Urdebatten / Urforum
Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ? (/showthread.php?tid=78503)

Sider: 1 2 3 4 5 6

Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ? - TioMalo - 21-07-2013

Jeg er - måske qua min langvarig medlemskab både på dette forum og dets forgænger - ret nysgerrig om revitaliseringen af butikken.
Og hvad forventer jeg så ?
Øh... måske en lille medalje eller duelighedstegn i stil af "for 15 års trofast tjeneste" (?)
Bortset fra det, jeg vil bare sige "hej !" til Thomas og ang. fremtiden her "surprize me !" (og det er meget kækt og vovet sagt fra en vaskeægte skabsautist)...

Hvad er jeres ønsker & forventninger ? Grib straks gåsefjeren / tastaturet og fortæl !

Vh. John

Re: Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ? - Lars - 21-07-2013

Hej John.
Tja hvad ønsker/forventer jeg af det "nye forum", det tror jeg at bliver for smalt. Omtale af værker, beskrivelser af reparationer...små som store ure, ja selv tårnure kan være int. Så ja det er nok for smalt i forhold til hvem og hvormange der kan være med der.
Næ behold det som dengang Jan Kirk styrede det, fornuftigt og konsekvent...de få gange han var inde og diktere....hvilket selvfølgelig gav spektakel, men da det er et privat forum, så gjorde han det godt. Og det vil selvfølgelig ske i fremtiden også.
Så lad forum udvikle sig som det har gjort igennem tiden.
Dog vil jeg sige lad være med at komme med alle de restriktioner om værdi osv. Det er jo svært for nye at sætte værdi på deres gamle ur hvis de ikke må spørge om værdi, mit indtryk er at det har ødelagt en del.
Og ja John vi har faktisk været med lige længe, husker jeg rigtigt kom jeg med lige efter Hannover, men måtte skifte navn undervejs derfor er jeg nyere..... Icon_e_biggrin

Re: Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ? - pbr - 21-07-2013

God tråd, John !!

Ville være fint med lidt inspiration - så lad os høre hvilke ønsker til en fremtid for forum, som medlemmerne har.

Hele manøvren med en "makeover" af forum, både funktionelt, udseendemæssigt (med tiden) og i forhold til et nyt "norm-sæt" er jo, at vi gerne vil imødekomme nogle af de mangler ved forum, som nogle medlemmer har givet udtryk for.

I første omgang, vil den væsentligste forandring jo, som nævnt, være muligheden for at anvende Tapatalk, som har været efterlyst af mange.

Dernæst vil det nye "norm-sæt" for forum blive lagt ud på onsdag, når opdateringen er overstået. Der er her igen ikke tale om en revolution, men vi har forsøgt, at imødekomme nogen synspunkter, men samtidig holdt fast på visse principper. Til gengæld skulle de være nemmere at forstå og at administrere (forhåbentlig da, idet jeg indtil videre er ene mand på posten som moderator Icon_e_wink ), og ikke mindst er de løsnet med det klare formål at fremme en fri debat.

Jeg vil ikke her fravige vores plan om at lægge reglerne ud på onsdag, men de opmærksomme vil have bemærket, at de gamle "bekendtgørelser" med regler er fjernet allerede nu.

Tanken med dette er, at det gerne skulle understrege, at vi ser det som en slags "ny begyndelse" Icon_e_smile

Re: Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ? - hannover_dk - 21-07-2013

Jeg var med som du Tio - i det gamle med sloth osv - og så KUN nr 2 her fordi Mikael L lige kneb sig ind inden (og morgan vist nok inden han blev til højben)
Jeg synes det er et svært spørgsmål det her. Jeg er totalt enig med Lars - drop al finfølelse med priser og salg - det holder ikke, det får folk sure, og så længe det ikke er regulært salgsbeskrivelse med alle billeder, så tag det oppe fra og ned.

Så er der jo den der salgsdel - og der er jo en del steder man kan sælge uden store omkostninger, selvom jeg dels tror det tar slut med den type tilbud (lokkemad for at få folk ind men snart vil et eller andet koste), så tror jeg man skal fokusere salgsprisen mere ind på auktionstypen - hvor man betaler en % del af salgsprisen. No cure - no pay - typen. Det ville nok tiltale en del

Hvad skal vi så i øvrigt med debat delen? Tjo - der vil nok blive lidt mere liv med lidt mindre restriktion, men først og fremmest tror jeg man skal ha fokus på kvalitet og ikke kvantitet.
Man kan sagtens få en masse til at sige UHHHH - tillykke - til et nyt rolex eller meistersinger ur - men det kan være uendeligt indholdsløst.
Hvordan skaber man indhold - ja det er vanskeligere- Det gør man ved at holde fast i gutter som dig selv Tio van navnebror, Geodoc, Lars, Baun, MNielsen, TDN, oluf og mange mange andre, folk der ved meget om sagen og som gerne hjælper - (og jeg glemmer ikke folk som Kristoffer med lækre billeder og god tilgang, Rune - og hvad ved jeg - der er mange - og alle også de ikke nævnte skal ha tak Hvilken idiot jeg var at begynde at nævne og dermed misse f.eks PBR, willy (som jeg hører til dem der lever absolut OK med) og 100 andre) GI PLADS

Så er der nogen der bliver let fornærmede (inkl. mig selv der kan skrive tossede ting) og vælger at NU vil de slet ikke være med her mere (som så ikke er inklusiv mig selv)- Det kan være stolthed, eller - tror jeg faktisk -, rent pekuniært - gysser i lommen ved at sælge deres egne ting. Ærgerligt nok, for der er mange gode urfolk imellem, men de gir pokker i hvor besværligt det er med flere fora i så lille et sprogområde, at selv DF har indset vi ikke kan ha vor egen ballet.

