Hjælp til vurdering af 16600 Seadweller L-serie
#11
Han har netop skrevet til (15. gang idag), hvad jeg ville give for det. Han skriver nu også, at hvis jeg betaler for gennemgangen hos en Rolex forhandler, så er det okay med ham .
Var egentlig ved at være lidt bange for at det var et scam, da han er virkelig aggressiv.
Svar
#12
huba01 Skrev:Han har netop skrevet til (15. gang idag), hvad jeg ville give for det. Han skriver nu også, at hvis jeg betaler for gennemgangen hos en Rolex forhandler, så er det okay med ham .
Var egentlig ved at være lidt bange for at det var et scam, da han er virkelig aggressiv.

Det kan jo sagtens være, at uret er fint nok (uanset han selv er lidt underlig) - hvis I kan finde en fair pris og du har mod på at køre til Hamburg, så kunne der jo måske handles alligevel.

Mht. verificering og gennemgang, så mener jeg, at det er kutyme, at køber betaler, hvis gennemgangen viser at uret er i orden, mens sælger betaler, hvis det ikke er - det er fair og det kan du jo foreslå ham (han virker ret hooked på at få det solgt). I skal så bare være enige om på forhånd, om gennemgangen alene er en ægthedsverificering eller om urets mekaniske tilstand også skal gennemgås.

Prøv iøvrigt at slå tilsvarende ure op på chrono24.dk - så kan du dér danne dig et overblik over, hvad der forlanges for dem rundt omkring. Bare vær opmærksom på, at selvom ure annonceres til en pris på chrono24.dk, så er det jo ikke sikkert, at de opnår den pris ved salg !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#13
tusind tak for hjælpen, har passet på denne. Han blev ved med at presse på og blev til sidst ret ubehagelig.
Igen, jeg er så glad for ikke at have handlet med ham.
god weeend
Svar
#14
huba01 Skrev:tusind tak for hjælpen, har passet på denne. Han blev ved med at presse på og blev til sidst ret ubehagelig.
Igen, jeg er så glad for ikke at have handlet med ham.
god weeend


Klog beslutning - når han ligefrem kan gå hen at blive ubehagelig overfor én, han gerne vil sælge til, så kan man kun forestille sig, hvordan han vil være, hvis der viste sig at være noget galt med uret efter en handel !! Icon_e_confused

Der er lidt af et mundheld herinde, der går på, at når man handler ur, så skal man "købe" sælgeren i ligeså høj grad som uret ! Altså, at man skal have tillid til sælgeren - hvis man har en dårlig fornemmelse af sælgeren, så er der som regel også grund til at tvivle på uret ! Icon_e_smile
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#15
Nu bliver det lidt mere kuriøst, skrev til Meckstein-de ( en af købere, der var sprunget fra) , der skriver tilbage, at jeg skal se nærmere på skiven .... Det har jeg gjort, men kan umiddelbart ikke se noget galt, me igen, jeg er langt fra ekspert.
Svar
#16
huba01 Skrev:Nu bliver det lidt mere kuriøst, skrev til Meckstein-de ( en af købere, der var sprunget fra) , der skriver tilbage, at jeg skal se nærmere på skiven .... Det har jeg gjort, men kan umiddelbart ikke se noget galt, me igen, jeg er langt fra ekspert.


Det kræver bedre billeder, end dem der er i eBay annoncen.

Jeg er absolut heller ikke ekspert, men det er umuligt at se noget på de billeder ! Icon_smil

Men lad det ur gå i glemmebogen - der er som sagt masser af SD´ere derude. Prøv evt. at se, hvad de hjemlige brugturshandlere har til salg - så er du sikker på, ikke at blive snydt ! Icon_e_smile
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#17
Godt at du ikke kørte til Hamborg! Det havde været dumme lærepenge:)
Svar
#18
Vil blot takke for de gode råd igen.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)