Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
NIKO_AJ Skrev:Det er virkelig et fedt ur! Jeg gad godt have et explorer to en dag. Men før det, så sigter jeg efter en sub. :p
Jeg ville også prioritere en Sub før en Explorer ! Men det er et fedt ur og super komfortabelt at bære !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 254
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
pbr Skrev:NIKO_AJ Skrev:Det er virkelig et fedt ur! Jeg gad godt have et explorer to en dag. Men før det, så sigter jeg efter en sub. :p
Jeg ville også prioritere en Sub før en Explorer ! Men det er et fedt ur og super komfortabelt at bære ! 
Her er vi så (for en gangs skyld) ikke enige. Jeg synes Exploren - selv om den er ved at være lidt mere almindelig nu - er langt mere interessant end Sub. Dette gør jo ikke en Sub til et ringere ur, det er bare
mig der er en "snob"

Dog kan jeg også rigtigt godt li' designet på Explorer, selv om Lynetten er langt mere udsat for synlige ridser end GMT, SUb etc.
Nogen kan li' datteren, og nogen ...
Jeg skal nu alligevel have en Sub engang, men det bli'r nok et stål/guld med blå skive og blå lynette - det ultimative dress ur IMHO.
Hav' en forrygende weekend alle sammen...
•
Svar: 10
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0

[/quote]
Nu har jeg efterhånden haft min explorer 1 i godt et år, og jeg må sige det er et fantastisk dejligt ur! Men jeg er begyndt at blive drevet lidt af suben. Jeg håber lidt på det kan lade sig gøre efter skattekronerne kommer

.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Rigtigt mange af os har købt en Explorer II her for nyligen.
Mads har faktiskt på sin TimeToWatch en ultimo 90´ne model med hvid Luminova skive for omkring 25K. Så var vist grunden til de her ivrige Explorer II køb afsløret: Prisen.
Modellen har aldrig været købernes darling og så relativt er urenes værdi at hvor en brugt GMT II med de samme indmadder koster mellem 30 og 35K (privat), kan man fiske frem en Explorer II for 20 - 25K fra en privat sælger.
Det sjove er at man har snakket om det snarlige prisstigning af Explorer for ganske længe men det eneste jeg kan se er at prisen i forhold til GMT II og Sub bliver lavere og lavere.
Lidt ligesom OysterQuartz, som den gode Morgan trodde i årtusinders begyndelse vil stige eksplosivt i prisen (pga. meget lave produktionstale). Det er ikke hellere sket.
I dette sammenhæng kunne man måske huske den japanske Explorer bobble (priserne af brugte Explorer I´er steg voldsomt for en kort stund) og den amerikanske BubbleBack feber.
Den kedelige (?) sandthed er at det stort set er kun Subs og Dwellers som har plads i folks hjerter. Og det på trods af store produktionstal.
Jeg har købt for nyligen en 2008 Explorer II og den vinder ikke i konkurrencen om mest armtid. Dog er det rart at have den på i ny og næ... Lidt mere smooth og samtidigt giver den generelt et indtryk om at være lidt lettere end Sub´s (jeg har dog intet mod vægten af dem men forændring føles forfriskende - for en kort stund...)
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
Hej John.
Ja, det Rolex Oyster Quartz du solgte mig for 10 år siden i butikken til 16.000 kr og nyserviceret. steg kun lidt, men lidt har også ret. Blev budt 20.000 for det, men beholdte det. 5 måneder efter blev det stjålet og Mads Laier sælge et magen til mig for 20.000 kr. nyserviceret, men jeg købte et andet da forsikringen betalte mig 18.000 kr. for det efter 10 års brug. Det var da ok synes jeg. Men ingen eksplosiv stigning

.
•