Jeg tror ikke man skal slås - bare skab så venlige muligheder for alle OG se til at nye folk kan få svar på deres urspørgsmål - som jeg overordnet synes de kan herinde - og så kryds fingrene

Overvejer du at gå in i forummet - ud fra dit spørgsmål eller hvad ligger bag?

vh John

Re: Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ? - Kristofferj - 21-07-2013

Jeg kunne godt tænke mig at billederne skallerede med hvor bred ens browser er(Som de har det ovre på det andet forum Icon_e_wink Icon_e_wink )
Selv om man oploader dem i en lækker høj kval, bliver de ved med at være sådan noget små frimærker, måske levn fra dengang skærmene var mindre, og med lavere opløsning.

Et lille eks.

İmage

Vs.

İmage

Re: Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ? - Bjarne - 22-07-2013

Det er super lækkert at Thomas vil ofre kræfter og økonomi på igen at få gang i urforum.dk, jeg beklager at jeg ikke selv længere havde gejsten, men da jeg overtog urforum.dk / vintageure.dk var det som de fleste af jer ved under tragiske omstændigheder, og det glæder mig derfor også at læse som Lars skriver at lade de store linjer ligge som under Jan Kirk's tid.

Men på intet tidspunkt har det været min mening at det skulle være et "livs projekt" for mig, da Jan blev syg var det lige så meget et spørgsmål om videreførelse af en god ursite og en god videns database.

Jeg er sikker på at Thomas er den rette mand til at køre dette forum videre og fremtids sikre det, så held og lykke herfra, jeg vil glæde mig til fremadrettet stadigt at være med herinde, og også gerne hjælpe til hvor jeg kan.

Og til dig Peter, flot at du har beholdt gejsten og du gør det rigtigt godt på moderator siden, også god vind herfra til dig.

Re: Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ? - baun - 22-07-2013

Jeg tror rummelighed og respekrt for hinanden er nøgleord.

Ikke noget med at det er for banalt at tale om "value for money"
Ikke noget med at der er for tyndt bare at vise et nyindkøbt ur og så alle siger næææ og iiiiii og oh.....
Ikke noget med at tage patent på hvad der er sandheden og alle andre har ikke forstået det
Ikke tale ned til folk
Ikke restriktioner om at vise ure som måske, måske ikke kommer til salg senere
Ikke nogen restriktioner om at spørge om hvad mon dette ur, som jeg nok vil sælge er værd

Kort sagt ingen restriktioner. Bare at vise respekt for hinanden og hinandens forskelligheder og så debatere og kommunikere på en sober og ordentlig måde. Ikke som på et værtshus, i et omklædningsrun eller jagtstue for den sagsskyld, men mere som i et åbent forum hvor alle kan lytte ind.

Efter min mening er et højt aktivitetsniveau af største betydning. Kvaliteten må så blive det deltagerne byder ind med.

Med ønsket om at de to forum ejere en dag slår sig sammen, så vi brugere er fri for at se de samme tråde på begge fora, for det er altså lidt træls.

Jeg har været med nogle år og skrevet en hel del. Det betyder ikke at jeg på nogen måder har rettigheder, autoritet eller krav på særlig behandling. Tværtimod mener jeg at der er nye deltagere der har krav på særlig tolerance og særlig god behandling.

Jeg er her for hyggens og underholdningens skyld, men også for at udbrede interessen for bedre ure i al almindelighed og vintage Omega i særdeleshed. Det tror jeg gøres bedst ved at holde en god, åben og ærlig stil med en klar erkendelse af at passionen er er bærende element og derfor er alt hvad jeg skriver naturligvis påvirket af denne passion, men også stadig ordentlig og ærlig snak.

Vh baun

Re: Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ? - langeland - 22-07-2013

Jeg kendte Jan kender Bjarne, Men hvem er Thomas??

Ønske: Nemmere at lægge billeder ind

Mvh. Langeland

Re: Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ? - Bjarne - 22-07-2013

langeland Skrev:Jeg kendte Jan kender Bjarne, Men hvem er Thomas??

Ønske: Nemmere at lægge billeder ind

Mvh. Langeland

Thomas har Chrono.dk og har mange ure til salg på vintageure.dk og har mange tilkendegivelser som en good guys

Re: Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ? - pbr - 22-07-2013

Jeg synes faktisk også, at det her er på sin plads, at anerkende og sige tak til Bjarne for, at han var villig til at overtage og drive forum videre, da Jan Kirk som følge af sin tragiske sygdom og alt for tidlige død, ikke kunne fortsætte længere !!

Hvis ikke, der havde været nogen til at tage over, ville forum ikke have eksisteret i dag !!