Baun Skrev:Lad mig give et eksempel. Jeg synes ikke det er ok at nogen kalder det andre skriver "en gang lort" eller "bullshit". Jeg mener det bør korrigeres af moderator for hvis ikke moderator gør det føler jeg at det opfattes som respektabel sprogbrug herinde. Jeg prøver at ignorere det, men synes grundlæggende at det er både personligt, ubehøvlet, groft ..... Og faktisk også forkert.
Jeg kan godt følge dig, Baun - det er dog ofte et dilemma for en moderator, hvornår og hvordan der skal og/eller bør gribes ind.
Jeg plejer ikke at diskutere min moderering efterfølgende, idet jeg ellers ikke kan bestille andet og idet dem, det er "gået ud over" måske ellers vil tro, at jeg kan påvirkes.
I det konkrete tilfælde, du henviser til vil jeg dog (for denne ene gangs skyld) godt påpege, at det ikke er korrekt, at jeg ikke har reageret. Jeg valgte dog den bløde tilgang, at forsøge at kalde alle de "involverede parter" til orden i et forsøg på, at undgå at det udviklede sig, men samtidig i et forsøg på ikke at lægge en unødig dæmper på en ellers frugtbar tråd. Og ville den fremførte påstand egentlig have været anderledes, hvis ordet "rubbish" (dansk: vrøvl) var blevet anvendt i stedet for "bullshit" ?
Det står frit for at synes, at jeg har gjort det forkert - i en sag med flere parter, er det svært at gøre alle tilfredse.
Og generelt betragtet og uden reference til ovenstående, så synes jeg, at medlemmerne skal huske på, at en af de ting, som har været angivet som utilfredsstillende herinde, jo netop har været, at man har ment sig "modereret/censureret" i for høj grad.
Derfor håber jeg, at I vil bemærke, at de nye "normer" af denne grund er løsnet op i forhold til mange ting, men netop også henstiller til folk, at man taler pænt .........både til hinanden og generelt.
Men det betyder altså ikke, at jeg har tænkt mig, at være online 24 timer i døgnet og lege "sprogpoliti" !!
Som det også fremgår af det nye "norm-sæt", så formodes folk herinde at være voksne mennesker, der både kan finde ud af at behandle hinanden ordentligt, men også at man ikke er overfølsomme !
Hvis man føler sig dårligt behandlet, så kan man jo på en pæn og ordentlig måde gøre vedkommende opmærksom herpå - så vil jeg forvente, at situationen løser sig af sig selv.
Det er hverken muligt eller for den sags skyld ønskeligt, at forvente at moderator skal komme rendende og være "gårdvagt i skolegården" i alle situationer !!
Læs nu de nye normer igennem en ekstra gang og læg både mærke til, hvad der står OG hvad der er udeladt - og lad os så hjælpes ad allesammen for at få det forum, som samtlige har efterlyst ...........nemlig et forum med fri debat, kant OG med respekt for andres synspunkter og holdninger.
Sent from my iPhone using Tapatalk