi og "666" med det lidt mere praktiske safir.

Jeg har selv pt en Sub 16800 og en GMT Master 1675 - begge med mat skive. De supplerer hinanden rigtig godt. Har tidligere haft det omtalte "666" og et 5513 begge med mat skive .............. man fornemmer en trend - jeg elsker matte Rolex skiver !! Icon_e_biggrin
/Peter

Svar
Ja, så er man ved at være der...eller vent, det er man nok aldrig. Men alligevel Icon_e_biggrin

Fik fingre i denne 1680 fra 1977 i januar. Dejligt komplet sæt, originalt handlet hos klarlund i 1977. Komplet serviceret i januar 2014.

Det er faktisk Michael Woolheads gamle.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)